2022-08-03, 12:19
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Vilken jobbig kille som tjatar hela tiden om samma sak igen: "He punched me".

De har ju redan hört det en gång, det räcker. Låt vakterna fokusera på sitt jobb istället för att bli distraherad.

Inte konstigt ifall de inte hör om han andas eller ej.

Tjejen borde också kontrollera ordenligt på andningen.

Sen att de lägger honom på mage och båda sätter sina 150 kilo vikt på honom också sammanlagt, inte konstigt att han inte kan andas.

En svensk George Floyd helt enkelt. Tragiskt
Har vakterna tappat talförmågan?
Brukar man inte prata med personen ifråga och säga åt honom att exempelvis lugna sig, ta det lugnt mm...
Inget av detta sägs av någon av vakterna. Istället njuter de av att få misshandla honom som för länge sedan är i underläge och inte kan röra sig, man ser väldigt tydligt att han är "slapp" i kroppen, varför frågar de dom inte hur han mår då???? Jävla vaktjävlar! Men ni ska se att de kommer gå fria från detta, kommer knappast bli tal om vållande eller annat. De kommer garanterat gå fria!
Citera
2022-08-03, 12:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Av den anledningen gillar inte SL eller någon alls att OV skall bära OC i tuben. En spray när tåget kommer och du har hundra tårögda resenärer.
När polisen överdoserade OC på patienten som hade psykos på sjukhuset - i ett enskilt rum - beskrev personalen följande:

"– Det stank i korridoren så att man nästan fick andnöd där fast man inte ens var i rummet. Det blir panik och sen hostar man så mycket att man tror att inälvorna ska komma upp."
Citera
2022-08-03, 12:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans mamma om vaktbolagets vd och hans uttalande:

" – Jag har fått så mycket stöd. Från privatpersoner, sådana som jag inte ens känner, berättar hon och konstaterar vidare att många också varit kritiska mot vaktbolaget CSG som de två ordningsvakterna jobbat för.

På söndagen uppgav nämligen CSG:s vd Pelle Johansson följande för Expressen:

– Utifrån den information vi har nu ska hjärtstoppet handla om hans narkotikapåverkan och inte vara kopplat till ingripandet.

Kaija ställer sig kritisk till uttalandet.
– Hur kan de stämpla en människa som de inte känner som narkoman? Jag är bergsäker att Juha inte var en narkoman. Jag känner mitt barn, säger hon och konstaterar att någon dödsorsak ännu inte blivit fastställd.
https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/1048582-juha-47-dog-nar-vakterna-ingrep-mamman-kaija-kaos

Hon är mamma och därmed beskyddande av sin sons rykte, vilket är förståeligt. Dock är det redan klarlagt att han var aggressiv, våldsam och knappast någon oskyldig ängel som hon och många andra försöker påskina med olika ursäkter för hans oacceptabla beteende. Han slog både män och kvinnor oprovocerat och betedde sig som ett riktigt svin bland vanligt folk.
Citera
2022-08-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jojo, alla som råkar ut för ordningsmakten är ju änglar som aldrig gjort en fluga förnär förutom när de pluggar på läkarlinjen.

Även vi som en gång varit OV råkar ut för dessa gröngölingar, då har jag god kontakt med polis, ov och vissa vakter på olika SOn. Jag som pensionär har råkat ut för dem ett flertal gånger (verbalt då jag ogärna brottas nuförtiden). Vissa av dessa illbattingar söker problem utan att envar har stört ordningen. Det räcker att du blundar ett tag när du åker.

Det märks om någon är narkoman och det är inget som anhöriga direkt missar.
Citera
2022-08-03, 12:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Jojo, alla som råkar ut för ordningsmakten är ju änglar som aldrig gjort en fluga förnär förutom när de pluggar på läkarlinjen.
Du fattade alltså inte att det är korkat av chefen att påstå att han var narkotikapåverkad innan det ens skett obduktion.
Vilket mamman nämner - förutom att vdn knappast känner honom.

Med tanke på senaste filmen är hans uttalande om deras oskuldsfulla ingripande än mer långsökt.

"– Utifrån den information vi har nu ska hjärtstoppet handla om hans narkotikapåverkan och inte vara kopplat till ingripandet."
Citera
2022-08-03, 12:28
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Har vakterna tappat talförmågan?
Brukar man inte prata med personen ifråga och säga åt honom att exempelvis lugna sig, ta det lugnt mm...
Inget av detta sägs av någon av vakterna. Istället njuter de av att få misshandla honom som för länge sedan är i underläge och inte kan röra sig, man ser väldigt tydligt att han är "slapp" i kroppen, varför frågar de dom inte hur han mår då???? Jävla vaktjävlar! Men ni ska se att de kommer gå fria från detta, kommer knappast bli tal om vållande eller annat. De kommer garanterat gå fria!

De njuter nog inte, de är fullt fokuserade på den aggressiva mannen som skrämt upp och gett sig på halva tubens besökare, samt genomstressade på grund av tumultet dessförinnan. Taskigt omdöme på sin höjd.
Citera
2022-08-03, 12:29
Avslutad
Citat:
Du fattade alltså inte att det är korkat av chefen att påstå att han var narkotikapåverkad innan det ens skett obduktion.

Med tanke på senaste filmen är hans uttalande om deras oskuldsfulla ingripande än mer långsökt.

"– Utifrån den information vi har nu ska hjärtstoppet handla om hans narkotikapåverkan och inte vara kopplat till ingripandet."

Ärligt talat vet varken du eller jag om han var påverkad eller inte. Det får vi se. Däremot är det närmast kutym att varenda person som uppför sig som ett svin alltid omnämns som en ängel av anhöriga.

George Floyd omnämns ju närmast som den största rättighetskämpen i USA efter Luther King.

Jag håller med om att VDn inte skulle uttalat sig.
Senast redigerad av priz 2022-08-03 kl. 12:32.
Citera
2022-08-03, 12:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ärligt talat vet varken du eller jag om han var påverkad eller inte. Det får vi se. Däremot är det närmast kutym att varenda person som uppför sig som ett svin alltid omnämns som en ängel av anhöriga.

Jag håller med om att VDn inte skulle uttalat sig.
Oavsett så känner hans mor honom betydligt bättre än VDn.

Sensmoralen är att VDn försöker sig på ett jävligt korkat försvar.
Varav han snarare borde hålla käften innan svar ang toxikologi har kommit och sluta leka Nostradamus som kränker anhöriga. De har tillräckligt ändå.

Ängel eller inte.
Citera
2022-08-03, 12:36
Medlem
Citat:

Hjärtstopp handlar om syrebrist. - Sanningen är att de ansvariga ansvarslöst gissar om knarket redan innan obduktionen och den lesbiska kvinnan och Araben som ströp den heterosexuelle skandinaven redan är på fri fot och kan snacka ihop sig. PK-Sverige. Om det varit två svenska män som ströp en afrikan på exakt samma sätt hade Bonniers-anställa och SVT givetvis gått i taket och de hade aldrig släpps. Hade en arab stryps av svenskar hade det varit våldsamma kravaller i Malmö, Rinkeby, GBG nu pga av Bonniers rubriker.
Citera
2022-08-03, 12:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskpappa
Då hade du fått sitta i rullstol eller som Juha på bårhuset.

Av de där två kärringarna på videon du är rolig du...

Snarare de två som fått den behandlingen.
Citera
Medlem
Inte ett rätt där MrPizza
Citera
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Fler filmer.

https://www.instagram.com/p/CgxUDUxIxMT/

https://www.instagram.com/p/Cgyw0V_o69N/
Citera