Citat:
Ursprungligen postat av
TeddyFlower
HAHAHAHA du är så rolig, varför tror du att bara L*sa är ett stjärnvittne? Det är fler som har hörts och inte bara hon...? Varför har ni fastnat på just henne???
Citat:
En ung kvinna ska ha fått ta emot dödshot från sin barndomsvän i samband med skottdramat i Skönsberg den 1 april i år.
Mannen ska ha blivit rasande när han fick veta att hon och hennes väninna hade avslöjat var han befann sig.
"Jag spränger dig och eldar upp dina föräldrar när de sover din dumma fitta", sa han enligt polisens förundersökning.
Citat:
De är barndomsvänner. De växte upp i samma område i Sundsvall och när de var yngre brukade de övernatta hos varandra. Men kontakterna som kvinnan och mannen hade efter den omfattande skottlossningen verkar för kvinnan ha varit lite som att gå på ett minfält. Strax efter dramat säger kvinnans forna barndomskamrat under ett telefonsamtal att:
"Jag skiter i om du anmäler din dumma hora", och: "Fuckin lös mina pengar eller så dör du din dumma hora på köpet fattar du det".
Citat:
Samma dag som skottlossningen skedde ska kvinnan och hennes väninna ha sökt efter mannen, först på ett kafé och sedan på en pizzeria i Sundsvall. På pizzerian mötte de några gemensamma bekanta varav den ene ställde frågan om kvinnorna visste var 27-åringen fanns. Kvinnans väninna ska då ha upplyst dem om i vilket område 27-åringen höll till, ovetande om att männen var ovänner och att de så småningom skulle använda vapen i sin pågående konflikt.
Citat:
Han ska i den vevan också ha kallat henne för "din äckliga hora" och anklagat henne för att han nästan hade blivit skjuten. Att barndomsvännen sålde narkotika och att han även hade tillgång till vapen ska inte ha varit obekant för de båda kvinnorna. Veckan innan ska mannen ha skickat bilder på sig själv och hans kompis när de drog i sig "linor" av kokain. På bilderna ska 27-åringen även ha poserat med ett vapen.
Citat:
Den 6 april, fem dagar efter skottlossningen, ska kvinnan ha haft den sista telefonkontakten med 27-åringen. Då ska hon ha bett om ursäkt och sagt att meningen inte var att ställa till något och att hon tidigare hade trott att männen var vänner, varpå han svarade att: "det är som det är". Samtidigt ville 27-åringen att kvinnan skulle erkänna för polisen att hon och hennes väninna hade "sålt ut" honom och hans kamrat. "Är så sjukt ledsen och besviken, hade mördat för er och kolla hur ni pissar på mig", skrev han i ett meddelande. Han ska även ha sagt till kvinnan att hon riskerade åka dit för medhjälp till mordförsök.
https://www.st.nu/2022-08-01/kvinna-dodshotad-efter-skottdrama-jag-spranger-dig-och-eldar-upp-dina-foraldrar?shareSource=sharebut ton