2022-08-02, 22:09
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Absolut att TV4 kör med tjuv och rackarspel för att försöka kollra bort budskapet.
Varför skulle de göra det? TV4 är en kommersiell kanal som tjänar pengar på att sälja reklam. Varför skulle de vilja göra köparna missnöjda?
Citera
2022-08-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Nu bad jag inte om en källa, utan förslog att du skulle ta fram bevis för det du påstår.

Och hoppas du förstår att man inte länkar till en källa genom att skriva som du gör.
Känsligt ämne förstår jag.
Jag tycker att du ska gå till en hörselklinik och få din hörsel prövad.
Du kan även höra ljudkvalitet-skillnader i t.ex program som RingP1 där ljudkvaliteten skiftar beroende på vilken åsikt inringaren framför.
Som av en händelse…
Citera
2022-08-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Tro att sd har klantat sig. Även om tanken är att det ska vara lite budget måste man tweak (mixa) ljudet lite om det ska sändas i tv. Speciellt om den sänds mellan proffsig reklamfilmer blir det tydligt.

Bilden kommer man ju undan med då det är meningen att det ska se lite ”social media-gräsrotigt” ut. Men inte ljudet

Jimmy har antagligen spelat upp hela budgeten som den speltorsk han är!!
Snart statskassan, allt på rött!
Citera
2022-08-02, 22:17
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Känsligt ämne förstår jag.
Jag tycker att du ska gå till en hörselklinik och få din hörsel prövad.
Du kan även höra ljudkvalitet-skillnader i t.ex program som RingP1 där ljudkvaliteten skiftar beroende på vilken åsikt inringaren framför.
Som av en händelse…
Inte det minsta känsligt, varför skulle reklam vara ett känsligt ämne för mig? Berätta!

Jag lyssnar inte på Ring P1, så att påpeka att jag hör illa för att jag inte hör SD:s reklam där blir bara fånigt.

Kan du inte istället spela in och lägga ut så vi andra som inte lyssnar på programmet och som inte tror på konspirationsteorier också kan få ta del av det du uppmärksammat?

Vad jag ska gå till för klinik är lika irrelevant som vilken klinik du går till.
Citera
2022-08-02, 22:23
Medlem
Citat:
Inte det minsta känsligt, varför skulle reklam vara ett känsligt ämne för mig? Berätta!

Jag lyssnar inte på Ring P1, så att påpeka att jag hör illa för att jag inte hör SD:s reklam där blir bara fånigt.

Kan du inte istället spela in och lägga ut så vi andra som inte lyssnar på programmet och som inte tror på konspirationsteorier också kan få ta del av det du uppmärksammat?

Vad jag ska gå till för klinik är lika irrelevant som vilken klinik du går till.
Eftersom du så uppenbart har dålig hörsel eftersom du inte hör att SD-reklamen är burkig så finner jag att det inte är någon idé att börja leta länkar mitt i natten.
Godnatt!
Citera
2022-08-02, 22:23
Avslutad
Kommunikationsavdelningen vill ha autentiskt material. Det ska alltså inte vara "proffsigt". Man har gjort den bedömningen utifrån att korvbilden på Jimmie Åkesson när han åkte på "korvturné" var en av de mest spridda bilderna på Facebook.

Om detta var ett korrekt beslut överlåter jag till andra att bedöma.
Citera
2022-08-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorganJohansson
Om ni kollar Twitter så är SD:are förbannade på TV4. Man hävdar att TV4 försöker sabotera för SD och det hade i så fall inte varit första gången.
Det måste vara korkat idag att sabba någon annans material, det bli bara en snackis. På det får de gratis reklam som nu här. SD är vinnare, men det har de/vi alltid varit!

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Sd vänder kappan efter vinden. Både om Nato, miljö, invandring.. jätte tydligt va?
Man skulle även kunna säga verklighetsknutna eller i takt med tiden. Att förstå vad folket vill ha.
Citera
2022-08-02, 22:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Eftersom du så uppenbart har dålig hörsel eftersom du inte hör att SD-reklamen är burkig så finner jag att det inte är någon idé att börja leta länkar mitt i natten.
Godnatt!
SD har ett flertal reklamfilmer, och jag tittade på några på Youtube efter att tråden skapades, men ingen av de jag sett har konstigt ljud - Det stämmer med inspelningsplatsen.

Om det nu är så att någon film har konstigt ljud så kan du väl för helvete berätta vilken det handlar om och sedan länka. Hur svårt kan det vara?

Sedan yrar någon om Ring P1, en radiostation, så där finns ingen film. Länka för fan ljudet!

Tro för fan inte att alla som vill veta mer är kommunister eller feminister.
Citera
2022-08-02, 22:33
Medlem
Citat:
SD har ett flertal reklamfilmer, och jag tittade på några på Youtube efter att tråden skapades, men ingen av de jag sett har konstigt ljud - Det stämmer med inspelningsplatsen.

Om det nu är så att någon film har konstigt ljud så kan du väl för helvete berätta vilken det handlar om och sedan länka. Hur svårt kan det vara?

Sedan yrar någon om Ring P1, en radiostation, så där finns ingen film. Länka för fan ljudet!

Tro för fan inte att alla som vill veta mer är kommunister eller feminister.
T.ex den som går på TV4 där JÅ står och tankar bilen. Eller den när Rebecka står i duschen.
Citera
2022-08-02, 22:36
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
T.ex den som går på TV4 där JÅ står och tankar bilen. Eller den när Rebecka står i duschen.
Du får ursäkta, men jag kan inte dra igång fyran bara för att flera timmar senare se de filmerna.

Finns de inte på Youtube, så att du kan länka dit?

Och att ljudet sänks på radio när SD-reklam spelas, det måste väl ändå någon ha spelat in? Annars så finns det liksom inte.
Citera
2022-08-02, 22:46
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Varför skulle de göra det? TV4 är en kommersiell kanal som tjänar pengar på att sälja reklam. Varför skulle de vilja göra köparna missnöjda?
Man får väl ändå anta att TV4 fått betalt för att visa reklamen i sin kanal, sedan lär det stå dom fritt att distribuera varan så som de anser vara bäst (givet kriterier i avtal). Har köparen klagomål bör nog de vända sig till TV4 om saken, kanske inte någon oförättad flashbackare som har kassa grejer och därför får en dålig presentation.
Herre gud, har folk helt slutat tänka själva?
Citera
2022-08-02, 22:51
Medlem
Citat:
Vilken av deras filmer?

Tanka en Vilvo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto