2022-08-03, 06:29
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Snubben som filmade detta säger "han slog henne" såvitt jag hör (på engelska)
https://twitter.com/PolisNytt/status/1554564717775142918?t=-72p8UUMSWaU0hHNma4d9A&s=19
Så då blev hon kränkt och araben med då de var ett team. Det fick Juha betala med sitt liv. Det förklarar övervåldet. Hoppas på karma i fängelset.
Citera
2022-08-03, 06:42
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Skulle tippa det blir en shitstorm och det ska bli intressant att se när media internationellt reagerar.
Om media internationallt reagerar. Jag tvivlar.
Citera
2022-08-03, 06:58
Medlem
dialektikers avatar
SÅ. Vit man ( normal, skötsam ) fick i en engångsföreteelse en snedfylla och dödas av en utländsk vakt?

White lives matter, är mer befogat i det här fallet än den där George Floyd-grejen.
Citera
2022-08-03, 07:08
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Du har helt rätt i det du skriver!
Det är övervåld då OV fortsatte hålla strypgreppet trots att BO hade slutat göra motstånd.

OV skulle ha lättat på strypgreppet så fort han hade fått kontroll på marken.

OM då BO hade börjat stimma igen så kunde OV enkelt bara stramat åt igen.

OV missade helt den saken att BO inte rörde sig mer och då kunnat släppa på strypgreppet.

Det är här det brister i kommunikation mellan de bägge OV då tjejen skulle ha varit mer uppmärksam på statusen på BO.

Denna tragiska händelse visar helt klart att dessa 2 inte har tillräcklig erfarenhet eller förstånd till att inse att nu går det åt H- vete.

Tänk om BO hade vart en blatte/neger och OV varit vita................. Jävlar i min låda vilket jävla liv det hade blivit......men nu var BO vit och OV blattar.

Säger det igen: Araber/ Mena personer ska inte ha sådana jobb då de tänker annorlunda jämfört med vita personer.

En blatte tar allt på fullt allvar och måste försvara sin heder tyvärr.

Blattar passar inte för sådana här jobb då de inte kan behärska sig.

Så detta fall är ett solklart fall av övervåld och de ska straffas därefter. Givetvis ska deras förordnande som OV dras in omedelbart efter detta.

håller med, men Kom nu fan inte o säg att svenska Vakter är helgon.
Citera
2022-08-03, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
håller med, men Kom nu fan inte o säg att svenska Vakter är helgon.

De Svenska vakterna är heller inga helgon!

Det är allmänt känt att vakterna bara är trevliga och skötsamma när kameran är med.

När det inte finns kameror som filmar dokumentären så är de helt tvärtom mot vad de visar i dokumentären.

Det behövs en ordentlig upprensning och mer utbildning för samtliga vakter i dessa miljöer.
Citera
2022-08-03, 07:25
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Sven-Erik_Alhem
Sven-Erik Alhem, född 5 april 1942 i Malmö, är en svensk samhällsdebattör och tidigare överåklagare.

Bra att du rättade mej där. Jag tappade hans namn och titel. Bock och tack.
Citera
2022-08-03, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag försvarar ingenting utan förklarar nödvärn då de flesta här inte förstår hur det fungerar. Dessutom avskyr jag övervåld, dock är det ytterst sällan jag sett äkta övervåld.

Så du menar att strypning kan aldrig någonsin vara nödvärn, har jag förstått dig rätt?

I så fall, vad baserar du det på?

Vill tillägga att jag inte pratar om den här händelsen då jag inte har kännedom nog om den.
självklart pratar du inte om händelsen alla andra diskuterar.
Ditt jobb här, betalt eller ideellt, är att skifta fokus ifrån vad som hänt, till att allting brukar gå rätt till och ordningsmakten har oinskränkt makt och de ska aldrig ifrågasättas osv.

Du pratar alltså om nödvärn, i en situation som beskrivs väldigt tydligt här nedan. Så, i själva verket är det du som antingen inte kan lagen, eller medvetet försöker ljuga, lura och inbilla folk att mord och kriminalitet är okej, så länge det sker av folk i uniform.

Här är vad som händer på den filmen som åklagaren har baserat sin rubricering på:
Citat:
Filmsekvensen inleds när de två vakterna har brottat ner Juha Hynninen och håller honom i ett grepp mot marken. Hur länge greppet då har hållits är okänt för Expressen.

9 sekunder: Juha ligger på marken med de två ordningsvakterna över sig. Han rör på benen. Den kvinnliga ordningsvakten sitter grensle över Juhas rygg och den manlige sitter vid sidan om med ett grepp runt Juha.

24 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller ett grepp runt Juhas hals med två armar. Den kvinnliga ordningsvakten sitter grensle över Juha och trycker ner hans huvud med sin armbåge. Vid detta tillfälle är Juha till synes helt orörlig.

34 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller kvar sitt grepp runt halsen. Den kvinnliga ordningsvakten lägger sin kroppsvikt för att trycka ner Juhas huvud med sin handflata. Juha är till synes fortsatt helt orörlig.

