2022-08-03, 23:33
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Typiskt Nazister att tro att alla i ett land är likadana är alla svenskar likadana kanske?

Nu generaliserar du själv, är du månne vietnames?

Men det finns utmärkande drag för kineser/vietnameser, de är väldigt materialistiska.
De är ofta arbetsnarkomaner... för att de vill ha mer och mer pengar.
Den kinesiska nyårshälsningen är inte som i övriga världen där man önskar ett gott nytt år utan istället säger kineser . "Jag hoppas/önskar att du blir rik"

Ett annat drag jag ogillar hos kineser/vietnameser är att de bryr sig inte om andra människor, de bara bryr sig om sig själva och deras närmaste.
Det ser man på kinesernas hänsynslösa skövling av naturtillgångar i Afrika och deras hänsynslösa utnyttjandet av djur.
Det är på grund av kineser som svarta noshörningar blev utrotade, likaså elefanter dödas på grund av kineser, så att man måste ha beväpnade vakter.
Tigrar utrotas också för kinesernas skull.
Senast redigerad av rex144 2022-08-03 kl. 23:37.
Citera
2022-08-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Nu generaliserar du själv, är du månne vietnames?

Men det finns utmärkande drag för kineser/vietnameser, de är väldigt materialistiska.
De är ofta arbetsnarkomaner... för att de vill ha mer och mer pengar.
Den kinesiska nyårshälsningen är inte som i övriga världen där man önskar ett gott nytt år utan istället säger kineser . "Jag hoppas/önskar att du blir rik"

Ett annat drag jag ogillar hos kineser/vietnameser är att de bryr sig inte om andra människor, de bara bryr sig om sig själva och deras närmaste.
Det ser man på kinesernas hänsynslösa skövling av naturtillgångar i Afrika och deras hänsynslösa utnyttjandet av djur.
Det är på grund av kineser som svarta noshörningar blev utrotade, likaså elefanter dödas på grund av kineser, så att man måste ha beväpnade vakter.
Tigrar utrotas också för kinesernas skull.
Nja Nazister har ju liknande agende för att de tror på samma politik så klart de är mer lika varandra än ett helt land.
Jag säger inte att de saker du räknar upp är osanna självklart med en sådan enorm befolkning så är chansen större att vissa gör onda elaka grejer som tjuvjakt mm. Och skövlingen av Afrika måste väl ändå Kinas ledning ligga bakom.

Jag hatar också de kineser som flår katter levande mm. men jag vägrar tro att en majoritet av befolkningen är på det sättet. Kina är så enormt och har flera olika kulturer så det är omöjligt att säga att de är på ett visst sätt.

Jag är av den tron att alla folkslag har goda och onda personer men det är ju emot den Nazistiska agendan för man vill kunna döma ut vissa folkslag och då är det lättare att dra alla över en kam!

Hur kan du veta så mycket om Kineser förresten har du rest runt i Kina och träffat massa kineser och pratat med de?
Citera
2022-12-05, 16:50
Medlem
PingPongZongs avatar
Kineser hatar japaner... Ganska intressant historia. Fiender sedan urminnes tider. Som hund och katt.
Ramsan: "Mamma kines, pappa japan, stackars lilla barn". I teorin skulle det vara möjligt. Men har inte sett något sådant i verkliga livet. Är en med i Robinson på tv nu som jag misstänker har en sådan rasblandning tillbaka i tiden. Har blandats ut. Men man ser att det är något jävligt skumt. Ingen litar ju på den där. Han fick dubbel blodshämnd nu...
Citera
2022-12-05, 22:01
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Kineser hatar japaner... Ganska intressant historia. Fiender sedan urminnes tider. Som hund och katt.
Ramsan: "Mamma kines, pappa japan, stackars lilla barn". I teorin skulle det vara möjligt. Men har inte sett något sådant i verkliga livet. Är en med i Robinson på tv nu som jag misstänker har en sådan rasblandning tillbaka i tiden. Har blandats ut. Men man ser att det är något jävligt skumt. Ingen litar ju på den där. Han fick dubbel blodshämnd nu...
Hmm.. kinesiska Robinson?
Tänk vad djupt sånt hat kan gå. Svårt att relatera till, för mig.
Citera
2022-12-06, 14:38
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Hmm.. kinesiska Robinson?
Tänk vad djupt sånt hat kan gå. Svårt att relatera till, för mig.

