Citat:
Ursprungligen postat av
Fittsill
..
killen hamnar i rullstol och föreskrivs ett missbruk av sin läkare..? som senare av oklar anledning delegeras vidare till 3 pundare, som av oklar anledning inte har fått sina pengar... Någonstans är det ändå en läkare, som inte bara satt in/ tagit ut rullstollskillens droger,, men också har skrivit ut drogerna som de dömde sålde till rullstolskillen..
Det finns otvivelaktiga? monetära incitament för läkare och vårdpersonal (med skattemedel) skapa missbrukare och sen ta bort deras medicin för att tjäna pengar på att underhålla den svarta marknaden... Har man ett sånt grundsystem "inbakat" i sin kärnverksamhet.. liksom.. det finns inte rätt förutsättningar för att bedriva god vård.. Det finns inga moraliska eller etiska väreringar i svensk narkotika politik..
Läkare har förskrivningsrätt så där kan vi sätta punkt angående vad som evt skrevs ut men givetvis skall alla läkare utöva omdöme, värdera multi-medicinerade och i bästa fall göra ett korrekt beslut. Jag kan se problematiken. En ST-läkare får direktiv och finns det inga varningstecken i NPÖ så har man lite att gå på. En bristande insikt i en försvagad kår är dessvärre inte ett argument. Att korrekt förskrivna (klassade) läkemedel hamnar i fel händer, men det är inte vanligt av den anledningen att man sällan skriver ut dessa recept till, - sällan har samröre med de som köper densamma svart. Att förskriva s.k tunga/ beroendeframkallande läkemedel till en klient som sitter i rullstol för resten av sitt (O)naturliga liv (SIC!) är därför standard utan särskild motivering.
Hur många missbrukare ser vi dö av fentanylklubbor som förskrivs tills barn i sitt slutskede? Aldrig. Sitter man i rullstol så har man alltid behov av hjälpande händer, dvs vårdare och kanske är det här det brustit. För mig är det solklart att BO sålt sina förskrivna mediciner.
Det är möjligt att min tes huruvida BO sålt sina recept eller ej icke är relevanta då man inte behöver slå ihjäl någon för att få tag på varken droger eller guldkedja. Dock kan både pengabrist och droger vara en utlösande faktor till det som till facto hände när den nu livstidsdömda trion fick fängelse på livstid.