2022-08-03, 14:47
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
https://www.svtplay.se/klipp/36163757/ingripande-i-tunnelbanan-se-videon-fran-ingripandet?id=KNQBbZz
Case closed.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det gjorde han inte. Jag klockade den afghanska ordningsvakten på 1,5 min i strypgrepp EFTER att Juha redan är medvetslös och då hade strypningen redan pågått ett bra tag. Så ordningsvakten hade använt strypgreppet under minst 2 min , kanske tom 3 min. Tror dock att afghanen bröt strupen på Juha och att det är det som är dödsorsaken men det visar sig vid obduktionen.
Min tanke med. Bruten nacke eller krossad strupe. Idioter.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
https://www.google.com/search?q=dog+i+arresten&oq=dog+i+arresten&aqs=chro me..69i57j0i512j0i22i30l8.2280j0j7&sourceid=chrome &ie=UTF-8

Go back to the hole you came from.

Ha nu vaknade trollet igen. Jag frågade efter ingripanden med OV inte över folk som dött i arrest eller i fyllecell. Knappast några OVs fel.

Dåligt trollförsök.
Citera
2022-08-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granitvitstark
Skojar du eller?
1min är inte lång tid? utan luft?
I detta fallet minst 1min och 17s.

A well-applied blood choke may lead to unconsciousness in 10–20 seconds. Injury or death is plausible if the arteries remain constricted for more than 20 seconds.

Enligt folk i tråden finns det inget som heter blodstrypning...
Om personen dessutom redan är kraftigt uppstressad med dålig blodcirkulation/blodtryck så tar det mindre än 10 sekunder att tuppa av med en rätt applicerad strypning. Därför ska man inte ens hålla på med sakerna om man inte vet när och hur man gör det.
Citera
2022-08-03, 14:49
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweborn
Vilken värd lever du i... tror du på allvar på det du skriver. Dream on.

Dom får säkert pengar om tystas ner
Citera
2022-08-03, 14:50
Medlem
Citat:
Case closed.

Inte helt va, FU pågår
Citera
2022-08-03, 14:52
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Spontant får man känslan av att ordningsvakterna kommer att åka dit hårt för detta. Av videon att döma verkar en av dem vara en övertaggad gym-brud från Kongo eller liknande avkrok. Den avlidne verkar ha haft ett ordnat liv, men kanske hade oturen att bli lite sned på fyllan vid fel tillfälle.

Kongo? Vilken video kollade du på? Hon ser ut som en vanlig balkanbrud.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexx11
Inte helt va, FU pågår
Ja, jo men i min bok skulle jag kunna väcka åtal utan att behöva FUP.
För att sedan utdöma straff måste alla saker vara på plats och det kan finnas förmildrande omständigheter som inte syns på det som vi tagit del av.
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det där "kolla så han andas" kommer alltför sent och verkar mest vara en försäkran om att BO är ordentligt död innan de släpper.

Känns långsökt. Det som är mest besvärande för vakterna är väl avsaknaden av hjärt- och lungräddning.
Citera
2022-08-03, 14:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja.
Inte ska man tro att det är så här OV ingriper normalt. Detta är enormt fel!
Jag är med på att OV ofta är uppspelta och man försöker undvika dom när man är ute sent men detta ingripande är under all kritik och ingen kollega kan stå bakom detta ingripande.
Kombinationen är iaf inte lyckad, båda verkar lika tappade. Om iaf nån av dem vore mer på alerten och gjorde rätt.

Det är som om att nån skulle hoppa in som sommarvikarie i en ambulans bara för att de faktiskt har ett körkort och har stött på patienter tidigare.
Citera
2022-08-03, 14:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskpappa
Som att det hade stannat med dom.
Nej deras ynkryggskollegor hade kommit och tagit hand om dig

Det har du ju iof rätt i!!!

Nåja nästa gång någon av firmorna är ute o härjar får man hoppas de pangar på de där fega asen extra hårt.
Citera
2022-08-03, 14:54
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Känns långsökt. Det som är mest besvärande för vakterna är väl avsaknaden av hjärt- och lungräddning.
Det är dessutom dom som sätter offret i hjärtstillestånd men visar ändå likgiltighet till offrets hälsa.
Att då inte utföra HLR gör det mer försvårande att försvara för OV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in