2022-08-02, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Hur vet du att han utdelat ett slag mot den kvinnliga jihadisten? Det är bara vad hon säger ju, så vi låter det stanna som en obekräftad uppgift. Och hur vet du att deras intention INTE var att döda Juha? Jag är ÖVERTYGAD om att det just var deras intention, jag har läst koranen så jag förstår dessa ordningsvakter mycket väl. Jag håller med dig om att de känner till konsekvenserna men tror inte dom bryr sig, så länge de gör sin ande glad och nöjd så är dom själv nöjda. Jag tror att de såg Juha och tänkte att "nu jävlar dödar vi den vita mannen, han är ändå haram".

"stryp ut honom" (Första ordern i mordkommandot)
"jag ströp honom hårt och länge" (meddelar att uppdraget är slutfört)
"andas han?" (kontroll av resultat)
"vänta, gör inget" (säkerställa resultat)

ALLA människor borde veta att människan inte överlever utan syre.

Som jag skrev tidigare brasklappar jag om jag är felinformerad. Är inte insatt i ursprung hos OV eller den misshandlade tjejen. Läste de initiala rapporteringarna där det klargjordes att mannen hade gått runt och misshandlat folk på perongen. Att just de två OV skulle vara först på plats och gemensamt, under loppet av några sekunder besluta sig för att begå mord torde vara aningen svårt för mig, personligen att köpa som förklaring.

Vi får se vad utredningen visar. Tragiskt oavsett att folk ska ryckas från livet under sådana omständigheter.
Citera
2022-08-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Skriv inte när du inte vet. Att inneha ett svenskt pass är inte desamma som att vara svensk. INGEN av vakterna var svenska, oavsett namnet "Alex Nordin" så var han inte svensk - det var bara ett påhittat namn för att lura sådana som dig. 2 muslimer som dödade en icketroende. Detta var garanterat ett rasistdåd. Kan vara så att Juha sagt något som kränkt dom så de behövde döda honom. När ska svenska folket vakna och inse att vi attackeras av invällare hela tiden och att de bara vill döda/skada oss?
Exakt men det vill det inte talas om i media. Hade däremot vakterna varit svenskar och offret invandrare, ja då jävlar hade det rykt mer
Citera
2022-08-02, 17:33
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Hoppas de döms precis som polisen i USA som länge knäade en svart man tills han inte kunde andas mer. Tala om övervåld från dessa väktare. En på ryggen och en som låg fram över huvudet med ett kanske dödligt nackgrepp. Krävs bara en lätt virkning i sidled från personen som ligger ner och det blir en kvävning typ det brasilianska dödliga nack greppet. Nä fy fan vilket övervåld de tog till. Måste bli ett hårt straff.

Knäade? Du menar väl satt på honom med knäet i ryggen. Att knäa är att göra en rörelse med knä för att skada en motståndare.
Citera
2022-08-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Hoppas de döms precis som polisen i USA som länge knäade en svart man tills han inte kunde andas mer. Tala om övervåld från dessa väktare. En på ryggen och en som låg fram över huvudet med ett kanske dödligt nackgrepp. Krävs bara en lätt virkning i sidled från personen som ligger ner och det blir en kvävning typ det brasilianska dödliga nack greppet. Nä fy fan vilket övervåld de tog till. Måste bli ett hårt straff.
Antagligen inte då vakterna har rätt hudfärg men framförallt att offret är vit. De lär bara bli avstängda...
Citera
2022-08-02, 17:37
Medlem
Efter ev avstängning kan dessa amatörer permanent placeras på blålinjen från Kista och norrut
Citera
2022-08-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ditt jävla tattarfyllo. Nu trollar du säkert, men inget förvånar längre.

Varje normal människa förstår att det var ett misstag, något som gick fel. Att de kom till platsen med avsikt att mörda någon är ett så vansinnigt antagande att det inte ens bör bemötas.
Nja, de kan ha kommit till platsen med goda intentioner men sedan tappade snubben det helt när finnen slog till hans ragg typ, han ville väl visa sig tuff och manlig.
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-08-02 kl. 17:54.
Citera
2022-08-02, 17:42
Medlem
Finns den långa filmen att se någonstans?
Citera
2022-08-02, 17:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Om dom ska bli dömda beror ju på vad obduktionen säger.
Man får hoppas det.
Vore ju fördjävligt om det blev en ny Johan Liljeqvist där både poliser och flertal olika ÅK betedde sig mer än undermåligt i sina taffliga försök att rädda arslet på Kortedalapoliserna - maskade polisvåldet i förundersökningen och insinuerade en annan bild.

Chef för nedläggningssenheten (ironi) för polismål var överåklagare Björn Ericson.
Han gjorde ett eget rättsmedicinskt utlåtande stick i stäv med rättsläkarens och påstod att Johan kvävdes i sina spyor på akuten.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/371978-johan-dog-i-polisgrepp-aklagarens-analys-kritiseras
Senast redigerad av develi 2022-08-02 kl. 17:51.
Citera
2022-08-02, 17:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Det är väl klart att de i teorin kan det men de kan också snacka ihop sig, det finns inga ljudupptagningar av händelsen precis innan om jag förstår det rätt.

Det spelar antagligen ingen roll om de snackar med varandra nu, åklagaren har uppenbarligen fått vad hen behöver för att känna sig trygg med att släppa de misstänkta på fri fot.

De har suttit inlåsta ett tag och förhörts, deras berättelser är berättade enskilt, allt som kommer härefter kan domstolen betrakta som en efterhandskonstruktion och lämna därhän.
Citera
2022-08-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Och en ny bil också, från år 2019.

Det kan inte vara någon knarkare, det där!

Brf med sjöutsikt......

Hyreslägenhet av Stena Fastigheter. Ingen fordon enligt Ratsit och absolut inte nån sjöutsikt!
Citera
2022-08-02, 17:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Hyreslägenhet av Stena Fastigheter. Ingen fordon enligt Ratsit och absolut inte nån sjöutsikt!
Ratsit tog bort fordonet i morse; jag skrev ett inlägg om det men ingen nappade

Edit: Juha syns inte heller som boende på adressen i Merinfo; dock i Ratsit
Senast redigerad av DreamTwister 2022-08-02 kl. 17:56.
Citera
2022-08-02, 18:02
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Finns den långa filmen att se någonstans?

Är det den här du menar? https://www.instagram.com/p/CguSNckoVZi/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in