2022-05-09, 07:06
Medlem
yz44s avatar
Meddela arbetsförmedlingen att du tar en paus i arbetssökandet, anledning behöver inte anges men det går utmärkt med personliga skäl om någon envisas.
Citera
2022-05-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Meddela arbetsförmedlingen att du tar en paus i arbetssökandet, anledning behöver inte anges men det går utmärkt med personliga skäl om någon envisas.
men då skyddar han inte sin SGI vilket det låter på honom som att han vill göra. Han vill ju uppenbarligen äta kakan och ha kvar den samtidigt.
Citera
2022-08-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Är det bara att säga att man inte vill vara med längre för att dra sig ur, eller hur gör man? Det enda jag vill är att vara fortsatt inskriven på Arbetsförmedlingen som vanlig arbetssökande, göra allt själv och kontakta dem om jag själv har behov av det. Behöver man fortsatt göra såna där meningslösa "aktivitetsrapporter" isåfall?

Jag har absolut inget intresse av så kallad "praktik" eller något annat tjafs då jag inte kommer få ett öre av Försäkringskassan eller A-kassan.

Hur gick det för dig?
Citera
2022-08-02, 23:18
Medlem
anre24s avatar
Tydligen så blir man utkastad om man varit arbetslös länge.
Citera
2022-08-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44

Har faktiskt funderat på det själv det jag undrar över är hur länge man kan vara borta från arbetsförmedlingen/försäkringskassan innan själva dagpenningen sänks till botten nivån. Skulle ju vara surt om man säg är borta 2-3 år och sedan vill man skriva in sig igen men då inte har samma.
Citera
2022-08-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Tydligen så blir man utkastad om man varit arbetslös länge.
Personliga erfarenheter av det? Hittar inget i villkoren.
Citera
2022-08-03, 14:11
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inbrottstjuv
Personliga erfarenheter av det? Hittar inget i villkoren.

Finns tråd om ämnet i en annan tråd..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in