47 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller kvar sitt grepp runt halsen. Man kan ana en färgskiftning i Juhas hy. Juha ligger helt orörlig.

57 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller kvar sitt grepp runt halsen. Den kvinnliga ordningsvakten sitter bredvid och försöker få kontakt med en annan patrull. Juhas hy har fortsatt skifta färg. Juha är alltjämt helt orörlig.

1 minut, 4 sekunder: Den manliga ordningsvakten håller kvar sitt grepp. Den kvinnliga ordningsvakten sätter sig grensle över Juha igen. Den manlige ordningsvakten klappar Juha på huvudet utan att få respons och säger ”andas han?” Han ber den kvinnliga kollegan: ”Kan du kolla om han andas?” Juha är fortsatt helt orörlig.

1 minut, 14 sekunder: Den kvinnliga kollegan kollar andningen och säger ”ehh nej. Vänta, vänta, gör inget.”

1 minut, 17 sekunder: Den manlige ordningsvakten släpper sitt grepp. Juhas huvud sjunker livlöst en decimeter mot marken. Det syns tydligt hur Juha blöder från ansiktet. Ordningsvakterna sätter handfängsel på Juha.

1 minut, 55 sekunder: Ordningsvakterna har lagt Juha i stabilt sidoläge. Den manlige ordningsvakten frågar om Juha andas. Den kvinnliga ordningsvakten svarar att han andas. Juha är helt orörlig. Inga livräddande åtgärder pågår.

2 minuter, 8 sekunder: Juha ligger inte längre i stabilt sidoläge, utan på mage. Inga livräddande åtgärder pågår.

2 minuter, 22 sekunder: Fler ordningsvakter anländer till platsen. Den kvinnliga ordningsvakten berättar för sina nytillkomna kolleger att hon har blivit slagen i ansiktet och att mannen gjort sig skyldig till våld mot tjänsteman. Filmen tar slut.
Citera
2022-08-03, 07:37
Medlem
Vilken snedvriden tråd. Vakterna gjorde det som behövdes för att oskadliggöra en aggressiv stor man som tryckt i sig förmycket och ger sig på omgivningen med våld. Vakterna ska skydda oss alla och sig själva och det är ingen mänsklig rättighet att bete sig som en idiot på allmän plats. Tänk om idioten knuffat ner folk på spåret framför tåget? Skulle vakterna då också bli beskyllda? Drick med måtta och bete er som folk slipper vi detta. Det är slut på saft och bullar nu!
Citera
2022-08-03, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Svårt att avgöra om dom hade uppsåt eller bara extremt dumma i huvudet. It's a fine line.

Man måste vara bra efterbliven om man inte inser att en person är medvetslös.

De inser att han inte är vid medvetande men missar tyvärr först att han inte andas. Det är inte ovanligt att drogade personer förlorar medvetandet men hjärt-/andningsstopp är det. Sen kan du kalla dem vad du vill. De försökte hjälpa utifrån det tillstånd de faktiskt insåg att han befanns vara i.
Citera
2022-08-03, 07:41
Medlem
Såg nyss klippet som är filmat på nära håll av ett bm. Mannen ligger rakt ner på magen. Manliga vakten är ovanför honom drsr hans huvud rakt uppåt med något. Svårt å se om de bara e händerna han använder eller något annat. Samtidigt som han har gm huvud rakt upp. Så sitter han på hans rygg. Under hela filmen så frågar kvinnliga ordningsvakten om han andas, manliga vakten svarar ja på samtliga gånger.

Det är lite konstigt att vakten håller hans huvud rakt upp och sitter på han så länge. För gm är helt lugn, förmodligen för att han tappat medvetandet för längesedan. Inte ett enda ord säger man till BM när han ligger där. De väl annars typ rutin att man frågar ”har du lugnat dig” för att på det sättet hålla koll på personen man griper och inte använder våld i onödan ??

Tror det blir någon form av fällande dom på dessa ordningsvakter.
Citera
2022-08-03, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu är det en skandal enbart för att han togs om hand av någon "i tjänst", men hade en civil person slagit till honom eller om kvinnan som enligt uppgifter attackerades av mannen haft en man i sällskapet som brottats med honom hade alla förstått det. Ger man sig på folk helt oprovocerat och beter sig som ett svin kan saker hända.
Haha lite roligt, precis innan jag läste ditt inlägg så tänkte jag exakt samma sak!

Ifall det hade varit en random snubbe som hade gjort samma sak så hade situationen och skuldfrågan varit en helt annan. En vanlig människa som inte har i uppdrag att skydda och försvara allmänheten, hade inte begått samma övertramp, även om han hade dött då med.
Citera
2022-08-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevakning164
https://www.instagram.com/reel/CgxQ04Rgm-l/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ocensurerade långa videon
Vill inte ens se videon, klarar inte av sån där Gore eller snuff.
Tidslinjen som publicerades räcker för mig men visst, utredningstekniskt är det jättebra att all info kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in