2022-08-03, 17:50
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ser hoppfullt ut detta. Slå till med all kraft.

Vad menar du med att det ser hoppfullt ut?

Ni står här och anklagar ryssarna för att vara vidriga och ockuperar ett annat lands mark, men så fort Azerbajan gör det mot Armenien så är det inget fel?

Det är skillnad på människor och människor, just därför önskar jag att Ryssland dödar hela Ukraina och att Väst hamnar i en sån lågkonjuktur så att sånna som dig dör av hunger och att dina barn blir slavar åt ryssar.

Äckliga människor att det inte finns.
Citera
2022-08-03, 17:51
Medlem

https://twitter.com/NewVoiceUkraine/status/1554837995949150213

Citat:
When attempting to create a protective smokescreen around one of its supply trains in Kherson Oblast, Russian forces accidentally set it on fire.
Citera
2022-08-03, 17:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag har väl aldrig framhävt Ryssland eller Usa för den delen. Eller pratat ner Ukraina.
Det tror jag nog att du har.

Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Propaganda drivet på oss nått jävulsk där Ukraina är ledande faktiskt dvs deras regering.
Skriver man så är man i mina ögon i varje fall mer pro-rysk. Jag vet att båda sidor för propaganda men i min mening leder Ryssland och jag tror väldigt många håller med mig.
Citera
2022-08-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Svänger Schweiz så ligger sannolikt Ryssland redan mycket illa till / Mycket värre än vad jag trodde De där kappvändande gökuren gör inget de inte tjänar på . Så nu är något riktigt illa på gång i Rysslands finanser

Schweiz var väl anledningen till att Putins älskarinna som är bosatt i Schweiz inte blev sanktionerad tidigare? Det var först igår som hon hamnade på listan.

Schweiz är också med på banan nu.
Citera
2022-08-03, 17:55
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Tidigare under våren har Sverige skänkt 500 miljoner kronor till den ukrainska centralbankens fond till stöd för landets väpnade styrkor. Regeringen föreslår nu att Sverige ska ge ytterligare ekonomiskt bidrag på 578 miljoner kronor till fonden.
Du vet att Sverige ger många länder olika bidrag va? Exempelvis Ryssland. Det kanske har skett en omfördelning nu. Sveriges samlade bistånd till världen hamnade 2021 på 51 miljarder.

Sveriges inrikespolitik får du diskutera någon annanstans.
Citera
2022-08-03, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Vad omtyckta de ryska ”veteranerna” verkar vara i Ryssland. En ensam stackare som har gått på Putins propaganda, ingen annan verkar bry sig nämnvärt. Lär sluta med en allvarlig depression och självmord i en ung ålder.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1554824362699542531?s=21&t=Ly4QkHXGtPsmIIEWdmOwvA

Fyfan handikappade ryssar är ett jäkla jobbigt släkte
Citera
2022-08-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Finns det bara Judar där alltså? Spelar det någon roll vilken religion den som lånar ut pengar tillhör?
Han förstår bara inte att merparten av en nations lån är inhemsk, alltså obligationer som köps av fonder och egna medborgare. Han tror det är en hemlig organisation som lånar ut dem för att få makt över länderna 🤣
Citera
2022-08-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är därför jag la in mina disclaimers. Jag vet inte hur det kommer fungera i längden. Det är en lite ovanlig situation, jag kan inte komma på något annat exempel där en stor kultur har minoriteter andra ställen, som blir påhoppade. Det vanliga är att de blir behandlade väl (hinduer i Bangladesh, kines-minoriteter i Asien).

Vet inte om kina behandlar sin minoritets befolkning väl!!

https://www.amnesty.se/aktuellt/kinas-fortryck-av-muslimer-i-xinjiang-ar-ett-brott-mot-manskligheten/
Citera
2022-08-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fyfan handikappade ryssar är ett jäkla jobbigt släkte

Hans familj är säkert sur på honom också, då hans vistelse i Ukraina enbart ledde till att han kom hem lemlästad. Familjen blev därmed utan en Lada.
Citera
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukraina ropar "det var HIMARS!" för varenda träff de publicerar (eller påstår sig ha fått in). De använder sedan flera veckor HIMARS som ett viralt buzzword, för att ge intryck av att det skulle röra sig om ett Wunderwaffe med unik styrka och träffsäkerhet. I själva verket har de flera olika typer av raketsystem, och HIMARS är på intet vis unika eller osårbara.
Wäääää Ukraina använder propaganda wääää...

Du har rätt HIMARS är inte unikt MLRS M 270 / MARS II skjuter samma raketer.
Deras precession/träffsäkerhet är högre än Tochka U, SMERCH, Uragan, Grad och de andra varianterna från forna Warszawapakts länder.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Tidigare under våren har Sverige skänkt 500 miljoner kronor till den ukrainska centralbankens fond till stöd för landets väpnade styrkor. Regeringen föreslår nu att Sverige ska ge ytterligare ekonomiskt bidrag på 578 miljoner kronor till fonden.

"Långa vårdköer, stress och hög belastning redan före pandemin. Redan innan pandemin stod över 100 000 i kö till operation, vilket ökat till nästan 150 000 i augusti 2020. Till stor del beror det på att antalet vårdplatser har minskat år från år. De är nu nere på rekordlåga nivåer." slf.se

Du har rätt vännen, att döda ukrainare och straffa svenskarna bör göras för att försöka hålla zelensky i makten. Du får väl kanske försöka posera med honom i nästa Vogue magasin?
En miljard är småpengar. IKEA skänkte 500 miljoner till Ukraina. Bra investerade skattepengar för Sveriges säkerhet.
Citera
2022-08-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det är ur det här avskrädet som ryssarna hämtar sina elitsoldater.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1554841938938953728
Fylleriet är extremt omfattande i Ryssland, de som inte arbetat i Ryssland har ingen som helst koll på att det är värre än någon kan föreställa sig.

Utanför de asfalterade områdena dricker man vodka till maten istället för vatten.
Typ två glas á 15-20 cl per måltid. Till och med barn dricker vodka till maten i brist på rent vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in