Nej svenska. Den säsong som sänds på tv nu.

Ja det är svårt för svenskar förstå sig på. Men det har ändrats och kommer ändras. Svenskar har bara behövt bry sig om vad som händer här. Och det har främst bott svenskar här. Bra grannar som är väldigt lika svenskarna. Förstår varandra. Ovanlig i många andra länder. Där det finns fientliga minoriteter i landet eller i grannländerna.

Svårt skriva om kineser utan att blanda in japaner... För mig. Kanske märks i texten nedanför? Japan ska äga Kina. Tycker jag. För ordning och reda här i världen. Japansk makt.

Japan och Kina har haft två stora krig. Första vann Japan såklart. Vilket land skulle kunna besegra Japan?

Andra kinesisk-japanska kriget 1937-1945. Det var det det hände grejer. (världskrig samtidigt) 1940 anslöt sig Japan till alliansen mellan Tyskland och Italien. Och mitt uppe i kriget mot Kina så åker japanerna över till USA och bombar Pearl Harbor. Ett krig mot Japan skulle aldrig USA kunnat vinna. USA valde då som alla vet att mörda civilbefolkningen genom att fälla två atombomber.

Andra världskriget var USAs sista krig dom vann. Om man tycker japanerna gjorde en konstig sak med bombningarna av Pearl Harbor under Kinakriget. USA gjorde väl en konstigare sak under Vietnamkriget? Dom började åka till månen. Och gjorde så till kriget var slut. Inte billigt åka till månen på den tiden. Om man nu väljer och tro att dom gjorde det? Men man måste väl? Mycket nuförtiden är det ju tvång på att tro på. Och det kan kosta både hälsan, livet och.... pengar. För pengar, det är ju det det handlar om. Kanske även jag skulle leka till exempel astronaut om jag fick bra pengar för det? Men det är väl som för 50år sedan. Rymdpengarna går till USAs krig. I hemlighet.

Idag är USA allierad med Kina. Kina är landet som kommer ta över som världsmakt nr 1. USA är bara en lydstat. Ryssland kommer det gå åt helvete med. Kina är redan nu nr 1. 2020 Inleddes med Covid-19. Började redan i slutet av 2019. Det kostade det... Men det är så dom tjänar pengar.

The Man in the High Castle, tv serien. Handlar om tiden efter andra världskriget. Om Japan och Tyskland vunnit.

https://www.imdb.com/title/tt1740299/

Världskarta som visar hur det skulle kunnat se ut om Japan och Tyskland vunnit andra världskriget.

https://i.stack.imgur.com/nTgqI.jpg

Japanerna är ett stolt folkslag. Mycket självmord i Japan. Heders självmord. Oftast är det bara personen själv som dödar sig själv. Men... det kan vara heder att döda fienden samtidigt. Japanska stridspiloter blev kända för det under andra världskriget. Kamikaze piloter.

Tyskar och japaner. Jag har alltid tyckt om dessa folkslag. Japan är ett bra land på den sidan av världen. Tyskland... Det är svåra tider för västländerna idag. Och svårare kommer det bli. Jag tror tredje världskriget blir ett religionskrig. Muslimerna blir som judarna. Men mycket värre. Men islam kan nog inte vinna ett världskrig. Är väl så det ska bli enligt Islam? Muslimer ska dö som martyrer i ett slutligt krig. Japan kommer vara en viktig allierad i ett sådant krig. Muslimer är inget dom har problem med. Kina har många muslimer. Men dom kan som kanske det enda land på riktigt hålla ordning på muslimerna. Koncentrationsläger för miljontals muslimer i Kina. Där går det inte och ställa en massa dumma idiotiska krav som i Sverige. Muslimfrågan är inga problem i Kina. Och inte i Japan heller. Men dom har inte så många muslimer.

