2022-08-02, 17:13
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är det alltså SL som har ansvaret? Hade du sagt CSG hade jag förstått dig...

CSG är bara entreprenören. Men SL och Regionen hyr in dessa bestar från CSG som tjänar stora pengar på oss resenärer. Men SL och Regionen styr och ställer i systemet som dom själva vill. Så mycket billigare våra resor skulle bli om de friställde bevakningscentralens personal och ordningsvakterna samt monterade och kopplade ner alla kameror. Allt detta är skapade behov utan rimlig nytta.

Undra på att SL-skiten höjer priserna hela tiden och på så sätt frestar folk att ta bilen i stället. Inte alls särskilt miljövänlig trafik. Det senaste är att byta de välfungerande blåa korten mot gröna och samtidigt dra in alla påladdade pengar på de blåa korten. Jag råkade ha 2 blåa kort kvar och kollade saldot: 23:- på vart och ett av korten. De påladdade4 hundralapparna for visst all världen väg. SL är tjyvar också.

Förresten tar SL betalt 2 gånger av varje resenär. Först över skattsedeln i form av landstingsskatt (som det hette förr). Sedan en gång till vid varje restillfälle om du inte har månadskort förstå. Då drar dom först över skattsedeln och sedan en klumpsumman var 30:e dag.

https://da.se/2019/03/salj-inte-ut-var-sakerhet/
Senast redigerad av Starback 2022-08-02 kl. 17:51.
Citera
2022-08-02, 17:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vilken märklig kommentar. Det kvittar väl vad dem "förväntar sig", det kan ändå vara frustrerande och tära på tålamodet. Tror du de som jobbar i äldrevården längtar efter att ta in en gamling i duschen och skrubba rent skiten mellan benen? Brandmän som tvingas ut i utsatta områden för att släcka anlagda bilbränder? Nej, det förväntar de också, men det är ingen rolig uppgift.

Sedan, media publicerar en typ 30 år gammal bild på mannen när han var typ 18 år, och man har redan glömt bort varför OV och polis tillkallats till platsen från första början, nämligen på grund av att mannen uppträtt aggressivt och slagit mot andra människor och ofredat folk helt oprovocerat.

OV kom inte till platsen och i samråd planerade mörda något stackars fyllo. De kom dit för att andra människor var rädda och angripna på olika sätt av mannen i fråga. Vad som sedan hände i detalj får utredningen visa.
Media har också publicerat en rimligt färsk bild
Citera
2022-08-02, 17:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Hur vet du att han utdelat ett slag mot den kvinnliga jihadisten? Det är bara vad hon säger ju, så vi låter det stanna som en obekräftad uppgift. Och hur vet du att deras intention INTE var att döda Juha? Jag är ÖVERTYGAD om att det just var deras intention, jag har läst koranen så jag förstår dessa ordningsvakter mycket väl. Jag håller med dig om att de känner till konsekvenserna men tror inte dom bryr sig, så länge de gör sin ande glad och nöjd så är dom själv nöjda. Jag tror att de såg Juha och tänkte att "nu jävlar dödar vi den vita mannen, han är ändå haram".

"stryp ut honom" (Första ordern i mordkommandot)
"jag ströp honom hårt och länge" (meddelar att uppdraget är slutfört)
"andas han?" (kontroll av resultat)
"vänta, gör inget" (säkerställa resultat)

ALLA människor borde veta att människan inte överlever utan syre.

Ditt jävla tattarfyllo. Nu trollar du säkert, men inget förvånar längre.

Varje normal människa förstår att det var ett misstag, något som gick fel. Att de kom till platsen med avsikt att mörda någon är ett så vansinnigt antagande att det inte ens bör bemötas.
Citera
2022-08-02, 17:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
CSG är bara entreprenören. Men SL och Regionen hyr in dessa bestar från CSG som tjänar stora pengar på oss resenärer. Men SL och Regionen styr och ställer i systemet som dom själva vill. Så mycket billigare våra resor skulle bli om de friställde bevakningscentralens personal och ordningsvakterna samt monterade och kopplade ner alla kameror. Allt detta är skapade behov utan rimlig nytta.

Undra på att SL-skiten höjer priserna hela tiden och på så sätt frestar folk att ta bilen i stället. Inte alls särskilt miljövänlig trafik. Det senaste är att byta de välfungerande blåa korten mot gröna och samtidigt dra in alla påladdade pengar på de blåa korten. Jag råkade ha 2 blåa kort kvar och kollade saldot: 23:- på vart och ett av korten. De påladdade4 hundralapparna for visst all världen väg. SL är tjyvar också.

