2022-08-02, 16:12
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja det verkar som orken är slut nu för ryssarna. Flera insatta jag pratat med säger att ryssarna håller på att kollapsa internt.
Skulle inte förvåna mig. Det är väl i princip samma gäng trashankar som varit där och krigat i 5 månader.
Ligga i fält under artilleribeskjutning, dåligt med mat och andra förnödenheter under så lång tid lär vara tärande.
Citera
2022-08-02, 16:13
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
https://twitter.com/Existenzse/status/1553897296793845766?t=gyNy-7Beqbqzz4RobzFwZQ&s=19

Lustig propaganda det där..

Det de fraktar på färjan kan lika bra köra över bron, som ju numera är för svag för strids/pansarvagnar. men som det fortfarande rullar bilar på.
Citera
2022-08-02, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Det föredrar ju du som inte har problem när ukrainare torterar ryssar med knivar.

Video- Russian soldier gets his eye taken out by ukranian
https://www.reddit.com/r/war/comments/u50h71/russian_soldier_gets_his_eye_taken_out_by_ukranian /

Ja?

Vad har dumfittan till Ryzz i Ukraina att göra?

Han skulle få precis samma behandling i ett grustag utanför Pajala.

Om dumfittan vågar sig över gränsen.
Citera
2022-08-02, 16:16
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Hur kan det vara pinsamt?
Ukrainarna dör för absolut ingenting.
Ukraina kommer inte ens existera om något år.
Det är meningslöst, tragiskt och totalt vansinne.

Att dö för sitt land, är det att dö för ingenting?

Är det inte värre att dö för att en diktator har hittat på att det vimlar av nassar i grannlandet?
Citera
2022-08-02, 16:21
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Det föredrar ju du som inte har problem när ukrainare torterar ryssar med knivar.

Video- Russian soldier gets his eye taken out by ukranian
https://www.reddit.com/r/war/comments/u50h71/russian_soldier_gets_his_eye_taken_out_by_ukranian /

Kriminella gör fruktansvärda saker över allt. Det sker ca 100mord i Sverige också. Skillnaden är att ryska staten uppmuntrar tortyr och krigsbrott. Hela ryska armen är genomsyrad av att använda sig av terror och tortyr. 1500ryska soldater anmäler våldtäkter i utbildnigen varje år. Det är alltså egna soldater som misshandlar och våldtar deras egna.

Behöver jag nämna att mellan 25000 50000 civila har blivit mördade av ryssar. I butcha mördades 1300 barn och civila. För några dagar sen mördades 50 ukrainska krigsfångar genom att bli innebrända. Terrorn och brott mot mänskligheten bara fortgår med Putins välsignande.
Kan inte se just den länken du bifogade men det är väl den där ett kallt ryskt lik får ögat karvat.. det är väl närmast griftefridsbrott i så fall.
Citera
2022-08-02, 16:22
Medlem
Citat:
När Kherson går från Ukraina till Ryssland kommer det bli fred eftersom Ukraina inte kommer attackera Ryssland är tanken.

Kiev’s attacks on Kherson to stop after region’s accession to Russia, official says
After the Kherson Region joins Russia, Kiev will stop its shelling attacks, Deputy Head of the regional Military-Civilian Administration Kirill Stremousov told TASS on Tuesday.

"As soon as the Kherson Region fully becomes a Russian Federation entity, any attack involving HIMARS systems, that is, US-made weapons, will be considered as a US attack on Russia’s sovereign territory, which may raise many questions in the US and EU establishment," he explained.
https://tass.com/politics/1488075

Ukraina har målat in sig ett hörn nu.

Det förändrar ingenting för Ukraina. De kommer fortsätta kämpa för sitt territorium till dess kriget är slut.
Citera
2022-08-02, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av %
Skulle inte förvåna mig. Det är väl i princip samma gäng trashankar som varit där och krigat i 5 månader.
Ligga i fält under artilleribeskjutning, dåligt med mat och andra förnödenheter under så lång tid lär vara tärande.

Nej, nej.

Piss-ryzzarna har flera miljoner soldater som de kan rotera bland.

Det är ju därför som de nu genomför massiva rekryteringar i Syrien, Eritrea och Långtbortistan.
Citera
2022-08-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Och du har bevis på det.

Jag har åtminstone två seriösa källor som hävdar annorlunda.

Jag litar dock inte på separatister i detta avseende.

Vad jag vet så räknar de sig själva som ryssar.
som vanligt hade du fel.

ISW: Ryssland skyldigt för attacken mot fängelset
Ryska styrkor bär ansvaret för attacken mot fängelset Olenivka, där 53 ukrainska krigsfångar dödades, uppger den amerikanska tankesmedjan ISW i en ny rapport.

Ryssland har sagt att man inte har utfört attacken, och hävdat att amerikanska vapen har använts, vilket Ukraina använder. Men två amerikanska tjänstemän har anonymt bekräftat för tidningen Politico att det inte fanns några spår av det amerikanska HIMARS-systemet i eller runtom fängelset. Något som enligt ISW tyder på att det är Ryssland som ligger bakom attacken.

"Om Ukraina skulle ha använt något annat än HIMARS för att utföra attacken, skulle den nästan med all säkerhet ha lämnat ytterligare skador runt anläggningen, inklusive kratrar och andra skadade byggnader", skriver ISW.
Citera
2022-08-02, 16:27
Avslutad
Citat:
När Kherson går från Ukraina till Ryssland kommer det bli fred eftersom Ukraina inte kommer attackera Ryssland är tanken.

Kiev’s attacks on Kherson to stop after region’s accession to Russia, official says
After the Kherson Region joins Russia, Kiev will stop its shelling attacks, Deputy Head of the regional Military-Civilian Administration Kirill Stremousov told TASS on Tuesday.

"As soon as the Kherson Region fully becomes a Russian Federation entity, any attack involving HIMARS systems, that is, US-made weapons, will be considered as a US attack on Russia’s sovereign territory, which may raise many questions in the US and EU establishment," he explained.

Jag tror inte, det, jag tror det är bra om man bombar med himars överallt, också i Ryssland.

Sen verkar det tyvärr som att ryssu förlorar mer och mer i kherson. Jag anser att man har satsat för Mycket på att dela ut pass, och för lite militärt.
En balans behövs
Citera
2022-08-02, 16:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Här är två soldater från Röda Armén som påstås ha givit upp. Står bara Kherson region.

https://twitter.com/u_me_reality/status/1554472651900559363
Citera
2022-08-02, 16:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det tänkte inte du och ryssarna på? Att folket troligen kommer att rösta Nej vid den kommande folkomröstningen?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Över 80% av Kherson-borna är etniska ukrainare och endast 14% är etniska ryssar. De kommer att rösta Nej. Och då får Putin ställa in sina planer på att införliva Kherson i Ryssland.
Citera
2022-08-02, 16:30
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men om folket i Kherson röstar Nej? Att de inte vill tillhöra Ryssland?

Eftersom över 80% i Kherson identifierar sig som ukrainare och bara 14% identifierar sig som ryssar, så är ju det det troligaste valresultatet. Att det blir ett stort Nej.

Då får ryssarna åka hem igen. Utan Kherson.
Ja, men nu vet ju både du och jag vad valresultatet kommer visa. Oavsett vad folket i Kherson tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in