2022-08-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feskern77
Förväntar sig svenssons att vakterna ska stå och be snällt och bjuda på saft och bulle om han lugnar sig? Finns inte assistans att tillgå så kan det bli brutalt. Det får ju inte hända att den våldsamma får övertag mot vakterna. Sen när väll personen är bojjad då ska vakterna bara kontrollera. Gör dom annat då så är det övervåld.
Ett riktig sving-slag i knävecken hade räckt då hade han hamnat knästående o blir lätt att boja.
Senast redigerad av moshes 2022-08-02 kl. 01:01.
Citera
2022-08-02, 00:51
Medlem
Det var 20-30 pers på perrongen ingen verkade bry sig om han så tror inte han gjort någon nåt annars hade folk flytt fältet
Citera
2022-08-02, 01:05
Medlem
Vilka stolpskott till vakter. Hoppas att de får kännbara straff. Polisen borde ställa högre krav på sökande. Ja menar små tjejer som OV i tuben är bara fel. Antagligen därför ingripandet övergick till dödligt våld. Dessutom är deras unga ålder under all kritik. Hur fan har polisen tänkt här.
Citera
2022-08-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Det var 20-30 pers på perrongen ingen verkade bry sig om han så tror inte han gjort någon nåt annars hade folk flytt fältet

Jag håller med. Jag tycker att folket på perrongen håller sig obegripligt lugna.
Jag tycker att om han hade "gått berserk" (som några i tråden försökt göra gällande) så borde folket ha varit oroligare.
Nu är det knappt att de ens reagerar på att han blir nedtagen. Det var nästan det första jag reagerade på när jag såg videon- hur passiva alla andra är, bortsett kvinnan som ojar sig.
Citera
2022-08-02, 01:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen brottslighet troligen, samma jobb i 21 år, IT-expert på Tele2, Brf i Bromma, bil från År 2019, sambo.

Hittills har man kunnat utläsa att det är möjligt att snubben sysslat med flera fall av misshandel och ofredande och eventuellt våld mot tjänsteman samt våldsamt motstånd.

Inget att bry sig om.
Citera
2022-08-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst kan det vara så att han raglade på en person av misstag, och att ha en berusad person på en perrong som råkar knuffa till folk kan innebära livsfara för de som vistas där och är skäl nog för att inledningsvis avvisa vederbörande.

Sannolikt därför SL inte vill ha påtagligt berusade personer raglandes på sina stationer.
Ytterligare en anledning till att man vill avlägsna berusade och drogpåverkade personer från t-banan är för personens egen säkerhet.
Citera
2022-08-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag håller med. Jag tycker att folket på perrongen håller sig obegripligt lugna.
Jag tycker att om han hade "gått berserk" (som några i tråden försökt göra gällande) så borde folket ha varit oroligare.
Nu är det knappt att de ens reagerar på att han blir nedtagen. Det var nästan det första jag reagerade på när jag såg videon- hur passiva alla andra är, bortsett kvinnan som ojar sig.

Kommer bli ett starkt bevis för åklagaren att alla på perrongen var lugna nästan som om han inte fanns
Citera
2022-08-02, 01:14
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hittills har man kunnat utläsa att det är möjligt att snubben sysslat med flera fall av misshandel och ofredande och eventuellt våld mot tjänsteman samt våldsamt motstånd.

Inget att bry sig om.
Stackars människa. Du förstår inte mycket.
Citera
2022-08-02, 01:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Inget att bry sig om.

Det är ju OVs som påstår det.

Flera vittnen har ju sagt att BO inte var våldsam, att det låtsasbråkades på Sveavägen, t.ex.
Citera
2022-08-02, 01:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Stackars människa. Du förstår inte mycket.

Du förstod uppenbarligen inte inlägget.
Citera
2022-08-02, 01:18
Medlem
Från filmen ser det inte ut att handla om en nödvärnssituation.
Om vi då utgår från att dom använder PL10 som lagstöd för att avvisa/omhänderta mannen så måste man ta hänsyn till proportionalitetsprincip(gäller även vid nödvärn).
Våldet som får användas ska då stå i proportion till det motstånd man möter och andra ”mildare” alternativ inte kan lösa situationen.

Min uppfattning är att OV:n som tog stryptag och slängde BO i backen har använt oproportionerligt mycket våld och därmed inte kan stödja sig på varken nödvärn eller PL10.
Domen borde således bli Vållande till annans död.

Blir intressant och se vad den riktiga domen blir.
Citera
2022-08-02, 01:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är ju OVs som påstår det.

Flera vittnen har ju sagt att BO inte var våldsam, att det låtsasbråkades på Sveavägen, t.ex.

Flera vittnen påstås i tråden ha sagt något. Finns inget från polisen eller i media om det.

OV har inte uttalat sig alls om incidenten vad jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in