Citat:
Ursprungligen postat av
AngieD
Kan du som vakt inte kontrollera ett våldsamt fyllo utan döda ska du inte bli vakt, det mycket enkelt faktiskt. Säkert sa han förolämpande ord och då brast det för invandrarvakten och hedern var tvungen att återställas. En medelålders med snedfylla är inget unikt i Stockholm. Finns mycket värre fall. Troligtvis hade mannen iga erfarenhet av slåss och detta var som vinna på lotto för vakterna att få tillfälle visa upp sina mmakunskaper då offret lätt byte.
En svensk vakt hade lugnt och fint brottat ner honom med judokunskaper utan skda honom mer än han skulle få ont. Sen på med handfängsel, låta honom sitta och skrika könsord ett tag och invänta polis på ett professionellt sätt som en bra vakt gör. Kontrollerat och proffsigt. Inte ta det personligt och inte använda mer våld än nödvändigt.
Det vet ju alla att blattar är jävligt lättkränkta och tar allt som sägs till dem på fullaste allvar och blir förbannade!
Jag dricker ut hakan och påstår att icke svenskar ska inte få bli ordningsvakter.
Jag har personligen sett hur personligt de tar ord som ett fullo häver ur sig.
Jag hoppas att SL tar sitt ansvar och ser till att det gallras bland OV's nu på ett ansvarsfullt sätt.
Det är många som råkat illa ut för dessa apor helt utan att de gjort något.
Jag är helt säker på att denna situationen hade gått att lösa med bara lite psykologi eller väldigt lite våld.
Sen tycker jag att oavsett utgången blir i detta fall så ska bägge 2 bli av med sitt förordnande.
Att de sätter ihop 2 ST relativt unga och oerfarna är farligt både för vakterna och allmänheten.
Och som sagt en kaozblatte tar allting personligt och måste försvara sin heder.
Troligtvis så var vakten som tog strypgreppet absolut livrädd och brydde sig inte om att offret faktiskt inte rörde sig eller ens andades.
Detta hade inte hänt om det var en svensk erfaren vakt det är jag övertygad om.