2022-08-01, 22:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Barger
På tal om övervåld bland ordningsvakter.
De som har sett tunnelbanan vet förmodligen att det finns en "man" som heter Fredrik.
Han är ca:185 lång, fet och har rakat hår.
Han har begått så pass mycket övervåld att de han begått det mot har bland annat har gett sig på hans flickvän och knivhuggit henne.
Han har även slagit sin flickvän.

Detta kommer från 110% säkra källor.

Svin är vad dom är när inte kamerorna är på. Dom letar bråk men vågar givetvis bara ge sig på vanligt folk.
Stöter dom på något tungt kriminellt gäng eller någon fotbollsfirma så kryper dom längs väggen.
Jävla löss till OV!

Så några kriminella babbar blev kränkta och hämnades för att en OV sa till dem?

Inte det minsta konstigt. Sådant händer hela tiden.
Citera
2022-08-01, 22:21
Medlem
Ge ordningsvakter peppar spray alt tårgas. Det kan sänka vilken fyllskalle som. Helst
Citera
2022-08-01, 22:23
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Sen 1700 talet om det var nödvärn vilket det antagligen var.
Men ... är du utbildad Ordningsvakt eller sitter du och skjuter vilt i luften med dina åsikter?
Nej, och åter nej. Att strypa någon är inte nördvärn.
Var god och läs lite
https://lawline.se/answers/13145
Citera
2022-08-01, 22:23
Medlem
Har vakterna varit med i tunnelbanan?

Isåfall gissar jag på Danne eller Isabell, hon som lät ett kriminellt low life gömma sig hos henne.
Citera
2022-08-01, 22:25
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegefester
Har varit uppe i Stockholm ett par gånger när jag besökt släkten o haft den oturen att besöka tunnelbanan under sen helg kväll. Min erfarenhet är att väktarna där är vidriga, men kanske inte lika mycket som de i nordstan galleria i gbg. Där ser jag övervåld närapå varenda dag.

Hoppas iallafall att det här utreds ordentligt.
Måste vara svårt att förstå skillnaden mellan väktare och ordningsvakter. Så du kanske ska bara ha det...
Googla väktare, sen googlar du Ordningsvakt
Läs, förstå skillnaden
och sen kan du återgå till ämnet
Citera
2022-08-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Du menar att BO kanske har gjort något jättedumt för länge sen och då är det okej att döda honom trots att han i filmen är helt lugn?
Nej inte för länge sedan utan där och då samt att ordningsvakterna kan ha gjort bedömningen att det hela fortfarande utgjorde ett hot mot omgivningen. Vi vet helt enkelt inte utifrån det begränsade filmmaterial som finns. Den här tråden gör att jag verkligen uppskattar att vi har ett rättsväsende som utreder sådant här och att vi inte behöver förlita oss på den känslostyrda pöbeln.
Senast redigerad av pf10 2022-08-01 kl. 22:29.
Citera
2022-08-01, 22:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Precis som det finns idioter på flashback finns det idioter som inte ska få bära bricka. Bort med dom, lås inom dom och håll dom borta från människor.
Men när OV räddar liv, hjälper barn och gamla tillrätta är dom rätt bra.

Sen skulle jag gärna se fler från Flashback jobba som ov, dom verkar ju vara perfekta för jobbet

Uppenbarligen behövs OV eftersom så pass många våldsamma mongon härjar loss i samhället. Man borde skeppa iväg dem alla till en gulag i Norrland där De kan hugga ved.
Citera
2022-08-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så ingen statistik, utan lite anekdotiskt känslosvall.
Hur får man fram statstik på onödiga vaktingripanden? Knappast från vaktbolagen själva!
Men av de tjugotal vaktingripanden som jag sett med egna ögon skulle jag säga att bara ett av tre varit nödvändigt! Så två sv tre bara för att få deras verksamhet att se viktigare ut än vad den är…
Citera
2022-08-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej inte för länge sedan utan där och då samt att ordningsvakterna kan ha gjort bedömningen att det hela fortfarande utgjorde ett hot mot omgivningen. Vi vet helt enkelt inte utifrån det begränsade filmmaterial som finns. Den här tråden gör att jag verkligen uppskattar att vi har ett rättssende som utreder sådant här och att vi inte behöver förlita oss på den känslostyrda pöbeln.
Det vi vet är att BO står helt lugnt med ryggen emot MGM när MGM tar tag och svingar honom i backen.
Inte det minsta hotfullt, inte ens i närheten.
Citera
2022-08-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatsagym
En polare till mig var på perrongen och det var många som filmade, det borde dyka upp mängder av videor snart om det inte redan gjort det. En tjej sprang fram till ordningsvakterna och sa att hon kunde hjälpa till och att hon jobbade inom vården när han var livlös. När de inte svarade skrek hon att ordningsvakterna måste påbörja hjärt-lungräddning omgående. De sket fullständigt i henne. Flera på perrongen erbjöd sig att hjälpa till. Vakterna totalignorerade alla och lät snubben dö. Ska bli intressant att höra hur de förklarar sitt agerande.
Fruktansvärt om det var så!
Har träffat OV som varit fantastiska, ödmjuka, trygga, men även såna som inte borde vistas bland folk omedicinerade!
Citera
2022-08-01, 22:31
Medlem
Är det någon som vet något om Juha Hynninen? Arbete, personlighet o.s.v?
Citera
2022-08-01, 22:31
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Uppenbarligen behövs OV eftersom så pass många våldsamma mongon härjar loss i samhället. Man borde skeppa iväg dem alla till en gulag i Norrland där De kan hugga ved.

Ja Ov behövs verkligen, då vi har en alldeles för liten poliskår.
Det finns kanske 20000 ordningsvakter i sverige i dag, med tanke på hur samhället utvecklas ser vi dom på fler å fler ställen.
Många gapar om misslyckande poliser, men en del har det som xtraknäck bakom studier till läkare, jurister mm.
Jag är för fler poliser ute bland människor i samhället men ov är ett bra komplement till att upprätta hålla allmän ordning och säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in