2022-08-02, 22:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
En pensionerad domare som fick se hela strypfrekvensen på en amatörfilm sade i Aktuellt i tv2 att med denna film var bevisläget mycket bra. De två borde dömas för detta brott med detta bevis.

Sverige har fått ett eget George Flojdfall.

Sven-Erik_Alhem
Sven-Erik Alhem, född 5 april 1942 i Malmö, är en svensk samhällsdebattör och tidigare överåklagare.
Citera
2022-08-02, 22:06
Medlem
Har fegmedia ens forskat i hans förflutna?! Våld mot tjänsteman t.ex?

Svensk pk-media är såå skitnödiga efter vad han nu hette i usa som råkade dö vid ett ingripande.
Citera
2022-08-02, 22:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Helt enig.

Som någon skrev, i bästa fall är detta utfallet av extrem inkompetens och brist på självkontroll, i sämsta fall handlar det om sadism eller likgiltighet.

Skrämmande för allmänheten. Rör man sig i det offentliga rummet ska man inte behöva vara rädd för att gå samma öde till mötes bara för att man på fyllan råkar stöta på fel ordningsvakter.

Men sen vet vi inte alla detaljer kring detta fall än. Jag hoppas att dessa vakter följt alla gällande regler och att detta dödsfall skedde pga sjuk jävla otur.
Citera
2022-08-02, 22:15
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Jag håller med dig. Ditt inlägg var mitt i prick. Möjligheten för de två våldsverkarna att snacka ihop sej kan vi nog räkna bort. Det finns flera amatörfilmer av händelsen. Om vi till det lägger de fasta kamerorna så kan dom nog snacka hur mycket dom vill.

Kamerorna som jag alltid har hatat för att jag inte behöver nån dadda som fullt betalande och nykter resenär kommer i detta fall att användas emot SL och deras djävla drängar i stället. Det gläder mej stort.

https://da.se/2019/03/120-personer-ar-domda-for-grova-brott/

Jepp. Den typen av "ordningsvakter" man ser i kollektivtrafiken som vankar omkring på perongerna påminner mer om hyrda mördare med tatueringar överallt och extrema hävdelsebehov. Hur fan SL kan anställa dessa typer av människor för denna typ av arbetsuppgifter där det gäller att kunna bemöta utsatta människor i olika situationer är ju ofattbart. Jag har mött flera som mer eller mindre ser ut att själva vilja provocera fram en situation där dom kan ingripa med våld. Dom går fram som aggressiva psykfall med uppdämda behov att vilja bemöta minsta anledning med en batong i nyllet. Står och hänger som gangster gäng som spanar efter lätta offer. FY FAN FÖR SL!
Citera
2022-08-02, 22:16
Medlem
Med lite OSINT arbete kunde jag hitta följande

Bild på den kvinnliga ordningsvakten (Ilma Alibegovic)
https://imgur.com/a/ij9bhEa

Källa: weheartit.com/ilmaalibegovic

Bilden är förövrigt mer än iallafall 1 år gammal och kommer från en social media profil (weheartit.com) kopplad till en email adress i***c@hotmail.com, första och sista bokstaven visar att det handlar om hennes namn och efternamn.

Förövrigt gällande Aftonbladets artikel gällande att kvinnliga ordningsvakten har medverkat i flera ingripanden – och prisats på en tidigare arbetsplats så gäller det arbetsplatsen Gröna Lund där hon tydligen hade fått ett diplom.
https://cdnx.truecrt.com/pdf/F1F2922D-B146-7387-76EC-20B0DEDE3A0E.pdf
Senast redigerad av Nagalakii 2022-08-02 kl. 22:54.
Citera
2022-08-02, 22:17
Bannlyst
Citat:
Jag håller med dig. Ditt inlägg var mitt i prick. Möjligheten för de två våldsverkarna att snacka ihop sej kan vi nog räkna bort. Det finns flera amatörfilmer av händelsen. Om vi till det lägger de fasta kamerorna så kan dom nog snacka hur mycket dom vill.

Kamerorna som jag alltid har hatat för att jag inte behöver nån dadda som fullt betalande och nykter resenär kommer i detta fall att användas emot SL och deras djävla drängar i stället. Det gläder mej stort.

Den där granskningen som gjordes för några år sedan är missvisande som bara den.
Ingen får anställas på ett bevakningsföretag som är straffad för brott. Det räcker med tre fortkörningar så är du ute. Det är länsstyrelsen som gör kontroller och bedömning på laglydighet osv. Även polisen/säpo gör sina kontroller.
Det är över 30k anställda inom bevakningsbranschen, och i den där granskningen har man hittat 120 st som tidigare har varit dömda. Det är ingenting jämfört med andra branscher. Sen är det personer som har dömds, tagit sitt straff, för att sedan vänta i flera år för att sen komma in i bevakningsbranschen. Du är inte straffad på livstid om du en gång i tiden drog på dig en misshandelsdom....
Citera
2022-08-02, 22:25
Medlem
sonpuigs avatar
Finns det ocensurerad version av filmerna?
Citera
2022-08-02, 22:26
Medlem
Föreställ er om det hade varit en musse som hade blivit dödat i en liknande situation. Då skulle många av er rassar, nassar, incels, missnöjda WT's och SD:are tycka annorlunda
Citera
2022-08-02, 22:30
Medlem
https://www.instagram.com/reel/CgxQ04Rgm-l/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ocensurerade långa videon
Citera
2022-08-02, 22:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Så nu gillar du plötsligt kameror? Alltid kul med lite skenhelighet.
Citera
2022-08-02, 22:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jepp. Den typen av "ordningsvakter" man ser i kollektivtrafiken som vankar omkring på perongerna påminner mer om hyrda mördare med tatueringar överallt och extrema hävdelsebehov. Hur fan SL kan anställa dessa typer av människor för denna typ av arbetsuppgifter där det gäller att kunna bemöta utsatta människor i olika situationer är ju ofattbart. Jag har mött flera som mer eller mindre ser ut att själva vilja provocera fram en situation där dom kan ingripa med våld. Dom går fram som aggressiva psykfall med uppdämda behov att vilja bemöta minsta anledning med en batong i nyllet. Står och hänger som gangster gäng som spanar efter lätta offer. FY FAN FÖR SL!

Om man agerar tvivelaktigt så bör man nog se över sott beteende. OV kommer inte bara grqm med batongen i hugg och slår dig.

Den sången köper absolut ingen.
Citera
2022-08-02, 22:36
Medlem
Uberfuhrers avatar
Här kommer en hypotes.

47-årig finne. Spritproblem. Full i tunnelbanan. Blir kontrollerad men börjar vifta, ropar till vakterna ”era jävla svartskallar” och slutar aldrig brottas.

Resten kan vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in