2022-08-01, 23:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja precis.

Det är synd att det står någon som skymmer så man inte ser så bra men vad som är uppenbart är att situationen är lugn och GM går fram och tar nacksving.

Skulle inte förvåna mig om BO sagt något drygt till den kvinnliga ordningsvakten och att den manliga då tänder till och tröttnar på det "dryga fyllot".

Det var väl något tjafs med OV uppe i spärren?

Om BO är högljudd så kan han ju ha snackat skit om OVs till sitt sällskap efter incidenten i spärren, och OV hörde det och blev förbannad. Hela perrongen hörde säkert eftersom han var högljudd.

Min spekulation.
Citera
2022-08-01, 23:40
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Länk till film inlägg?
https://twitter.com/PolisNytt/status/1554140905799618565?t=hLx-RCZFDkYZE--PFYUGYQ&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Varför kan det inte vara BO, han är ju inte död då.....

Skulle tro att det är väldigt ovanligt att kunna hålla samma volym och ton när läggs ner i ett nack-lås men du får väl tro vad du vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Länk till film inlägg?

Kanske 5-10 sidor bak i tråden.
Citera
2022-08-01, 23:42
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
I det här fallet så är det inte kvinnan som tar tag om halsen iaf.
Utan att egentligen veta något om vad som föregick nedläggningen så ser den brysk och bestämd ut. Den OV som utför den ser ut att vara minst huvudet längre och om det är är ett fortsatt ihållande lås om nacken som är orsaken till Juha’s död så kommer han antagligen dömas för vållandet.

Nej precis men den manliga ordningsvakten vet att han är där med en brud som inte duger något till när det börjar svingas så antar att han tar i för att få slut på det hela. Jag har noll sympati för honom men undrar om de ärligt känner sig lika säkra i den typen av situationer med en kvinnlig kollega.
Citera
2022-08-01, 23:42
Medlem
Polis2010s avatar
Nu vet jag inte mycket om detta fall. Däremot kan vakter ta till mer våld än som krävs. Det beror bl.a. på att de har väldigt lite vapenkraft. En full finne som tjafsar kan vara orsak till detta. Ingen aning om bestyckning på ordningsmakten i fallet. Två män sköter detta säkert bättre. Är själv finländare för början.
Citera
2022-08-01, 23:43
Medlem
beardbraids avatar
I egenskap av blandmissbrukande finne i samma ålder så anser jag att vakterna inte gjorde något fel, förutom att de tog onödiga risker med sina egna liv. Vi medelålders finne-fyllon kan vara nog så oberäkneliga så det hade varit bättre om polis tillkallats och hade kunnat avsluta situationen med verkanseld. Det finns skillnader mellan etniska grupper, och när en finne är så där packad är det liksom inget att göra, när farbror Bertil har knutit slipsen runt huvudet så kan man liksom snacka med honom, när Jag eller Juha är i samma läge gäller det att hålla sig undan och skjuta om man ser ögonvitorna, vi är liksom bara sådana.

Önskar vakterna och deras anhöriga all styrka i denna kris.

Lepää rauhassa (vittu vihdoin) Juha.
Citera
2022-08-01, 23:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Jag tycker det låter som en kvinnlig röst, det sitter ju en kvinna på bänken som verkar upprörd, jag tänker att rösten kommer ifrån henne. Väldigt ljus för att vara ifrån en man annars men visst, jag vet inte hur BO låter så det finns ju en möjlighet

Ja, den låter ljus för en man, men faktiskt också mörk för en kvinna.

En man i falsett eller pratat/skrikit sönder rösten under kvällen?

Här där jag bor har väldigt många män ljusa röster, hahaa. Måste vara en genetisk grej för denna byhåla. De låter ofta som att de har en hårt virad gummisnodd runt kulorna, hahaa.
Citera
2022-08-01, 23:45
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegefester
Förlåt för fel skrivit och så. Lite konstigt dock att alla utom du fattar vad som egentligen menades.. har du kanske bara 80 timmars utbildning? Är det just det problemet du egentligen har?

Alla andra med normal IQ fattar ju att jag menar att ORDNINGSVAKTER är (tillexempel) ett procentuellt större problem än invandrare när man ska jämföra hur illa deras beteende är. Ta en promenad i nordstan en eftermiddag så får du se. Eller prova Stockholms tunnelbana.
Såå du rättfärdigar din okunskap med att alla andra fattar?
Jag förstår att du menar ordningsvakter, men använder ett annat yrke. Så varför skriver du väktare om du vet att det inte är väktare?
Ang utbildningen så skriver du så illa att du inte skulle klara av utbildningen på 80 timmar
Man måste nämligen kunna uttrycka sig i text, och då inte särskriva eller skriva ofullständiga meningar
Citera
2022-08-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, den låter ljus för en man, men faktiskt också mörk för en kvinna.

En man i falsett eller pratat/skrikit sönder rösten under kvällen?

Här där jag bor har väldigt många män ljusa röster, hahaa. Måste vara en genetisk grej för denna byhåla. De låter ofta som att de har en hårt virad gummisnodd runt kulorna, hahaa.

Man hör ju glasklart (åtminstone på twitterfilmen) att det är kvinnan som håller sig om huvudet som ojar sig.
Citera
2022-08-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
Nej precis men den manliga ordningsvakten vet att han är där med en brud som inte duger något till när det börjar svingas så antar att han tar i för att få slut på det hela. Jag har noll sympati för honom men undrar om de ärligt känner sig lika säkra i den typen av situationer med en kvinnlig kollega.

Svårt att säga emot. I slutändan handlar det nog mest om vad plankande stockholmare vill betala för sin säkerhet. Oftast är det väl noll.

Hade OV gått i fyrtal kanske det slutat annorlunda.
Citera
2022-08-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns uppgift i media som gör gällande att mannen bland annat hade tacklat en kvinna på perrongen.

En person som uppträder på det viset är livsfarlig för sin omgivning på den platsen.

Inte konstigt om ordningsvakterna gjorde vad de kunde för att ha kontroll över mannen. Om han kom lös på perrongen kunde det resultera i att någon knuffades ut framför ett tåg.

Fast då stoppar man tågen tills mannen har lugnat ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in