2022-08-01, 23:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Åtminstone PGs antaganden, Anneli ville inte ställa upp.
Det är faktiskt ganska märkligt att bara PGs röst hördes.

PG förde Anneli's talan i egenskap av "bästa vän" efter som A inte ville medverka. Sen la hon till sina egna känsloupplevelser vilka givetvis förstärkte misstankarna mot Mr P.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-02 kl. 00:14.
Citera
2022-08-02, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
PG förde Anneli's talan i egenskap av "bästa vän" efter som A inte ville medverka. Sen la hon till sina egna känsloupplevelser vilka givetvis förstärkte misstankarna mot Mr P.

Mr P kan inte ha vetat att Eva skulle gå sista biten hem så deras teori faller.
Det var ju inget Eva normalt gjorde.
Detta säger ju BÅ i telefonintervjun.
Men det är väsentlig fakta som man i utredningen bortser från.

Så deras teori faller på sin egen rimlighet.
Dessutom att man Mr P skulle tagit en väg som inte fanns via Ringvägen, samt hunnit ifatt och genskjuta Eva med en stor kniv.

Om Mr P är mördaren så skedde troligen mordet i lägenheten och då ljuger även BÅ, kanske även Anneli.
I såna fall kan man där och då ha bestämt att hitta på en story som skulle hålla ända till 2015.

Om PAB mördar Eva, hittar på en cover story, GN kanske blir vittne till det hela när P, A och B dumpar kroppen. Därför GN cyklar som en tok från Kontorsvägen för att se vad som pågår och han nästan krockar med hundvitnet UA.

Eller så är GN ensam mördare.

Detta är dom två rimliga alternativen som jag ser det.
Lägenhetsmord eller GN som ensam mördare.

Alternativ 1 passar också ihop med PAB vill mina kusiner minnas, och mannen som blir begraven med sin hund.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-02 kl. 11:51.
Citera
2022-08-02, 12:19
Medlem
Gronalampan94s avatar
Här är en bild på samma gula t-shirt:
https://sverigesradio.se/artikel/4528790

Var är tröjan köpt? Kan man hitta fler ledtrådar på så vis?

En annan spännande sak skulle vara att få reda på vart GN gjort sin tatuering. Det kan hända att GN sagt något till tatueraren om varför han valt just den texten. Någon som vet vart tatueringen är gjord?
Citera
2022-08-02, 12:23
Medlem
Gronalampan94s avatar
Jag tror att GN:s fru kan sitta på intressant information. Någon som vet hur länge de varit tillsammans? GN har blivit dömd för misshandel mot henne, och mest troligtvis var det inte första gången han utövade våld mot en kvinna... Om hon vet något tror jag att det finns en möjlighet att hon vill berätta, med tanke på vad han har gjort mot henne.
Citera
2022-08-02, 12:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronalampan94
Här är en bild på samma gula t-shirt:
https://sverigesradio.se/artikel/4528790

Var är tröjan köpt? Kan man hitta fler ledtrådar på så vis?

VI VET tröjan verkar vara en aktivist t-shirt från Amnesty.

Citat:
En annan spännande sak skulle vara att få reda på vart GN gjort sin tatuering. Det kan hända att GN sagt något till tatueraren om varför han valt just den texten. Någon som vet vart tatueringen är gjord?

Tror det fanns 2 tatueringsstudios i Kramfors runt 2015 så GN kan ha gjort den i stan men tyvärr har båda lagt ner verksamheten. Eller så var det endast en tatuerare som bytte lokal.

Det är nog inga problem att ta reda på vem eller vilka tatuerare som jobbade där. Visar man upp en bild på tatueringen kan någon säkert komma ihåg att han/hon gjort den.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-02 kl. 13:03.
Citera
2022-08-02, 13:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror att GN:s fru kan sitta på intressant information. Någon som vet hur länge de varit tillsammans? GN har blivit dömd för misshandel mot henne, och mest troligtvis var det inte första gången han utövade våld mot en kvinna... Om hon vet något tror jag att det finns en möjlighet att hon vill berätta, med tanke på vad han har gjort mot henne.

GN's fru blev gravid med första barnet 1983 så dom har varit tillsammans i ca 40 år (minst).