Kineser är inte populära i andra östländer än Kina. Är inte populära bland minoriteterna i Kina heller såklart. Kina är brutalt hårda mot minoriteter. Japaner är skickliga som fan på att få minoriteter att trivas. Men som jag skrev, dom har inte så mycket muslimer eller negrer. Negrer får man väl helst inte säga längre i Sverige? Men det var nog vanligare med negerordet i Sverige förr jämfört med hur ordet används i andra länder. Populärt ord i Sverige faktiskt. Roligt och samtidigt helt oproblematisks med ordet neger. I Sverige.

Blev lite rörigt. Var ifrån datorn ett par gånger innan jag skrev klart.
Senast redigerad av PingPongZong 2022-12-06 kl. 14:47.
Citera
2022-12-06, 14:58
Medlem
Citat:
Kineser har ingen empati för vare sig människor eller djur. De är helt besatta av pengar och bryr sig inte om något annat. Det är deras gud.
De skövlar naturen på ett hänsynslöst sätt, elefanter, tigrar, hajar.
Kineser kör sina stora fiskebåtar i grannländers naturområden - korallrev.

Kineser är intresserade av två saker egentligen: pengar och potens.

Har ni någonsin sett kineser ge dricks eller ge några pengar till fattiga?
Nej, de är snåla och hjälper ingen. De har ingenting till övers för behövande.

Ni som gillar kinamat ska veta att de slänger aldrig ruttet kött eller grönsaker.
Det kostar pengar... och slängs aldrig, allt är underkastat pengar.

Kineser firar nyår men de önskar inte varandra "Gott nytt år" utan istället : " Jag önskar att du blir rik"

De är nog från en annan planet, kom ihåg att jag redan för ca, 15 år sedan varnade för Kina när alla blev så himla glada för att de skulle investera eller att framtiden med kina som en riktig bra handels partner såg lovande ut. De går inte att lita på.
Skulle vara intressant att se kineser och muslimer samarbeta någon gång.
Citera
2022-12-06, 15:02
Medlem
Citat:
Kineser har ingen empati för vare sig människor eller djur. De är helt besatta av pengar och bryr sig inte om något annat. Det är deras gud.

Ni som gillar kinamat ska veta att de slänger aldrig ruttet kött eller grönsaker.

Kineser firar nyår men de önskar inte varandra "Gott nytt år" utan istället : " Jag önskar att du blir rik"
Vad har du helst som grannar, bidragsturister från MENA länder eller en kines?
Citera
2022-12-06, 15:48
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Vad har du helst som grannar, bidragsturister från MENA länder eller en kines?

Varför måste jag välja mellan de? Vill du hellre bli skjuten eller knivhuggen?
Det finns även tuffa kineser/vietnameser i Sverige, det retar mig.
Citera
2022-12-08, 15:01
Medlem
Citat:
Varför måste jag välja mellan de? Vill du hellre bli skjuten eller knivhuggen?
Det finns även tuffa kineser/vietnameser i Sverige, det retar mig.

Så du jämför "tuffa" kineser/vietnameser med kaosblattar som gruppvåldtar tjejer, förnedringsrånar killar och är bidragsturister ?! BRA DÄR BÖRJE!
Citera
2022-12-08, 15:03
Medlem
Masingas avatar
Smutsfolk, ser hur mina grannar spanade in min hund. Har även sett de smyga sig på gäss och ankor vid en sjö där jag bor.
Citera
2022-12-08, 15:27
Medlem
Kineser är rena adeln jämfört med araber & negrer.
Citera
2022-12-08, 16:23
Medlem
Citat:

De har usel föräldrasyn och obefintlig djurrätt. Så du är något på spåret..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in