2022-08-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av febojentan
Hela händelseförloppet enligt Expressen

https://www.expressen.se/nyheter/krim/ingripandet-mot-juha-sekund-for-sekund/

OV förnekar brott enligt försvaret.
100% att de båda får fängelse.
10000% att de får jävligt mycket stryk i fängelset.
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-08-02 kl. 14:44.
Citera
2022-08-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Var det kvinnan den aggressiva mannen gav sig på kanske?

Det är ju en tanke som man får, onekligen. Det som är slående i videon är ju hur ”oengagerade” de som står brevid är när OV:n brottar ned BO (som ev även kan ses som GM).
Det verkar inte direkt vara någon som protesterar. Som att de förväntade sig det.
Obs: min tolkning.
Citera
2022-08-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Nu är det knäpptyst och vänstern gör allt för att tysta ner det hela.
Är du på riktigt? Det första påståendet är uppenbarligen rent objektivt fel och det andra är orimligt. Vilken vänster försöker göra det?
Citera
2022-08-02, 14:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/krim/ingripandet-mot-juha-sekund-for-sekund/

Inte det klippet vi har sett utan här har man i text förklarat vad som sker i ett klipp som är en pusselbit i åklagarens förundersökning.

Det där med att hålla ett konstant grepp om mannens hals, vad är det för grepp tro, något vakterna får lära sig?

Borde inte vara tillåtet att koppla grepp som omfattar nacke/hals samt sitta på en persons bröstkorg.
Citera
2022-08-02, 14:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Precis, VDn gick ju ut i media dagen efter och sa att Juha dött av en överdos..

Är VDn obducent månne? Märkligt han vet precis vad som föranlett dödsfallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren

Tror inte på fängelse för en sekund. De kommer att 'räddas' av 'systemet' i det här landet. Bra vänta och se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med att hålla ett konstant grepp om mannens hals, vad är det för grepp tro, något vakterna får lära sig?

Borde inte vara tillåtet att koppla grepp som omfattar nacke/hals samt sitta på en persons bröstkorg.

Jag tyckte mig läsa ett nacklås. Jag vet inte vad det är för typ av grepp, men kan tänka mig att det låser nacken och hals då. Han blöder också från ansiktet enligt detta klippet.

Tror att man kan stryka misshandel eftersom dom gick loss innan häktning, och några särskilda häktningsgrunder verkar inte finnas för då hade dom inte släppts. Så rubriceringen grovt vållande föreligger än så länge.
Citera
2022-08-02, 14:50
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:

Det är inte tillåtet. Tvärtom lär man ut att inte lägga tryck på hals eller bröstkorg eller övre delen av ryggen.
Kan fort bli syrebrist. Är någon uppjagad, påverkad och adrenalinfylld så tar syret snabbt slut.
Även tjockisar ska inte läggas på mage, tarmar & fett minskar lungornas möjlighet att dra in luft.
Citera
2022-08-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren

Håller med, de lär få en tuff framtid oavsett.
Skulle man vilja bli frisläppt innan dom i detta läge, med dagens informationsflöde, nja.
Citera
2022-08-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Tror inte på fängelse för en sekund. De kommer att 'räddas' av 'systemet' i det här landet. Bra vänta och se.
Ja Jo... Jag bara fick en sån känsla när jag läste artikeln och insåg att detta är ju uppenbart att det är 100% deras agerande som gjort att han dött.

Men du har rätt, det är klart att de kommer räddas.
Kolla bara på snutäcklet i tråden som kommer in och försvarar mördarna.

De myndigheter som vi skattebetalare betalar pengar för att skydda oss är alltså de kriminella, och de går nästintill alltid fria...
Citera
2022-08-02, 14:52
Medlem
C189s avatar
Citat:

Ingenting man får lära sig. Det är dock ett känt grepp inom självförsvar och kampsporter. Polis i bland annat USA hade det som en tillåten teknik förr för att få kontroll på individer men det förbjöds sedan då korrekt tillämpning är svårhanterad.

Man stryper både lufttillförsel och blodtillförsel beroende på hur man trycker. 9 sekunder räcker för att åstadkomma allvarliga konsekvenser.

Ang att sitta på personers bröstkorg så sägs ingenting. Däremot ger man på utbildningen en stark varning och ett Big no-no att sätta hårt tryck på individens rygg när denne ligger på mage. Detta kallas som jag tidigare skrivit för Positions Asfyxi och är akut andnöd.
Citera
2022-08-02, 14:54
Medlem
Citat:
Du menar naturligtvis RB, Rättegångsbalken.

Självklart, my bad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in