2022-08-02, 10:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Står man hela tiden på förövarens sida så blir det nog svårt att föra en ”diskussion”.
Det pågår ju diskussioner hela tiden. Det finns inga krav, vad jag vet, på att man skriver att alla pizz-ryzzar eller ukro-grisar ska döden dö. Inget sådant obligatorium.
Citera
2022-08-02, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det pågår ju diskussioner hela tiden. Det finns inga krav, vad jag vet, på att man skriver att alla pizz-ryzzar eller ukro-grisar ska döden dö. Inget sådant obligatorium.

Absolut inte.

Och man benöver inte vara gravt hjärnskadad för att förstå vars dina sympatier hör hemma.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-02 kl. 11:12.
Citera
2022-08-02, 11:08
Medlem
X3treams avatar
Har ni sänkt eran energiförbrukning?

Alla måste hjälpas åt i Europa och sänka förbrukningen, inte bara för denna situation utan generellt. Jag har effektiviserat mitt duschande, det var vad jag slösade enormt på, duschar lika ofta men dragit ner 90 % av tiden jag duschar. Enorm skillnad i förbrukning och framförallt har mitt hår blivit helt annorlunda, likaså min hud har typ blivit 10 år yngre. Winn winn helt enkelt, ekonomiskt, hälsan, energiförbrukning!
Citera
2022-08-02, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Har ni sänkt eran energiförbrukning?

Alla måste hjälpas åt i Europa och sänka förbrukningen, inte bara för denna situation utan generellt. Jag har effektiviserat mitt duschande, det var vad jag slösade enormt på, duschar lika ofta men dragit ner 90 % av tiden jag duschar. Enorm skillnad i förbrukning och framförallt har mitt hår blivit helt annorlunda, likaså min hud har typ blivit 10 år yngre. Winn winn helt enkelt, ekonomiskt, hälsan, energiförbrukning!

Förut brukade jag köpa en kartong för 50 spänn på ÖB, innan jag skickade iväg till Ukraina.

Nu går jag först in på Systembolaget, där skänker man bort stora kartonger gratis (de hålller för minst 12 vinflaskor) som jag sen fyller med grejer från ÖB.

Win-win!

Ibland, men mer sällan, brukar jag fylla kartonglådan med kattens "sand".

Lite äckligt.

Men ändå äckligare när piss-ryzzarna på ryzka ambassaden öppnar lådan.

Win-win!
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-02 kl. 11:20.
Citera
2022-08-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Så, vi i väst ska alltså offra ukrainarna för att rädda oss själva? Verkligen en solidarisk och human tanke du har. Hoppas bara du själv villigt ställer upp som offer om Ryssland och USA skulle bestämma sig för att världen skulle må bättre av att Sverige utplånades.

Det är ju ett ständigt argument från den "ryska sidan" , att vi måste "offra" ukraina från såväl trollen som de ryska makthavarna,

Ingenstans har de på rikgtigt accepterat att de som världen i stort valt att offra är ryssland och dess framtida generationer, och att ryssen själva bara fortsätter gräva ner sig allt djupare i sin latrin.
Citera
2022-08-02, 11:21
Medlem
Lawlines avatar
Nu ska rySSarna hacka sig in i HIMARS . Nu måste det gå riktigt dåligt för lögnerna blir sämre och sämre

https://www.newsweek.com/russia-destroying-us-himars-likely-wishful-thinking-finnish-official-1729685

Citat:
Amerikanska och ukrainska tjänstemän har lovordat användningen och effektiviteten av HIMARS i kriget med Ryssland, och den amerikanska generalen Mark Milley, ordförande för Joint Chiefs of Staff, berättade för reportrar på en presskonferens förra månaden att ukrainare hade "effektivt använt" raketen. uppskjutningssystem, "med anfall mot ryska kommando- och kontrollnoder, deras logistiska nätverk, deras fältartilleri nära försvarsplatser och många andra mål."

På samma konferens, som hölls dagen innan Ryssland sa att de förstörde fyra amerikanska HIMARS under en tvåveckorsperiod, sa Milley att Ryssland hittills misslyckats med att ta ut något av systemen.

En rysk militärexpert antydde under tiden tysta planer på statlig television förra veckan att använda en "hemlig utveckling" som påstås göra det möjligt för den att hacka sig in i det USA-försörjda HIMARS i Ukraina.

Newsweek kontaktade Rysslands och Ukrainas försvarsministerier för kommentarer.
Citera
2022-08-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vad går du på för droger :O Det var inte Ukraina som invaderade Ryssland om du händelsevis missat det !

Vill Ryssland ha fred får de nog börja med att laga sin gps samt betala för vandalisering skadegörelse stöld mord .

Ukraina fortsatte att ockupera de fria staterna trots att de utropat självständighet.
Citera
2022-08-02, 11:28
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ukraina fortsatte att ockupera de fria staterna trots att de utropat självständighet.

Det är inga fria stater utom för Putins gröna små män .

Det är defacto ukrainskt territorium och internationellt erkända gränser .

Att Putin skickar in gröna män och manipulerar illegala val är ingalunda hur det fungerar .
Citera
2022-08-02, 11:31
Bannlyst
Citat:

Och det var ju dumt.

Annars hade vi sluppit både Skåne och Jämtland.

Men hur jävla hjärndöd är du egentligen?
Citera
2022-08-02, 11:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Bra att veta när risken för kärnvapenkrig diskuteras;

Ryssland:
”Autentiserings- och tillståndsprocessen kring en kärnvapenavfyrning ska ske enligt en bestämd beslutsordning.
Beslutet ska fattas samfällt av presidenten, försvarsministern och arméstabschefen.
Det är med andra ord president Vladimir Putin tillsammans med general Sergej Shoigu och general Valerij Gerasimov som tillsammans kan bevilja ett kärnvapenangrepp.
Dom är alltså 3 om det, jaja. Vågar man hoppas på att dom 2 sistnämda brottar ner, handbojar och kletar in den förstnämda idioten i Novitjok innan han når fram till knappen?
Senast redigerad av Taggad 2022-08-02 kl. 12:04.
Citera
2022-08-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Trevligt att höra om ryska ekonomin.
”Is Russia on the verge of economic collapse?”

https://youtu.be/UeP0QwSHKr8

Citat:

Det var enskilda individer som utropade självständighet utan stöd av folket.
Citera
2022-08-02, 12:12
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Stater?
Förutom du personligen, så är det enbart Ryssland och Nordkorea som har erkänt dessa utbrytare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in