2022-08-02, 00:11
Medlem
Kvinnan i vitt som ojjar sig har han slagit henne i huvudet? Hon tar sig på huvudet
Citera
2022-08-02, 00:11
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Misshandlar folk längs Sveavägen och i tunnelbanan ger än helt annan bild av det man fått höra.
Högljudd och aggressiv är väl mer ärligt och sanningsenligt.
Jag är införstådd att OV gick till jobbet som vanligt men ingripandet var under all kritik.

Sen kan man tycka det ena eller det andra men när än väktare av lag och ordning ingriper så fel och att det är känt att deras utbildning är lös så kommer det ge förändring i systemet vilket är ett plus i denna tragiska situation.

Jag håller helt med att ordningsvakter inte bör kunna använda ett sånt pass våld att de dödar någon, om det nu inte är självförsvar dvs

Däremot så köper jag inte att alla "AA lilla gubben hemska ordningsvakter va gjorde dom mot dig lilla gubben!!!"

och att hans mamma grinar ut i aftonbladet och säger att han hälsade på henne varje dag.

Super man och misshandlar folk så ordningsvakter måste ta till fysisk våld får man kanske vara beredd på vad man ger sig in på? Man kanske inte ska supa så hemskt så att man kan lyssna på vad ordningsvakter säger till en?
Citera
2022-08-02, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut. Men kanske kan ingripandet vara ett annat om han av misstag ramlat in i någon, i jämförelse med om han medvetet knuffat eller tacklat någon.

I det första fallet har han ju inte visat prov på att använda sig av våld.

Men det finns uppgifter som gör gällande att han misshandlat personer, bland annat knytnävsslag i ansiktet på en ordningsvakt.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Enligt hans mamma så var han en omtänksam och hjälpsam person..
Aftonbladet gör ett snyftreportage om saken där den döde framställs som offer enbart. Varför?
Vet vi något om hans brottslighet?
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Hittar du på nu? Hör inget sånt
Hela texten med vittnesuppgifterna finns att läsa i slutet av filmen.

https://twitter.com/PolisNytt/status/1554140905799618565?t=hLx-RCZFDkYZE--PFYUGYQ&s=19
Citera
2022-08-02, 00:14
Medlem
Polis2010s avatar
Jag tror det är en vanlig fridsstörande finnjävel. J.H. har nog inte gjort något mer än haft svårt med benen. Ordningsmakten har otroligt mycket våld att tillgå. Rest in Peace Juha. Olen suomalainen.
Citera
2022-08-02, 00:15
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Det var mer för att du skulle LÄSA OM Nördvärn som du skrev, och Nödvärnsexcess.
Men inte ens nu när jag förklarar för dig vill du ta till dig fakta. Utan fortsätter i det spår du känner dig trygg i, nämligen påpeka att jag hänvisade till något helt galet.
Ja, visst men är det inte du som blundar för fakta och bara inte vill inse att du hade fel?

Nördvärn är sånt som du och dina kompisar sysslar med.
Du är ett cpbarn som svingar med termer du har noll koll på. Det påminner mig om varför det var typ 5 år sen jag var inloggad på FB senast. Ha så kul med dina retarderade expertkommentatorer så hörs vi kanske 2027!
Citera
2022-08-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hela texten med vittnesuppgifterna finns att läsa i slutet av filmen.

https://twitter.com/PolisNytt/status/1554140905799618565?t=hLx-RCZFDkYZE--PFYUGYQ&s=19
Är det trovärdigt.
Twittraren är granskande poliskritiker och filmklippet är alltså inte polisens film om någon tror detta

det finns filmer i tunnelbanan som visar hela händelseförloppet, och även filmer från vad som hände innan mannen hamnade i tunnelbanan..
Senast redigerad av moshes 2022-08-02 kl. 00:26.
Citera
2022-08-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Står ju i tidningarna att väktarna tog strupgrepp på killen: Det är ju helt oacceptabelt.

Har själv blivit gripen av väktare när jag var ung och uppkäftig: Nedbrottad med polisgrepp och ett knä mot ryggen. Inte en chans hade jag och det var inte skönt men långt ifrån livsfarligt grepp!

Ska det vara så jävla svårt att sköta sitt jobb rätt om man blivit väktare?

Herregud Sverige har blivit rena Chicago

Ger ju inte hopp för Sverige att folk fortfarande inte förstår skillnaden mellan en ordningsvakt och en väktare heller. Allmänbildningen måste vara rekordlåg i Svea rike.
Citera
2022-08-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Ger ju inte hopp för Sverige att folk fortfarande inte förstår skillnaden mellan en ordningsvakt och en väktare heller. Allmänbildningen måste vara rekordlåg i Svea rike.

Nu har det påpekats säkert 100ggr om att väktare och ordningsvakt inte är samma sak. Om någon skriver väktare i det här sammanhanget så fattar man väl vad den menar??
Det kan inte vara så jävla viktigt att poängtera skillnaden hundra ggr om?
Citera
2022-08-02, 00:28
Medlem
@ilmaalibegovic Finns det nått sätt att se hennes raderade profil? Nån way back machine för insta?
Citera
2022-08-02, 00:29
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
@ilmaalibegovic Finns det nått sätt att se hennes raderade profil? Nån way back machine för insta?
Exakt, den försvann snabbt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in