2022-08-01, 19:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ska och ska. Tänker mig bara att om en helt randomiserad snubbe slits ner på backen av ordningsvakter så reagerar folk kanske med lite bestörtning, eller vad tror du?

Nu är ju snutten väldigt kort och folk kan ju ha reagerat hårdare efter en stund, här verkar det främst finnas fokus på den kvinnan som höll sig för huvudet.

Det är bara min tolkning av en filmsnutt som förklarar väldigt lite.
Jag tror de flesta bara är så förfärade av våldet att de inte tänker klart.

Om det nu är som någon skrev 6-8 OV på plats undrar jag vad fan dom höll på med; i det antalet behöver dom inte bruka nämnvärt med våld öht; mer som att fösa hem kor till mjölkningen...
Citera
2022-08-01, 19:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hur tar man en aggressiv person till psyket eller fyllecell utan att först lägga ner och ta kontroll över honom? Ska man ge han en blomma?

Inget i filmen visar att nån av parterna har gått över gränsen vad jag kan se. Det är ju mer en kort ögonblicksbild.
Inget i filmen visar heller, såvitt jag kan se, att BO är aggressiv...
Citera
2022-08-01, 19:23
Medlem
Jagebogs avatar
Vilka är babbevakterna som mördat min landsbroder?
Citera
2022-08-01, 19:27
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Ganska bred och bastant bak på den kvinnliga OV.
Hon slänger sig ganska hårt på mannen, kan det vara tyngden av röven som brutit nacken eller kvävt mannen? Får man de skinkorna över luftvägarna så är det rätt kört. Det var en rätt bastant dam som sagt och bastantast av allt var röven....hon måste vara försiktig när hon är så baktung liksom. Förstår hon själv hur bredrövad hon är och att rövmuskulaturen på en så stor bakdel väger väldigt mycket? Tror kvinnan är den skyldiga här, hon använde sin breda och tunga bak på ett ytterst ansvarslöst sätt.
Citera
2022-08-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utsiktad
Verkar som att csg på morgonmötet kom fram till att den bästa krishantering nu är om alla går in på sina fb-konton och försöker normalisera dödsmisshandel på vanligt folk.

Det var för övrigt inte många OV ute i trafiken idag, såg kanske 3st på hela dagen. Normalt är MÅNGA fler.
Citera
2022-08-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Måste vara en vit person då nästan ingen försvarar vakterna eller säger rätt åt offret.

Eller så var vakterna från annat land och dödade mannen pga rasism ? Vakterna kanske hatar vita ?? rasistvakter.

Nä nu hör man inget om rasism bara för att offret var vit....
Citera
2022-08-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Om det nu är som någon skrev 6-8 OV på plats undrar jag vad fan dom höll på med; i det antalet behöver dom inte bruka nämnvärt med våld öht; mer som att fösa hem kor till mjölkningen...

Det är bara 2 OV som syns i filmen, däremot avslutas filmen med en stillbild som verkar vara längre fram i förloppet.. du kan ju pröva att kolla själv istället för att färgas av din förutbestämda åsikt?

Citat:
Inget i filmen visar heller, såvitt jag kan se, att BO är aggressiv...

Ja det var därför jag skrev ”parterna” dvs, OV och den numer avlidne.

Lurigt att springa runt med skygglappar märker jag..
Citera
2022-08-01, 19:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är bara 2 OV som syns i filmen, däremot avslutas filmen med en stillbild som verkar vara längre fram i förloppet.. du kan ju pröva att kolla själv istället för att färgas av din förutbestämda åsikt?

Ja det var därför jag skrev ”parterna” dvs, OV och den numer avlidne.

Lurigt att springa runt med skygglappar märker jag..
Du kan nog förstå att det är en viss skillnad mellan att se 2 OV live och okänt antal sekunder senare en stillbild med fler

Edit: Vilka skygglappar menar du att jag har då? Jag ser inget på filmen som ska generera övervåld; gör du?
Citera
2022-08-01, 19:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Endast det sista du sade liknar detta.

Floyd misshandlade ingen utan han betalade väll med en fake dollar sedel?

Polis tillkallades och sen satt polisen med sitt knä mot hans hals länge, mot bättre omdöme.

Så var det väl direkt inte. Han gjorde våldsamt motstånd och det pågick rätt länge om jag inte minns fel. Sen föll han eller så lade de ner honom för att invänta förstärkning. Det var jag minns av videoklippet iaf. Vad som föranledde vet jag inte
Citera
2022-08-01, 19:32
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Det var för övrigt inte många OV ute i trafiken idag, såg kanske 3st på hela dagen. Normalt är MÅNGA fler.
Jag befann mig ovan mark och såg ett flertal placerade utanför/ovan stationer på ett sätt som jag aldrig sett dem befinna sig på förut!
Citera
2022-08-01, 19:35
Bannlyst
Citat:

Kom inte de övriga OV när det redan var försent och mannen redan död, eller i alla fall redan medvetslös?
Det var väl bara de två nu häktade OV som var på plats när det hände
Citera
2022-08-01, 19:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det kan vara värt att uppmärksamma att videon inte visar ett skit om vad som hänt innan. Det går därför inte att dra slutsatsen att situationen skulle vara lugn. Ganska dålig film för övrigt som inte klargör speciellt mycket detaljer i händelseförloppet.

Jag hör en man som pratar mycket högljutt när vakterna kommer gående. Förövrigt är det mycket tyst på stationen. Sedan kommer vakterna och den ena går fram och tar ett nacksving så man ser BO fötter i luften, han hamnar i backen/golvet med bakhuvudet först och sedan lägger sig vakten på honom och den andra vakten går fram.

Sedan är det ett klipp i filmen, nästa scen är fler vakter och poliser.

Citat:
Det är bara två OV som syns under nedläggningen av mannen.
Var väl fler som anslöt i senare skede helt enkelt?

Ja, tydligen kommer vaktbolagets driftschef med personal först, och det är nog dom som ringer polis.

Många minuter som går innan stackarn får "vård", eller snarare tillsyn ska man nog säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in