2022-08-01, 11:57
Medlem
Värre än Floyd detta, skillnaden är att BO är vit och GM är svartmuskiga.
Citera
2022-08-01, 12:04
Medlem
Citat:
De två ordningsvakterna har anhållits på sannolika skäl misstänkta för vållande till annans död – och på måndagen hålls förhör med dem.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/

Alltså inte skälig misstanke som någon skrev i tråden utan högsta misstankegraden.
Citera
2022-08-01, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Skitprat och tala för dig själv, det händer bara specifika människor. Det är lååångt ifrån alla som blir våldsamma när de dricker. Klarar man inte av att dricka alkohol utan att dampa loss så kanske det är läge att avstå. Tråkigt att mannen dog men kanske inte en helt oväntad konsekvens om man uppför sig som en kriminell våldsverkare.

Det är skillnad mellan att bli ”våldsam när de dricker” och att vid ett tillfälle eller två få en snefylla. Enligt BO vänner brukade han inte bli sån. Själv har jag druckit hundratals gånger utan att bli våldsam men några gånger under 20 år har man blivit för full och betett sig dumt. Och det vet jag att jag inte är ensam om, sen kan du som är perfekt tycka vad du vill om det men de flesta här förstår vad jag menade.

Vidare vet vi inte ens om det stämmer att han har betett sig våldsamt på ett sådant sätt att det krävde ett sådant kraftigt svar från ordningsvakterna. Vi får se när mer information släpps i ärendet hur det egentligen ligger till.
Citera
2022-08-01, 12:05
Medlem
Är det för mycket att hoppas för att dom ansvariga som anställde dessa pajaser också åker dit?
Citera
2022-08-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingdomofheaven
Vad jag har förstått ska ena ordningsvakten vara *lex N*rd*n (*=A,O,I).

Kvinnan ska heta Irm* (*=a)

Har det bekräftats samt vet vi efternamn på den misstänkta kvinnan?

Ilma Alib*gov*c

* = e,i,

Varsågoda.
Citera
2022-08-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/krim/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/

Alltså inte skälig misstanke som någon skrev i tråden utan högsta misstankegraden.

Åklagaren säger i artikeln att det är oklart om de det är aktuellt att begära dessa två individer häktade ännu. Vad tror vi? Vad talar för och emot?
Citera
2022-08-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swimswallabim
Åklagaren säger i artikeln att det är oklart om de det är aktuellt att begära dessa två individer häktade ännu. Vad tror vi? Vad talar för och emot?

Det som talar för är att det är filmat, det som talar emot är att de är ordningsvakter.
Citera
2022-08-01, 12:11
Medlem
TarzansFarsas avatar
Enligt media ska det ha filmats från flera mobiler. Nån som sitter på klipp kring händelseförloppet får gärna ladda upp!
Citera
2022-08-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Ilma Alib*gov*c

* = e,i,

Varsågoda.

Någon som vet något om dessa två ordningsvakter?
Citera
2022-08-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swimswallabim

Antagligen låg risk att MGM flyr. Låg risk att de kan påverka utredningen (antagligen är videofilmer den starkaste bevisningen). Låg risk att de fortsätter med brottslig verksamhet.
Citera
2022-08-01, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Nja, den kvinnliga OV'n har enligt uppgift ett efternamn som klingar bosniskt. Och den "pursvenska" manliga OV'n må ha ett svenskt namn men ska ha bytt från ett typiskt babbe-namn.

/#LOUDmouth#

Mest troligt är att han ursprungligen är från Afghanistan.
Citera
2022-08-01, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Någon som vet något om dessa två ordningsvakter?

Hon är en rätt trevlig tjej faktiskt, har vänner som blivit gripna av henne men hon har oftast varit rätt schysst.

Jag har faktiskt oxå träffat henne ett par gånger kan jag säga.

Står att hon bor i Skärholmen men de tror jag inte ett skit på. Dom här gulvästade luffarna är ju livrädda, står inte upp för sig själva utanför jobbet, byter namn, adress.. aaaaa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in