Citat:
Ursprungligen postat av
rolandiz
Vem är "ni"? Vilken grupp och ideologi förknippar du mig med? Du menar att samtliga som är emot att Sverige ska blanda sig i yttre konflikter på bekostnad av befolkningens, och de sjukas, bekostnad tillhör en grupp som du kallar "ni"? Eller de som är emot att förlänga en konflikt som resulterar i oräkneligt många dödsfall för att hålla Vogue modell i makten? Eller är det viktiga at tha USAs intressen i åtanke? Hjälp mig!
Jag anser inget land fläckfritt, detta inkluderar Ryssland. Denna konflikt är dock mera komplex än vad hjärntvättade miskapor vill få det att framstå. Ryssland har med goda grunder tagit över landmassan efter decennium av varningar och Zelenskyregimens fortsatta attacker mot Donetsk, långt innan februari. Det vi ser nu är en artificiellt förlängd konflikt på bekostnad av Ukrainska liv och civila. För vad? Vad har Sverige med detta att göra när våra sjuka avlider i väntan på sjukhusvård på grund av resursbrist? Vad tycker du själv?
Jag anser att bomba Libyen och få det att gå från rikaste landet i Afrika till ett land där kvinnor säljs på gator var ondska. Men det stödde Sverige NATO med. Jag anser att sälja vapen till Saudia som bombar barn i Yemen är ondska. Men det stödjer Sverige och NATO dem med. Jag anser mycket är ondska i världen. Rysslands agerande i Ukraina är inte det.
Med ni menas den grupp rysstroll som härjar här och på andra forum runt om i världen. Bl.a. från trollfabriken i St:Petersburg.
Det menas också med bittra människor som har svårt att hitta en plats i ett modernt samhälle.
Men kanske framförallt menas ni som låter exakt likadant, gör exakt samma tankevurpor, nästan aldrig svarar på frågor och ägnar merparten av sina inlägg åt whataboutism .
Ungefär som hela ditt inlägg.
Jag vet inte varför ni tror att ni lurar någon i den här tråden?
Men jag är glad att du vill att kriget ska avslutas.
Det är väl rimligt att ryssland och putin drar sig tillbaka då det var de som invaderade?
Även du tyckte väl det var en stor ära i att försvara sitt land?
Jag tror vi båda kan beundra det stenhårda Ukrainas kamp mot putin och rysslands invasionsarmé.
Mvh