Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Jag håller med dig. Ditt inlägg var mitt i prick. Möjligheten för de två våldsverkarna att snacka ihop sej kan vi nog räkna bort. Det finns flera amatörfilmer av händelsen. Om vi till det lägger de fasta kamerorna så kan dom nog snacka hur mycket dom vill.
Kamerorna som jag alltid har hatat för att jag inte behöver nån dadda som fullt betalande och nykter resenär kommer i detta fall att användas emot SL och deras djävla drängar i stället. Det gläder mej stort.
https://da.se/2019/03/120-personer-ar-domda-for-grova-brott/
Den där granskningen som gjordes för några år sedan är missvisande som bara den.
Ingen får anställas på ett bevakningsföretag som är straffad för brott. Det räcker med tre fortkörningar så är du ute. Det är länsstyrelsen som gör kontroller och bedömning på laglydighet osv. Även polisen/säpo gör sina kontroller.
Det är över 30k anställda inom bevakningsbranschen, och i den där granskningen har man hittat 120 st som tidigare har varit dömda. Det är ingenting jämfört med andra branscher. Sen är det personer som har dömds, tagit sitt straff, för att sedan vänta i flera år för att sen komma in i bevakningsbranschen. Du är inte straffad på livstid om du en gång i tiden drog på dig en misshandelsdom....