2022-08-03, 19:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Ursäkta, insåg inte att han menade vakterna som sänkte Juha, trodde han menade gjorde nån av vakterna upplivningsförsök, och det gjorde de vakter som kom senare.
Då var han nog död sen ett antal minuter. Vore intressant att veta hur lång tid det tog innan vettigare OV anlände?
Citera
2022-08-03, 19:48
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir det protester här dock? Blatte till vakt stryper ihjäl vit man. Man kan bara tänka sig vad responsen i media hade blivit om det omvända. Detta med etnicitet nämns inte i media här ens.
Jag tycker vi på Flashback borde starta en WLM-rörelse (White lives matter) efter detta.
Perfekt läge och sozzesvinen kommer behöva bemöta en sån rörelse om den blir tillräckligt stor, vare sig de vill eller inte.

Det är tamejfan helt sjukt att väktarna valde att sätta handfängsel på honom när de visste att han inte andades, istället för att ringa efter ambulans. Helt jävla fruktansvärt.
Citera
2022-08-03, 19:56
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Går jue inte att bedömma något av filmerna, det enda vi kan konstatera är att vakterna troligvis stoppat Juha från att (fortsätta)göra något olagligt.
Och att vakterna är ganska mycket mindre än Juha, vilket tvingat vakten till denna typ av grepp, svårt för en vakt att bedömma om omhändertagen person gör motstånd för att komma loss och rymma eller om man gör motstånd för att rädda sitt liv.
Hade Juha bara betett sig som en normal människa innan ingripandet hade det aldrig hänt.
Detta är lika mycket Juhas eget fel som det var George Floyds eget fel att han dog. Dvs 100% sitt eget.
Men jo eftersom Juha är vit kommer detta inte få någon White lives matter rörelse eller någon annan form av större uppmärksamhet i MSM.
Det sant, då hade det aldrig hänt men vad vill du säga med det? Att det var rätt att strypa honom?
Citera
2022-08-03, 19:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
De grep honom när han var död, innan det stryp de honom samtidgt som kvinnan slog honom vilket ytterligare försvårade för honom att andas.
Vi får väl se vad som hände när allt runt händelsen blir känt - t ex obduktion.
Citera
2022-08-03, 19:58
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Jag tycker vi på Flashback borde starta en WLM-rörelse (White lives matter) efter detta.
Perfekt läge och sozzesvinen kommer behöva bemöta en sån rörelse om den blir tillräckligt stor, vare sig de vill eller inte.

Det är tamejfan helt sjukt att väktarna valde att sätta handfängsel på honom när de visste att han inte andades, istället för att ringa efter ambulans. Helt jävla fruktansvärt.

Nja du, har ingen lust att vara med i sympati rörelse grundat för en pundare som oprovocerat misshandlat kvinnor. Spelar för mig ingen roll om han var vit, svart eller gul, han var trash oavsett som misshandlade oskyldigt normalt folk.
Citera
2022-08-03, 20:01
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Du frånsäger alltså ordningsvakterna deras ansvar. Offret har ett ansvar, är skyldig till sin egen död - inte de. Kanske du själv drabbas en vacker dag.

Du lär inte hitta mig en sommarnatt i tunnelbanan, full, hög och bindgalen i färd med att misshandla en kvinna. Men låt oss säga att det händer, och jag gör våldsamt motstånd mot två ordningsvakter. Då finns en överhängande risk att jag stryker med. Det förstår vem som helst. Det handlar inte om skuld, det handlar om orsak och verkan.
Citera
2022-08-03, 20:04
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir det protester här dock? Blatte till vakt stryper ihjäl vit man. Man kan bara tänka sig vad responsen i media hade blivit om det omvända. Detta med etnicitet nämns inte i media här ens.

