2022-08-03, 23:03
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland ska nu få hjälp av Kina mot Ukraina, Ryssland ska samtidigt hjälpa Kina med Taiwan

https://www.expressen.se/nyheter/ryssland-vi-backar-kina--vid-ett-krig-med-taiwan/

Det står ingenting om det i artikeln din tomte. Att en av putlers hantlangare fantiserar om något är helt ointressant och har föga med verkligheten att göra.
Citera
2022-08-03, 23:09
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Det som har hänt är att EU har lättat på sanktioner.

Men det lär du inte få läsa på Aftonbladet eller Expressen. 😉
Nej, snarare tvärtom.
Citera
2022-08-03, 23:10
Medlem
%s avatar
Citat:
Ryssland ska nu få hjälp av Kina mot Ukraina, Ryssland ska samtidigt hjälpa Kina med Taiwan

https://www.expressen.se/nyheter/ryssland-vi-backar-kina--vid-ett-krig-med-taiwan/
Vill man verkligen ha Rysslands björntjänster? Allt de tar i bli skit.
Citera
2022-08-03, 23:10
Medlem
Citat:

Har Ryssland verkligen cyklar till övers att skicka det kinesiska infanteriet? Eller blir det bara ett par överblivna pallar dålig vodka?

Folkmordsrepubliken Kina har nog skrinlagt eventuella planer att invadera Taiwan efter att ha sett det ryska fiaskot i Ukraina, men vad det man. Den ryska armén har verkligen visat vad ohämmad korruption bland de väpnade styrkorna leder till, och den kinesiska ledningen bör vara medvetna om hur genomkorrupt partiets armé är. Båda borde förövrigt ha tagit till sig av den totala genomklappningen av den ännu mer genomkorrupta afghanska armén förra sommaren, men polletten trillade inte ner den gången.

På papperet har Folkmordsrepubliken möjligheter att landsätta trupper på Taiwan om de accepterar hundratusentals drunknade. Däremot tror militära experter inte att de har möjlighet att försörja de landsatta med mat, materiel och bränsle. Vad man måste komma ihåg är att all officiell information som kommer från Kina är kokt och tvättad för att passa vad CCP vill kommunicera. Dessutom vet inte ledningen i Peking vad de faktiskt har att tillgå eftersom all info är kokt och tvättad i varje led. Vad man däremot vet är att ett gäng generaler blivit våldsamt rika, och att man kan anta att dessa rikedomar skapats på arméns bekostnad.
Citera
2022-08-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ahhh, jag älskar när ni projicerar och härmar oss. Man vet att man är trygg, ni kan inte hitta på något själva. Ni är ofarliga. Lite dryga förstås men jaja.

Men vill du ställa en fråga kamrat? Självklart, även fast du hoppar över mina frågor hela tiden och skriver ett nonsense-inlägg där du påstår att det är jag som inte svarar

Ställ din fråga så rakt och enkelt du kan.

Min fråga är fortfarande: vad behöver ryssland eller putin göra för att du ska tycka att de gör fel eller är dåliga.

Lycka till kamrat.

Mvh

Vem är "ni"? Vilken grupp och ideologi förknippar du mig med? Du menar att samtliga som är emot att Sverige ska blanda sig i yttre konflikter på bekostnad av befolkningens, och de sjukas, bekostnad tillhör en grupp som du kallar "ni"? Eller de som är emot att förlänga en konflikt som resulterar i oräkneligt många dödsfall för att hålla Vogue modell i makten? Eller är det viktiga at tha USAs intressen i åtanke? Hjälp mig!

Jag anser inget land fläckfritt, detta inkluderar Ryssland. Denna konflikt är dock mera komplex än vad hjärntvättade miskapor vill få det att framstå. Ryssland har med goda grunder tagit över landmassan efter decennium av varningar och Zelenskyregimens fortsatta attacker mot Donetsk, långt innan februari. Det vi ser nu är en artificiellt förlängd konflikt på bekostnad av Ukrainska liv och civila. För vad? Vad har Sverige med detta att göra när våra sjuka avlider i väntan på sjukhusvård på grund av resursbrist? Vad tycker du själv?

Jag anser att bomba Libyen och få det att gå från rikaste landet i Afrika till ett land där kvinnor säljs på gator var ondska. Men det stödde Sverige NATO med. Jag anser att sälja vapen till Saudia som bombar barn i Yemen är ondska. Men det stödjer Sverige och NATO dem med. Jag anser mycket är ondska i världen. Rysslands agerande i Ukraina är inte det.
Citera
2022-08-03, 23:14
Medlem
Citat:
Bloomberg bland annat

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-01/how-the-eu-will-allow-a-slight-increase-in-russian-oil-exports

Ah, men det är ju något som blev känt förra veckan. Vet inte varför Bloomberg tar upp det efter en vecka. Så det kan inte vara förklaringen till de senaste dagarnas prisfall.

Det där var ju egentligen småpotatis för att göra det enklare för länder utanför EU, och handlar ju mest om tex mat pga statliga företag som Rosneft. Man släpper även på försäkringssanktioner gällande oljan till tredje land.

Det är marginellt bättre för Ryssland, men det beskedet är ju inte ”nytt”, så är absolut inte en förklaring till oljeprisdroppet idag, eller vad tror du?
Citera
2022-08-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej, snarare tvärtom.

Bara i dina drömmar tyvärr.
Citera
2022-08-03, 23:15
Medlem
Citat:

Att Ryssland erbjuder hjälp och ber om hjälp är inte riktigt samma sak som att någon SKA får hjälp. Åt endera hållet.
Citera
2022-08-03, 23:16
Medlem
Citat:
Bloomberg bland annat

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-01/how-the-eu-will-allow-a-slight-increase-in-russian-oil-exports
Vilket inte handlade om att EU lyfter några sanktioner, artikeln handlar om att EU låter länder i tredje världen få mer tillgång till rysk olja under en begränsad tid.
Citera
2022-08-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Ah, men det är ju något som blev känt förra veckan. Vet inte varför Bloomberg tar upp det efter en vecka. Så det kan inte vara förklaringen till de senaste dagarnas prisfall.

Det där var ju egentligen småpotatis för att göra det enklare för länder utanför EU, och handlar ju mest om tex mat pga statliga företag som Rosneft. Man släpper även på försäkringssanktioner gällande oljan till tredje land.

Det är marginellt bättre för Ryssland, men det beskedet är ju inte ”nytt”, så är absolut inte en förklaring till oljeprisdroppet idag, eller vad tror du?

Det borde väl vara ganska självklart att EU köper olja från mellanhänder?

Vad jag tror?

Jag tror på tillgång och efterfrågan.
Citera
2022-08-03, 23:28
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Vem är "ni"? Vilken grupp och ideologi förknippar du mig med? Du menar att samtliga som är emot att Sverige ska blanda sig i yttre konflikter på bekostnad av befolkningens, och de sjukas, bekostnad tillhör en grupp som du kallar "ni"? Eller de som är emot att förlänga en konflikt som resulterar i oräkneligt många dödsfall för att hålla Vogue modell i makten? Eller är det viktiga at tha USAs intressen i åtanke? Hjälp mig!
Du är utröstad, en överväldigande majoritet av befolkningen vill inte att Sverige ska vara "neutralt", det är f.ö. inte neutralt att titta på när ens granne blir våldtagen. Bokstavligen alla vill att kriget ska ta slut, det sker först när Pruttler kastar in handduken och erkänner sig besegrad.

Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Jag anser inget land fläckfritt, detta inkluderar Ryssland. Denna konflikt är dock mera komplex än vad hjärntvättade miskapor vill få det att framstå. Ryssland har med goda grunder tagit över landmassan efter decennium av varningar och Zelenskyregimens fortsatta attacker mot Donetsk, långt innan februari. Det vi ser nu är en artificiellt förlängd konflikt på bekostnad av Ukrainska liv och civila. För vad? Vad har Sverige med detta att göra när våra sjuka avlider i väntan på sjukhusvård på grund av resursbrist? Vad tycker du själv?
Nej, du har fel, Ryssland har inga goda skäl till att invadera och mörda Ukrainska medborgare. Zelensky är en demokratiskt vald president (till skillnad från Pruttler) som på uppdrag av folket valt att försvara Donetsk mot den ryska fascist-armén.

Är du en s.k. cuck som tycker att större länder ska få ta vad dom vill?

Jävla pajas.
Citera
2022-08-03, 23:29
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Goda nyheter!

Oljepriset har gått ner mycket, är nu nere i priser som var före Ryssland startade krig mot Ukraina. Detta drabbar Ryssland enormt mycket, nu pressar vi ner oljepriset än mer. Snart kanske Iran får sälja på marknaden, så länge de lyder USA, vilket borde pressa ner priset än mer, goda tider för alla, förutom Ryssland.

Globalt så tror jag ryssarnas intäkter är betydligt större från olja än från gas. Och det slår nog hårt .

Kontrakren med gas till europa är inte så lönsamma som man kan tro.

https://sverigesradio.se/avsnitt/energikrisen-ar-putins-basta-vapen-mot-europa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in