2022-08-02, 19:38
Bannlyst
Så vad är namnen på dessa vidriga mördare?

De har mage att neka till brott också, äckel.
Citera
2022-08-02, 19:39
Medlem
Har vi namn, personnummer och adresser till vakterna?

Vad vet vi om etnicitet och ras?

Luktar svenskfientligt hatbrott om detta (självklart finne/svensk 0% relevans i sammanhanget)
Citera
2022-08-02, 19:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
De riskerar nog inte något i hämndväg etc, det är ju inte någon gängkriminell som avlidit.

Men så kul blir det nog inte. De kommer givetvis att bära med sig detta livet ut. Och någon påföljd lär de nog få.

Behöver inte vara gängkriminell... för att någon ska hämnas dig... en släkting kan lätt ta lagen i egna händer om inte rättvisa ges... sen kan man ju räkna med som OV att man kommer att få möta ett fruktansvärt övervåld utav folk som det börjar bråka med framöver.
Citera
2022-08-02, 19:40
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Så vad är namnen på dessa vidriga mördare?

De har mage att neka till brott också, äckel.

Du hittar dem i tråden… Läs den förihelvete så hittar du namnen. Bidra med nåt istället för att kräva att få allt serverat!
Citera
2022-08-02, 19:41
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Det är manliga gärningsmannen som kopplar strypgrepp bakifrån och själv kastar ner BO. Den kvinnliga OV kommer in som nummer 2. Hon är förmodligen inte vållande på något sätt och kommer därför sättas på fri fot per omgående. Frågan är hur mycket hon kommer kvittra? Tänker att hon kommer kvittra hårt.

Vad snackar du ens om? Hon behöver inte kvittra ett dig och även om hon gör det spelar det nada roll eftersom polisen har tillgång till övervakningskameror samt flera vittnesuppgifter samt filmer.
Citera
2022-08-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Knäade? Du menar väl satt på honom med knäet i ryggen. Att knäa är att göra en rörelse med knä för att skada en motståndare.

Ja, ja självklart !!!! Tryckte ned med knäet såklart!!
Citera
2022-08-02, 19:43
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
En äcklig snuthora som direkt ska in och försvara mördare och kriminella, enbart för att de råkar bära uniform.
Och detta är anledningen till varför ni blir skjutna titt som tätt.

Det är väldigt sällan poliser och ordningsvakter skjuts, det är till och med ovanligt att de ens skadas i sin yrkesutövning jämfört med andra grupper. Dock är det väl inte osannolikt att de kommer drabbas av mer och mer våld i framtiden om de inte ser till att sopa rent utanför egen dörr. Vilket såklart vore en tråkig utveckling men det är naivt att tro annat.
Citera
2022-08-02, 19:43
Medlem
Yinool0401s avatar
Rapport visade nyss en ny film, närbild på när OV avrättar vårt finska IT-Geni. FFFFFfff,, den filmen visar överstrypningen som får George Floyd filmerna att se ut som en vårvind. Fram med den oblurrade filmen,,, nu.

https://www.svtplay.se/video/35899705/rapport/rapport-2-aug-19-30-7?position=408&id=j4JdbDZ

06:25 in i klippet.
Senast redigerad av Yinool0401 2022-08-02 kl. 19:46.
Citera
2022-08-02, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren

Du tror liksom att det är nödvärn att strypa en människa till döds...

Jag försvarar ingenting utan förklarar nödvärn då de flesta här inte förstår hur det fungerar. Dessutom avskyr jag övervåld, dock är det ytterst sällan jag sett äkta övervåld.

Så du menar att strypning kan aldrig någonsin vara nödvärn, har jag förstått dig rätt?

I så fall, vad baserar du det på?

Vill tillägga att jag inte pratar om den här händelsen då jag inte har kännedom nog om den.
Senast redigerad av priz 2022-08-02 kl. 19:53.
Citera
2022-08-02, 19:48
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vad snackar du ens om? Hon behöver inte kvittra ett dig och även om hon gör det spelar det nada roll eftersom polisen har tillgång till övervakningskameror samt flera vittnesuppgifter samt filmer.
Så hennes hörsägen betyder 0?

Tror hon kommer kvittra att hennes kollega sagt att han ströp ut BO för länge. Hon kommer inte hålla tyst.
Senast redigerad av irishrage 2022-08-02 kl. 19:55.
Citera
2022-08-02, 19:48
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag försvarar ingenting utan förklarar nödvärn då de flesta här inte förstår hur det fungerar.

Så du menar att strypning kan aldrig någonsin vara nödvärn, har jag förstått dig rätt?

I så fall, vad baserar du det på?
Norrut, svegstrakten! Där blev en person frikänd efter att ha strypt ihjäl en jävla idiot som gick bärsärkargång, finns tråd här på FB
Citera
2022-08-02, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Det vore bra, frågan är dock om vi inte ska förbjuda väktare överhuvudtaget. Det finns påtaglig risk att de gör illa både pundare, våldtäktsmän och tjuvar. #finnishalcoholicsmatter
Vi kan förbjuda bilmekaniker, provsmakare, tjejen på Ica, bibliotekarien också?
VARFÖR I HELA FRIDEN SKA VÄKTARE FÖRBJUDAS?
Vad har väktare med det här att göra? Vet du ens vad en väktare har för arbetsuppgifter? En väktare brottas inte på tunnelbanan med någon. En väktare hr viktigare saker för sig. Åker ut och hjälper folk.
Tror du menar att ordningsvakter egentligen? Lika stor skillnad på en ordningsvakt och väktare som på en bibliotekarie och bilmekaniker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in