Om GN är skyldig så vet frun garanterat om det men hon skulle aldrig berätta sanningen.
Jag är övertygad om att M*arina i sådant fall tar med sig "hemligheten" i graven för att skydda familjen, barn och barnbarn. Familjen är det viktigaste för henne.

Höjden av dubbelmoral och hyckleri måste vara när godhetsknarkande vänstermänniskor som i det här fallet kanske själva döljer sanningen om ett bestialiskt kvinnomord men stödjer organisationer som Amnesty (vilka påstår sig jobba för mänskliga rättigheter).
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-02 kl. 13:55.
Citera
2022-08-02, 13:29
Medlem
Gronalampan94s avatar
[quote=Pudelfrillan|81106795]GN's fru blev gravid med första barnet 1983 så dom har varit tillsammans i ca 40 år (minst).

Om GN är skyldig så vet frun garanterat om det men hon skulle aldrig berätta sanningen.
Jag är övertygad om att M*arina i sådant fall tar med sig "hemligheten" i graven för att skydda familjen, barn och barnbarn. Familjen är det viktigaste för henne.

Kan det finnas någon möjlighet att hans barn vet vad som hänt? Och om frun vet det tycker jag att det verkar orimligt att hon inte råkat avslöja det. Någon som känner henne och kan luska lite mer i detta? Någon som känner GN:s barn?
Citera
2022-08-02, 13:31
Medlem
Gronalampan94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
VI VET tröjan verkar vara en aktivist t-shirt från Amnesty.

Tror det fanns 2 tatueringsstudios i Kramfors runt 2015 så GN kan ha gjort den i stan men tyvärr har båda lagt ner verksamheten. Eller så var det endast en tatuerare som bytte lokal.

Det är nog inga problem att ta reda på vem eller vilka tatuerare som jobbade där. Visar man upp en bild på tatueringen kan någon säkert komma ihåg att han/hon gjort den.

Vad hette dessa studios?
Citera
2022-08-02, 13:32
Medlem
Gronalampan94s avatar
Är det någon som arbetat tillsammans med GN? Stött på honom på annat sätt? Det skulle vara intressant att se hans reaktion om man nämnde mordet...
Citera
2022-08-02, 14:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Kan det finnas någon möjlighet att hans barn vet vad som hänt? Och om frun vet det tycker jag att det verkar orimligt att hon inte råkat avslöja det. Någon som känner henne och kan luska lite mer i detta? Någon som känner GN:s barn?

Enda möjligheten att döttrarna vet något är om någon av dom på senare tid har läst eller hört nåt om den här tråden på Flashback.
Av M*arina har dom inte fått veta något, det finns inte en chans.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-02 kl. 14:05.
Citera
2022-08-02, 14:11
Avslutad
Citat:
Är det någon som arbetat tillsammans med GN? Stött på honom på annat sätt? Det skulle vara intressant att se hans reaktion om man nämnde mordet...

Han gjorde sig omöjlig på alla jobb han haft vad jag kan förstå. Både på SJ och krematoriet fick han väl sluta på grund av stöld. Varför han slutade på Vallen vet jag inte.
Datafirman lär väl ha konkat.
Kan mördaren av Eva ha varit ute efter pengar.
Han kanske trodde Eva hade en större summa på sig i och med flytten.
Droger, stöld, ofredande??
GN passar således in på småkriminell knarkare med själsliga problem, som GWP brukar säga.
Kan Eva ha avslöjat att GN höll på med något kriminellt den hösten varför hon måste tystas.
Tatueringen han velat göra i 28 år, 1986 om man räknar från årsskiftet och 1987 om man räknar från Eva mordet i September 1987.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-02 kl. 14:18.
Citera
2022-08-02, 14:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vad hette dessa studios?

Det finns bara en och den bytte lokal, trodde först att det var 2 olika tatueringsstudios.

DevilsInk heter den.

2014-15 när GN gjorde tatueringen låg den på Limstagatan sen flyttade tatueringsstudion till Järnvägsgatan där den tydligen finns kvar än idag. Jag trodde den var nedlagd.

GN gjorde nog tatueringen i studion på Limstagatan, samma gata som han själv bor på. Ingen glömmer GN, det har nog inte tatueraren heller gjort.
Han tatuerade ju även in två röda stjärnor runt GN's bröstvårtor, sånt kommer man ihåg.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-02 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in