Förresten tar SL betalt 2 gånger av varje resenär. Först över skattsedeln i form av landstingsskatt (som det hette förr). Sedan en gång till vid varje restillfälle om du inte har månadskort förstå. Då drar dom först över skattsedeln och sedan en klumpsumman var 30:e dag.
Aha du tror på fullaste allvar att det aldrig blir bråk i kollektivtrafiken om planka.nu får råda? Därför ska också kamerorna bort för i ditt drömda rike är det bara goda människor som reser?
Citera
2022-08-02, 17:18
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter är en videosekvens från händelsen nu polisens viktigaste pusselbit i utredningen. Händelsen filmades av ett vittne som befann sig på plattformen, bara någon meter från ordningsvakterna och Juha Hynninen.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/ingripandet-mot-juha-sekund-for-sekund/

Blir svårt att bortse ifrån en film som tas bara någon meter från händelsen. Vittnen i all ära, men en film samt dödsorsak kommer att väga tungt.
Citera
2022-08-02, 17:18
Medlem
Hoppas de döms precis som polisen i USA som länge knäade en svart man tills han inte kunde andas mer. Tala om övervåld från dessa väktare. En på ryggen och en som låg fram över huvudet med ett kanske dödligt nackgrepp. Krävs bara en lätt virkning i sidled från personen som ligger ner och det blir en kvävning typ det brasilianska dödliga nack greppet. Nä fy fan vilket övervåld de tog till. Måste bli ett hårt straff.
Citera
2022-08-02, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ditt jävla tattarfyllo. Nu trollar du säkert, men inget förvånar längre.

Varje normal människa förstår att det var ett misstag, något som gick fel. Att de kom till platsen med avsikt att mörda någon är ett så vansinnigt antagande att det inte ens bör bemötas.
Tror faktiskt att det är du som är fyllot faktiskt. Varför glorifierar du dessa OV? Är du själv OV måhända? Samhällets bild av OV stärktes inte direkt av detta. Vi har ordningsvakter som gång på gång ertappas med att sälja narkotika, misshandla folk och våldta folk, nu fick vi även ett mord inspelat. Bara söka i detta forum om ordningsvakter så ser du den röda tråden. ALLA förstår att detta var medvetet, man stryper inte någon, punkt slut. De blir även PÅMINDA om det i utbildningen. De var så nyexade så utbildningen var till och med så färsk så det borde dom inte ha glömt bort.
Citera
2022-08-02, 17:20
Avslutad
Heja SL https://www.expressen.se/nyheter/krim/sl-anlitade-mordare-som-vard-har-misshandlar-han-resenar/

& Sverige
Citera
2022-08-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randelin
Släppta, ja. Men fortfarande misstänkta.
Om dom ska bli dömda beror ju på vad obduktionen säger.
Citera
2022-08-02, 17:25
Medlem
Streisand87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/krim/ingripandet-mot-juha-sekund-for-sekund/

Inte det klippet vi har sett utan här har man i text förklarat vad som sker i ett klipp som är en pusselbit i åklagarens förundersökning.

Alltså FY FAN. Så jävla sjukt. Hoppas verkligen att de får det straff de förtjänar.
Citera
2022-08-02, 17:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ingen aning, ifall BO klappat till folk så kan man förstå att OV är aggressiva. Men det som stod i tidningen, om man ska tro tidslinjen, finns inget försvar för.

Ja, jag förstår att de kan vara aggressiva, beroende av vad som sagts vid larmet, men är mer undrande ifall de anlände just när BO tydligen var på väg att kliva på tåget han antagligen väntat på. Det verkar som att de direkt gått på med batongslag, vilket kanske är befogat om det är belagt att han varit våldsam men om någon larmat för att BO är storvuxen och "bara" gapig som en del berusade är, nja, även om det kan vara tillräckligt obehagligt för andra resenärer att larma.
Citera
2022-08-02, 17:26
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Hur vet du att han utdelat ett slag mot den kvinnliga jihadisten? Det är bara vad hon säger ju, så vi låter det stanna som en obekräftad uppgift. Och hur vet du att deras intention INTE var att döda Juha? Jag är ÖVERTYGAD om att det just var deras intention, jag har läst koranen så jag förstår dessa ordningsvakter mycket väl. Jag håller med dig om att de känner till konsekvenserna men tror inte dom bryr sig, så länge de gör sin ande glad och nöjd så är dom själv nöjda. Jag tror att de såg Juha och tänkte att "nu jävlar dödar vi den vita mannen, han är ändå haram".

"stryp ut honom" (Första ordern i mordkommandot)
"jag ströp honom hårt och länge" (meddelar att uppdraget är slutfört)
"andas han?" (kontroll av resultat)
"vänta, gör inget" (säkerställa resultat)

ALLA människor borde veta att människan inte överlever utan syre.
Oklart om det är du eller dem som är hjärntvättade av koranen eller vad det nu är du babblar om.

Uppgifterna om slaget mot OV är från tidningen, sen om dem fått det från något vittne, Ov själva eller källa med insyn i utredningen är oklart. Kan lika väl vara så att slaget fångats på kamera. Uppgifterna är lika bekräftade som alla andra uppgifter från kommer från tidningen.

Du har flera gånger påvisat att du har noll kunskap om varken juridiken eller yrkeskategorin och dess verktygslåda så sluta spotta från tomma intet och leverera något relevant om du ändå ska ta dig tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in