Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Just nu är demokraten Pelosi i sydost Asien för att mucka bråk med Kina. Helt nya krig har startat i Syrien, Irak och Kosovo på väldigt kort tid.
Ser också häxans asientripp ytterts - om inte enbart - som en ren provokation, någonting som man dessutom tycks ha lyckats rätt väl med givet motreaktionen. Nämna Taiwan i förbifarten räckte för att kommunisterna per omgående kom att smälla till med en sjuhelvetes militäröving. Detta sulle jag också tro är svaret på "varför?" angående provokationen,
Övningar är övningar, absolut, men innehåller rörelser och val av system - när, var, hur och från vart - som naturligtvis säger mer om hur kinesen tänkt att operera vid en eventuell invasion av Taiwan än ingen övning alls. USA tackar och tar emot och har sedan dess betydligt mer att lägga fram på bordet under planeringsarbetet för hur man ska agera om skiten träffar fläkten.
Nu tror jag inte Pelosi kommer att besöka Taiwan men skulle så ske, och att häxans plan faktiskt skjuts ner, så är jag helt övertygad om att hon utan problem tillryggalägger sista biten med kvasten.