2022-08-02, 22:56
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Ja, efter att ha sett filmen så håller jag med. Nödvärn och nödvärns excess faller bort. Det grepp som den ena OV kopplade på BO är INTE något som Polisen lär ut som en fysisk metod för att få kontroll på personer. Blir en enkel biljett till någon anstalt. Jag skulle inte bli förvånad om brottsrubriceringen ändras till mord genom att OV som kopplade greppet på BO var likgiltig inför faktumet eller konsekvensen av att han skulle kunna avlida.
Mord kräver uppsåt. Tror knappast att Ov hade uppsåt att döda BO, svarade Vållande till annans död, dvs det skedde av oaktsamhet.
Citera
2022-08-02, 22:57
Medlem
Brutalt mord om du frågar mig

Såg videon
Citera
2022-08-02, 22:59
Medlem
För 20 år sen var det mer vanligt att ta in folk i separat rum och spöa skiten i folk… många gånger gjorde man för det var rolig och tafsa på fulla tjejer.. idag är det mer kontroll med övervakning nästa överallt och andra krav att få bli ordningsvakt först polisen sen hos länsstyrelsen samt hos arbetsgivare.. sen är man i nära samarbete med polisen.
Det är större risk att du blir överkörd vid ett övergångsställe..
än att ordningsvakter går till attack på oskyldig människor.. men dom har sina instruktioner.. men se hur mycket skit en ordningsvakt får ta med hot besök i hemmet av folk som vill hämnas ett ingripande.. eller att du vittnar i en domstol..
jag tycker man ska hedra ordningsvakter för ändå göra skillnad..
Citera
2022-08-02, 23:00
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Borde räknas som dråp. Mord är mer planerat och vållande till annans död mer oavsiktligt.

För att det ska bli dråp så ska det finnas uppsåt. Herregud, när ska folk lära sig?
Citera
2022-08-02, 23:01
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C189
Mord kräver uppsåt. Tror knappast att Ov hade uppsåt att döda BO, svarade Vållande till annans död, dvs det skedde av oaktsamhet.

Finns ju likgiltighetsuppsåtet. T ex hävdar du självförsvar och sticker in kniven i hjärtregionen två gånger och inte bara en så har det dömts till mord i ett fall i Helsingborg iaf
Dessa vet ju vad som händer när man blockerar luftvägar, de inser att problem troligen uppstått men agerar inte
Citera
2022-08-02, 23:01
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Anställningskravet om tatueringar borde vara relativt nytt, eftersom den kvinna (har glömt namnet) som fick sparken då hon var tillsammans med en kriminell och samtidigt gömde en annan kriminell i sin egen lägenhet var tatuerad, men dock inte i ansikte, på halsen eller händerna.
Hon var med i "Tunnelbanan" på TV, har en tråd här på fb, och fick sparken bl.a. p.g.a. den kriminelle som hittades av polisen under soffan i lägenheten.

Tycker att du generaliserar en del, men upplever att det stämmer ganska bra på bl.a. kriminella.
Bella
Citera
2022-08-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Fyfan.
Jag hade åtalat han för dråp snudd på mord här.
Han stryper tydligt ihjäl killen här. Håller greppet under flera minuter när mannen inte rör sig och tydligt är ur medvetande.
Kvinnan ska absolut dömas för medhjälp då hon har överblick av situationen och inte slår larm till kollegan att offret slutat andas.

Att VD kallar det hjärtstopp innan är bevis på att vederbörande är dum i huvudet och ska få böter. VD har självklart kunnat få en bild av situationen bättre än allmänheten innan sitt uttalande och måste också vetat att sanningen kommer fram när det finns så mycket kameror.
Floyd 2.0

Dom säger ju hjärtstopp det är väl det dom rapporterat. Det är inte bara killen som utgör en risk för mannen utan även kvinnan som sitter på honom och dessutom sätter handen och trycker ner huvudet. Han slutar röra sig ganska snabbt och det är DÅ dom skall släppa dom jävla idioterna. Sen kommer ny patrull och dom drar lite i honom och en kvinnlig OV säger -andas han? Han är ju blå. Då börjar hon HLR när han ligger i sidled men hon vänder snabbt på honom, men det är för sent och inte ser jag att dom blåser luft i honom utan bara hjärtmassage. Där är läget skarpt och alla får försvinna en bra bit från platsen. Herregud vilka satans amatörer. Kan inte ens HLR.

Kaxig OV som anländer anropar misshandel och våld mot tjänsteman. Sen får han eld i baken då mannen är borta och blå.
Citera
2022-08-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
För att det ska bli dråp så ska det finnas uppsåt. Herregud, när ska folk lära sig?

Han kopplade ett dödligt grepp och försökte inte att återuppliva honom sedan.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2022-08-02 kl. 23:08.
Citera
2022-08-02, 23:05
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Brutalt mord om du frågar mig

Såg videon
Helt fruktansvärt. Visst är det mord. Så skrämmande att det här sker på en T baneperrong av OV i tjänst. Ett människoliv släcks bara sådär , utan minsta känsla för ett människoliv. Jag är chockad.
Citera
2022-08-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vilken märklig kommentar. Det kvittar väl vad dem "förväntar sig", det kan ändå vara frustrerande och tära på tålamodet. Tror du de som jobbar i äldrevården längtar efter att ta in en gamling i duschen och skrubba rent skiten mellan benen? Brandmän som tvingas ut i utsatta områden för att släcka anlagda bilbränder? Nej, det förväntar de också, men det är ingen rolig uppgift.

Sedan, media publicerar en typ 30 år gammal bild på mannen när han var typ 18 år, och man har redan glömt bort varför OV och polis tillkallats till platsen från första början, nämligen på grund av att mannen uppträtt aggressivt och slagit mot andra människor och ofredat folk helt oprovocerat.

OV kom inte till platsen och i samråd planerade mörda något stackars fyllo. De kom dit för att andra människor var rädda och angripna på olika sätt av mannen i fråga. Vad som sedan hände i detalj får utredningen visa.

Jag förväntar mig att de i äldrevården är fullt medvetna om att de kommer byta på åldringar.
Huruvida man längtar är ointressant, det är en del av jobbet.
Jag som lärare kan förvisso gnälla på högljudda barn men om jag inte vill jobba med just högljudda barn blir mitt yrkesval något underligt.
Citera
2022-08-02, 23:06
Medlem
irishrages avatar
Riktigt läskigt. När den manliga OV släpper strypgreppet är BO redan död. Sen ser man blod. Inga upplivningsförsök. Sverige har fått sin Floyd.
Citera
2022-08-02, 23:06
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Det här är så sjukt att jag fick höra Ilma Alibegovic var involverad i detta.

Den bruden har haft riktig trasig uppväxt och hennes farsa brukade misshandla henne. De är dessutom Bosiner.

Hon bodde i Huddinge innan och nästan hela orten varit in i henne. Jag tror inte det finns någon kille i Huddinge och Sätra och runt omkring som hon inte har legat med.

Haha wtf fr?

Så hon är alltså en bosnisk ortenhora?

Som klampar in frid o fröjd i ordningsvaksyrket.

Alltid samhällets avskräden som drar sig till väktaryrken.

In med de som dödade killen i finkan direkt. Vider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in