Självklart inte, hade det varit en vit man som arbetade som vakt och hade ihjäl en neger eller en utlänning från Mellanöstern så hade det blivit black lives matter kravaller i stan till helgen. Vad fan e det som pågår, har vita män blivit villebråd som man inträffat får ge sig på och mörda. Att vita män skulle ha någon sorts jävla privilegium i dagens samhälle är ju inget annat än ett skämt.
Okej världens mäktigaste män kanske är vita men vad Dan hjälper det mig? Dem skiter högaktningsfullt i vanligt folk
Citera
2022-08-03, 20:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Du lär inte hitta mig en sommarnatt i tunnelbanan, full, hög och bindgalen i färd med att misshandla en kvinna. Men låt oss säga att det händer, och jag gör våldsamt motstånd mot två ordningsvakter. Då finns en överhängande risk att jag stryker med. Det förstår vem som helst. Det handlar inte om skuld, det handlar om orsak och verkan.
Om det fanns en överhängande risk baserat på det du nämner skulle vi nog ha ett par döda passagerare i veckan
Citera
2022-08-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka

Det är helt oväsentligt vad du tycker i det här fallet. Det finns tydliga lagar och förordningar som en OV är skyldig att förhålla sig efter. Det är den springande punkten. Jag tror du skiter fullständigt i att jag gillar lakritsbåtar eller älskar att spela bingolotto. För övrigt är din slutledningsförmåga skrämmande. Jag hoppas verkligen för våra medmänniskors skull att du bara vill provocera.
Citera
2022-08-03, 20:07
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Håller mestadels med men de som misshandlades av JH var iaf inte värre däran än att det tydligen stannade kvar på platsen. Men att han ligger bakom misshandeln av ett antal personer på plattformen.

Jag tycker däremot att OV, och endast de, bär ansvaret för att de dödar honom...
Han som blev misshandlad börjar tjata om det när BO har blivit nedslängd, står vid bänken och upprepar "he punced me" för att sedan fortsätta att filma och tjata inför alla han möter på perrongen, inklusive en VO "he punched me". Han verkar hur pigg som helst som han går omkring.

Sedan så överdriver han också, punched betyder slagen och beaten betyder misshandlad.

Vem är han?
Citera
2022-08-03, 20:08
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nja du, har ingen lust att vara med i sympati rörelse grundat för en pundare som oprovocerat misshandlat kvinnor. Spelar för mig ingen roll om han var vit, svart eller gul, han var trash oavsett som misshandlade oskyldigt normalt folk.
Jag kan delvis hålla med dig. Det här är dock betydligt större än enbart en misshandlande "pundare" som blev mördad.
Citera
2022-08-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Motivera gärna hur man inte kan förstå att strypning leder till döden?

Alla vet det. I detta fallet håller han ett nacklås på en livlös kropp i minst 1 minut och 17 sekunder, vad trodde han skulle hända menar du?

Ja kompis, det är rimligt att ordningsvakten borde veta liksom alla andra att strypning kan leda till döden. Men, väg in i situationen att han och kollegan ska avbryta en pågående misshandel och få stopp på en bärsärk som åtminstone vad jag kan bedöma är starkare och tyngre än henne och kanske även honom. De har inte polisens pepparspray, eller handeldvapen utan endast batong och handfängsel.
Tror du att man kommer att väga in deras tjänsteutövning, utsatthet, rädsla att själva få stryk, adrenalinnivå och svårighet att få stopp på mannen när varken hans kamrater eller civilister som angripits gjort det?
Det kan mycket väl framkomma vid obduktion att mannen hade en hel cocktail av droger och alkohol i sig som snabbade på dödsförloppet. Någonting hade ju uppenbart satt frontalloben ur spel på mannen, varför skulle han annars spöa på vänner, oskyldiga civilister och vakter. Knark, mediciner?
I tidningen berättar alltid efterlevande att den avlidne var världens finaste och om han någonsin begått ett brott så var det något han lämnat bakom sig för att nu leva på rätt sida lagen osv. Frågan kvarstår varför mannen under en sträcka på några hundra meter misshandlade upp till 10 pers som inte haft med honom att skaffa? Utgången blev oavsett orättvis och beror på oaktsamhet. Han förtjänade att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in