2022-08-03, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ställs det krav på allmänbildning på de 80-timmars utbildade vi låter tillämpa ordning i tunnelbanan? Om inte så kan de troligen inte hållas straffrättsligt ansvariga för att de misstagit dödskramp för andning? Jag vidhåller, av det jag sett kan den kvinnliga OV troligen inte dömas för brott.

När jag gick min ov-utbildning hade vi säkerligen en heldag (minns ej helt, var några år sedan) med sjukdomsfall och HLR. Detta gjordes även på utbildningsdagar på CSG (tyvärr arbetade jag på skitbolaget). HLR-utb. gjordes även i grundskolan, sen har jag gjort detta säkerligen minst en gång om året på mina arbetsplatser. Och ja, hon kommer säkerligen frias.
Citera
2022-08-03, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chorusmachine
Nej, polisen har en taktik att så fort detta händer så försöker de stärka sin egen trovärdighet. De friades allihopa och ingen blev av med jobbet. Personligen så tycker jag att detta fall är värre än George Floyd, och att polisvåld verkligen inte nödvändigtvis bara riktar sig mot svarta. Det är inte sant

Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag mår illa.

Yeah me too man
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Jaha, det säger du. Medhjälp till vad och med vilken grund? Kan du inte vara vänlig att sluta skriva en massa skit och lämna tråden till de vuxna som inte skriver oneliners?
Hon trycker ner mannen huvud. Hon har lika mycket ansvar i situationen som sin kollega här.
Medhjälp enligt mig.
Citera
Medlem
Är de skyldiga att ingripa vid brott som polisman är? Vad hade varit rätt taktik? Backa och vänta på förstärkning?
Citera
2022-08-03, 01:46
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Då noterar du säkert lika väl att de är märkbart skärrade, även OV. I synnerhet kvinnan. Mord? Nej, knappast. De är genomstressade och förmodligen inte 100 % insatta i detalj vad de gör och hur de ska hantera situationen. De hanterar en aggressiv person som gett sig på varenda person han mött på vägen. Din tolkning är att de bestämmer sig för att mörda honom eller är totalt likgiltiga, jag menar att det är ett heltokigt antagande som inte kan avgöras av någon utomstående som inte ens var på plats under tumultet. Väl medveten om att rättsväsendet kommer behöva göra det, å andra sidan.
Han slogs inte mot dom. Inga offer blev allvarligt skadade av offret. Ingen besökte sjukhus.
Dom gick in i situationen enormt taggade som är vanligt bland OV om man vet och ingripandet är under all kritik och ska lagföras efter aktion.
Citera
2022-08-03, 01:47
Medlem
Nästa gång kan det vara vi som blir strypta vem fan har inte snefyllor?
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Hon trycker ner mannen huvud. Hon har lika mycket ansvar i situationen som sin kollega här.
Medhjälp enligt mig.

Så hon rörde mannen? På ett sätt som inte påverkade hans andningsvägar...

Detta är då medhjälp till vad? Mord?
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Är de skyldiga att ingripa vid brott som polisman är? Vad hade varit rätt taktik? Backa och vänta på förstärkning?
Exakt korrekt. Rätt taktik är att omringa mannen och medla om han ger utfall, vänta på backup och sedan tillkalla polis.
Citera
2022-08-03, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Nästa gång kan det vara vi som blir strypta vem fan har inte snefyllor?
Brukar du gå runt och spöa på folk i tuben när du har snefyllor ?
Citera
2022-08-03, 01:49
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Så hon rörde mannen? På ett sätt som inte påverkade hans andningsvägar...

Detta är då medhjälp till vad? Mord?
Dom ingriper tillsammans. Hon försöker inte avbryta sin kollega, tvärt om.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Han slogs inte mot dom. Inga offer blev allvarligt skadade av offret. Ingen besökte sjukhus.
Dom gick in i situationen enormt taggade som är vanligt bland OV om man vet och ingripandet är under all kritik och ska lagföras efter aktion.

Han slog folk oprovocerat, både män och kvinnor, skrek och skrämde slag på alla på platsen. Du menar att han måste ha ihjäl någon innan OV ska ingripa eller?
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgkex3
Brukar du gå runt och spöa på folk i tuben när du har snefyllor ?
Jag skulle vilja höra vittnesmål ang brotten utfört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in