2022-08-02, 22:37
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Föreställ er om det hade varit en musse som hade blivit dödat i en liknande situation. Då skulle många av er rassar, nassar, incels, missnöjda WT's och SD:are tycka annorlunda
Ja då hade det blivit ramaskri i pressen, fackeltåg genom Stockholm och det hade blivit upplopp med sönderslagna butiksfönster och bilbränder. Jag kan tänka mig att det blivit andra reaktioner än nu.
Citera
2022-08-02, 22:43
Medlem
sonpuigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevakning164
https://www.instagram.com/reel/CgxQ04Rgm-l/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ocensurerade långa videon

Tack!
Citera
2022-08-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Skrämmande för allmänheten. Rör man sig i det offentliga rummet ska man inte behöva vara rädd för att gå samma öde till mötes bara för att man på fyllan råkar stöta på fel ordningsvakter.

Men sen vet vi inte alla detaljer kring detta fall än. Jag hoppas att dessa vakter följt alla gällande regler och att detta dödsfall skedde pga sjuk jävla otur.

Jag som inte ens tar alkohol och är en kvinna blir till och med nojjig av dessa händelser.

Tänk människor som dricker och har kul, ska ta sig hem med tunnelbanan, är högljudda och skojas. Vakterna kommer och frågar om de druckit, hur mycket och ställer frågor som kan vara mycket triggande och provocerande med en jobbig attityd. Det är inte så konstigt då om man träffat på dessa typer av art till vakter som är provocerande, att då få en ful attityd tillbaka. Men det är ju alltid vakterna som blir offer….

Sen uppstår ju konflikt för att de ska visa att det är dem som bestämmer och att ingen får ha en ful attityd mot dem. Så fort den berusade då börjar bli provocerad och vakterna tar till fysiska drag som t.ex. bara en hand på bröstet eller axeln kan ju sätta igång liknande scener som denna tragiska. När personen i sig egentligen inte ens velat skapa någon konflikt men känt sig provocerad! Vilket kan ske lika gärna utan alkohol eller andra ämnen iblandat… Och så blir det våld mot tjänsteman som avslut, när det egentligen är vakterna som triggat igång en händelse. Det är som att de suktar efter att någon ska reagera för att kunna utöva sin makt. Det blir en ond cirkel.

Sen finns det absolut tvärtom versioner där andra idioter triggar och provocerar vakterna med flit och vakterna ändå haft tålamod för att hindra att en situation utlöses. Sen är det fortfarande aldrig, oavsett vad, OK med övervåld. Om det verkligen INTE handlar om liv och död, för att skydda sitt och andras liv!

I detta fall om BO nu var aggressiv och utövade våld. Sätt på handfängsel på både händerna och fötterna, efter att ha vält ner honom, så kommer han inte att kunna göra något tills polis anländer. Om de nu äger handfängsel(?)
Citera
2022-08-02, 22:44
Medlem
Citat:

Bra det ligger fler filmer på händelsen. Tre patruller och dom märker inte med en gång att han inte andas. Vilket satans pack till OV.

Andas han säger en ny OV
Han är ju blå.

HLR i sidoläge? Sen när fan gör man det?
Senast redigerad av Browser 2022-08-02 kl. 22:49.
Citera
2022-08-02, 22:48
Medlem
Haajibs avatar
Är rånegern Hadi Mozaffari som bytte namn gärningsmannen som krossade offrets luftstrupen?
Citera
2022-08-02, 22:49
Medlem
irishrages avatar
Nu har jag sett den långa filmen. Fy fan. När vakten släpper strypgreppet är BO redan livlös. Kvinnan trycker ner ansiktet. Sen ligger BO livlös och inga återupplivningsförsök görs. Fy!
Citera
2022-08-02, 22:50
Medlem
Oavsett så anser jag detta är mord. Livstids fängelse...

Men kommer väl "bara" bli dråp eller vållande till annans död, övervåld
Citera
2022-08-02, 22:51
Medlem
Det här är så sjukt att jag fick höra Ilma Alibegovic var involverad i detta.

Den bruden har haft riktig trasig uppväxt och hennes farsa brukade misshandla henne. De är dessutom Bosiner.

Hon bodde i Huddinge innan och nästan hela orten varit in i henne. Jag tror inte det finns någon kille i Huddinge och Sätra och runt omkring som hon inte har legat med.
Citera
2022-08-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Oavsett så anser jag detta är mord. Livstids fängelse...

Men kommer väl "bara" bli dråp eller vållande till annans död, övervåld

Borde räknas som dråp. Mord är mer planerat och vållande till annans död mer oavsiktligt.
Citera
Bannlyst
Skulle någon vänlig själ kunna ladda upp den ocensuerade långa video någonstans så vi som inte är över 18 år och medlemmar på instagram kan se den?😉
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:

Fyfan.
Jag hade åtalat han för dråp snudd på mord här.
Han stryper tydligt ihjäl killen här. Håller greppet under flera minuter när mannen inte rör sig och tydligt är ur medvetande.
Kvinnan ska absolut dömas för medhjälp då hon har överblick av situationen och inte slår larm till kollegan att offret slutat andas.

Att VD kallar det hjärtstopp innan är bevis på att vederbörande är dum i huvudet och ska få böter. VD har självklart kunnat få en bild av situationen bättre än allmänheten innan sitt uttalande och måste också vetat att sanningen kommer fram när det finns så mycket kameror.
Floyd 2.0
Citera
2022-08-02, 22:55
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Anställningskrav 1 för personer i myndighetsutövning och likvärdiga arbeten (väktare, ordningsvakter, p-vakter) = nolltolerans vad gäller tatueringar
Anställningskravet om tatueringar borde vara relativt nytt, eftersom den kvinna (har glömt namnet) som fick sparken då hon var tillsammans med en kriminell och samtidigt gömde en annan kriminell i sin egen lägenhet var tatuerad, men dock inte i ansikte, på halsen eller händerna.
Hon var med i "Tunnelbanan" på TV, har en tråd här på fb, och fick sparken bl.a. p.g.a. den kriminelle som hittades av polisen under soffan i lägenheten.
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Väldigt klokt inlägg, speciellt det med anställningskrav 1. Tatuerat folk har ofta en typ av problematik med att bemöta andra, och gärna förhäva sig själva.
Tycker att du generaliserar en del, men upplever att det stämmer ganska bra på bl.a. kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in