2022-08-01, 22:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur får man fram statstik på onödiga vaktingripanden? Knappast från vaktbolagen själva!
Men av de tjugotal vaktingripanden som jag sett med egna ögon skulle jag säga att bara ett av tre varit nödvändigt! Så två sv tre bara för att få deras verksamhet att se viktigare ut än vad den är…

Fast du har knappast någon aning om vilka ingripanden som är nödvändiga. Ungefär som att jag skulle kalla hälften av Icas produkter onödiga bara för att jag inte gillar dom.
Citera
2022-08-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det vi vet är att BO står helt lugnt med ryggen emot MGM när MGM tar tag och svingar honom i backen.
Inte det minsta hotfullt, inte ens i närheten.
Det vet vi inte alls då filmen börjar precis i det ögonblick som ingripandet startar. Det är utifrån det man ser helt omöjligt att avgöra om situationen var lugn. Det är du som fyller igen faktaluckorna med ditt eget känslotyckande. Själv gillar jag att veta istället för att tycka.
Citera
2022-08-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast du har knappast någon aning om vilka ingripanden som är nödvändiga.
Jo det har jag såklart att ingripa mot halvsovande och småberusade är såklart onödiga ingripanden som mest leder till oordning, vlket då är motsatsen till vad dessa valkter är i tunnelbanan för!
Antar att du jobbar som vakt själv…
Citera
2022-08-01, 22:37
Avstängd
Unobosss avatar
Finns det film på händelseförloppet i tråden?
Citera
2022-08-01, 22:41
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Herregud, är detta ett skämt? Visserligen inte mer än polisen väl? Men ändå, väldigt bra för 80h utbildning jämfört med tex jobb i vården, kanske skolan även om det blivit bättre? Typ som en nyexad ingenjör/ekonom med 3-5 år utbildning? För att vara OV?

Jag skulle aldrig ta ett sånt jobb för den lönen. Det verkar inte vara ett drömjobb direkt...
Citera
2022-08-01, 22:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det har jag såklart att ingripa mot halvsovande och småberusade är såklart onödiga ingripanden som mest leder till oordning, vlket då är motsatsen till vad dessa valkter är i tunnelbanan för!
Antar att du jobbar som vakt själv…

Du vet kanske om att man inte får vara berusad och sovandes på en bänk i t banan. Hört talas om LOB?

Vad du tycker om det känns som en gäspning.
Citera
2022-08-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det vet vi inte alls då filmen börjar precis i det ögonblick som ingripandet startar. Det är utifrån det man ser helt omöjligt att avgöra om situationen var lugn. Det är du som fyller igen faktaluckorna med ditt eget känslotyckande. Själv gillar jag att veta istället för att tycka.
Jo det jag sa syns tydligt på filmen, oavsett ditt tyckande.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10

Finns uppgift i media som gör gällande att mannen bland annat hade tacklat en kvinna på perrongen.

En person som uppträder på det viset är livsfarlig för sin omgivning på den platsen.

Inte konstigt om ordningsvakterna gjorde vad de kunde för att ha kontroll över mannen. Om han kom lös på perrongen kunde det resultera i att någon knuffades ut framför ett tåg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det vi vet är att BO står helt lugnt med ryggen emot MGM när MGM tar tag och svingar honom i backen.
Inte det minsta hotfullt, inte ens i närheten.

Märkligt, i den video jag har så börjar den i princip med att OV tar ner mannen. Inget tyder på att han var lugn och städad eller inte det minsta hotfull.

Däremot hör man tydligt hur en kvinna jämrar sig direkt från staten av klippet.

Du har väl en längre version eller en väldigt livlig fantasi.
Citera
2022-08-01, 22:45
Medlem
När kommer Tamsons och övriga ansvariga att avgå? Moderaterna gick ju ut med att det skulle bli tryggare att resa med fler ordningsvakter i kollektivtrafiken! Men resultatet talar ju mot det med många helt oskyldiga och till och med svårt sjuka som har misshandlats av rötäggsvakterna..
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-08-01 kl. 22:50.
Citera
2022-08-01, 22:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Märkligt, i den video jag har så börjar den i princip med att OV tar ner mannen. Inget tyder på att han var lugn och städad eller inte det minsta hotfull.

Däremot hör man tydligt hur en kvinna jämrar sig direkt från staten av klippet.

Du har väl en längre version eller en väldigt livlig fantasi.

Ja, vad är det för brölkossa som stönar, har det klarlagts, är det ens relaterat till ordningsvakternas ingripande eller har mannen som senare avled gjort något med kvinnan?
Citera
2022-08-01, 22:49
Medlem
Csg måste ha det hett om öronen nu. Först blir en driftchef uthängd på dumpen.se och nu lyckas två ordningsvakter ha ihjäl en människa. Han betedde sig förmodligen som en idiot innan vilket inte framgår av videon, men så såhär fel får det inte bli. Jag är däremot inte förvånad att en sån här tragisk händelse nu skett med tanke på vad vakter i tunnelbanan möts av. Försvarar inte vakternas agerande, men 80 h utbildning och batong som enda vapen räcker inte för att hantera det våld och det motstånd man som vakt i tunnelbanesystemet kan mötas av, så man får väl förlita sig på att man vissa gånger lyckas få ner en person på marken innan dem får ner en på spåret. En stor tragik för alla inblandade måste jag säga. Detta bör vara ett uppvaknade från politiker och annat löst beslutsfattarfolk att det behövs en rejäl förändring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in