2022-08-03, 02:04
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du kan omöjligen ha kommit till en situation där någon går bärsärk! Killen utdelade råsopar mot egna kamrater och flera okända människor. Pågående misshandel på en tunnelbaneperrong med framrusande tåg, och du ska omringa, medla och trycka överfallslarm där närmsta kollega kan vara flera minuter bort. Är du helt j-a rudis? Vakterna gjorde rätt tills nedläggningen, därefter verkar det ha gått snett.
Ja dom dödar honom istället för att säkra mannen.
Citera
2022-08-03, 02:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vittnen i videon, OV, även etablerad media som skrivit att han attackerat folk. De har knappast fått falskt larm när både vittnen och media påpekar vad han gjort.

Vittnet i senaste klippet säger ju tydligt och skärrat att mannen gett sig på flera personer helt oprovocerat. Varför skulle han ljuga?

Ok. Jag vet inte vilket klipp du menar, men stämmer säkert.
Citera
2022-08-03, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Tyvärr ja, men med all säkerhet inte uppsåtligt
Citera
2022-08-03, 02:07
Medlem
Citat:
Dom har kontroll på mannen. Brottet är att dom dödar honom, från att dom har kontroll på honom tar dom några väldigt dåliga beslut som gör att mannen avlider.

De brottas för att få kontroll. Strypgrepp är fel. Att sitta på ryggen och trycka ned huvudet är också fel. Agree.
Citera
2022-08-03, 02:10
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgkex3
Tyvärr ja, men med all säkerhet inte uppsåtligt
Pga att dom inte är i kamp med mannen och har överblick börjar brottet när mannen slutar kämpa. Där och då väljer dom olyckligt att fortsätta strypa mannen. I samförstånd. Jävligt olyckligt och jag hade hoppats för alla inblandade att verkligheten inte var sanning.
Citera
2022-08-03, 02:12
Medlem
Citat:

Det där med att de dödar honom låter mer uppsåtligt än det sannolikt var. De borde rimligen insett att strypgrepp i kombination med att de sitter på ryggen kan få en allvarlig utgång, medvetslöshet/död. Vållande.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Inte alls svårt. En framför en bakom och medla med backup.
Målet är att skydda allmänheten och offret från att hamna på spåret. Jag se inte att mannen springer.

Han drämmer ju till dem då, ska de fortsatt bara stå kvar och "omringa" honom när galningen står och boxas? Det ser man ju inte på videon, men det påstår åtminstone OV. Med tanke på vad mannen tidigare gjort så är det mycket trovärdigt att han slog till henne och var våldsam mot de två.

Dessutom en ung kvinnlig OV som då enligt dig ska omringa honom med hjälp av en enda manlig kollega medan personer runt omkring gråter och är rädda för mannen.

Du pratar om backup som inte fanns just då. De tog sig till platsen skyndsamt för att hjälpa de som blivit attackerade, du föreslår att de skulle väntat på sina kollegor och lämnat han ensam med personerna han gett sig på?

De gjorde allt rätt. Förutom sista minuten, thats it.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Dom ingriper tillsammans. Hon försöker inte avbryta sin kollega, tvärt om.

"Nej, nej, vänta, gör ingenting" innan hon kollar puls är då att inte försöka avstyra sin kollega? Jag tror inte att juridiken håller med dig. Vad skulle hon ha gjort? Hon bad en engelsktalande man att hitta hennes försvunna batong. Även om orden på engelska var svåra att hitta. Skulle hon sätta en karatespark i huvudet på kollegan som med ett kvävnings grepp höll ner dåren hon själv inte kunde kontrollera utan mest red gränsle på?
Citera
2022-08-03, 02:14
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Han drämmer ju till dem då, ska de fortsatt bara stå kvar och "omringa" honom när galningen står och boxas? Det ser man ju inte på videon, men det påstår åtminstone OV. Med tanke på vad mannen tidigare gjort så är det mycket trovärdigt att han slog till henne och var våldsam mot de två.

Dessutom en ung kvinnlig OV som då enligt dig ska omringa honom med hjälp av en enda manlig kollega medan personer runt omkring gråter och är rädda för mannen.

Du pratar om backup som inte fanns just då. De tog sig till platsen skyndsamt för att hjälpa de som blivit attackerade, du föreslår att de skulle väntat på sina kollegor och lämnat han ensam med personerna han gett sig på?

De gjorde allt rätt. Förutom sista minuten, thats it.
Den sista minuten är ett brott. Man kan kontrollera en stor skapelse med två batonger och hålla avstånd på två meter och skrika ligg ner. Går inte att komma runt kompis. Jag hoppas OV blir bättre utbildade för så här kan det inte va. Lägger skuld på dom som håller i dessa vaktbolag. Jag lider med OV för detta var inte tanken från början.
Citera
2022-08-03, 02:15
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
"Nej, nej, vänta, gör ingenting" innan hon kollar puls är då att inte försöka avstyra sin kollega? Jag tror inte att juridiken håller med dig. Vad skulle hon ha gjort? Hon bad en engelsktalande man att hitta hennes försvunna batong. Även om orden på engelska var svåra att hitta. Skulle hon sätta en karatespark i huvudet på kollegan som med ett kvävnings grepp höll ner dåren hon själv inte kunde kontrollera utan mest red gränsle på?
Hon (någon) ska kommunicera, "Kolla puls"!
Citera
2022-08-03, 02:18
Medlem
Citat:
Inte alls svårt. En framför en bakom och medla med backup.
Målet är att skydda allmänheten och offret från att hamna på spåret. Jag se inte att mannen springer.

Inte svårt? 🤔
Alla verkar ju trots allt vara överens om att det handlar om att BO fått en snefylla. Så hur ”medla” med någon som inte alls på något vis är mottaglig för förnuftsmässiga resonemang?
Självklart är OV:s jobb att säkra, skydda allmänheten. Vad annat?
Det finns väl inga filmer ute som visar precis hela skeendet, från att BO kommer till stationen? Och om han vid något tillfälle springer är väl ingen avgörande faktor hursomhelst?
Citera
2022-08-03, 02:20
Medlem
Citat:
Nu har jag sett filmen igen och igen. Rätta mig gärna.
Jag ser att dom stirrar på mannens ansikte och måste ha förstått att han inte var medvetande!
Dom försöker aldrig sätta på han handfängsel eller "säkra" mannen förens dom får svar att vakter är på ingång.

Det är mord! Det är samma sak som Floyd. Rakt av. Sen blöder mannen från ansiktet?
Så dom har slagit han med batong i huvudet och sedan stryper dom ihjäl honom är det jag ser.

Har jag fel?

Ja, du har fel.
Du vet inte vad mord innebär. Du har fått juridiken tydligt förklarad för dig flera gånger, men begriper ändå inte.
Du gör dig till åtlöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in