2022-08-01, 08:16
  #192241
Medlem
donald12s avatar
Senaste uppdateringen från Ukraina över ryZZka förluster


The total combat losses of the enemy from 24.02 to 01.08 were approximately:

of personnel / personnel - about 41030 (+200) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 1768 (+5) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 4011 (+7) units,
artillery systems – 932 (+16) units,
RSZV / MLRS - 259 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems - 117 (+0) units,
aircraft – 223 (+0) units,
helicopters – 190 (+0) units,
UAV operational-tactical level - 736 (+1),
cruise missiles - 174 (+0),
ships / boats / warships / boats - 15 (+0) units,
vehicles and fuel tanks - 2912 (+10) units,
special equipment - 82 (+2).
The enemy suffered the greatest losses in the Donetsk and Kryvyi Rih directions.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!
#stoprussia #BELIEVE inZSU
Citera
2022-08-01, 08:20
  #192242
Medlem
donald12s avatar
Mer bränder nordväst om Brylivka vid järnvägslinjen.

https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/map/#t:adv;d:2022-07-31..2022-08-01;l:noaa20-viirs,viirs,modis_a,modis_t,street;@33.1,46.4,12z
Citera
2022-08-01, 08:25
  #192243
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är dock viktigt att förklara varför krigsbrott sker. De sker ju ofta inte för att enskilda människor är onda till sin natur, det finns undantag, utan det sker ofta för att människor slängs in i en situation som de inte kan hantera.

Sen precis som du säger ska alla övergrepp fram i ljuset och de skyldiga ska hanteras (straffas) på ett tillbörligt sätt.

Jag har studerat Japan och dess brott under WWII. Det konstiga är att Japan var extremt korrekta och behandlade krigsfångar väl under Rysk-japanska kriget 1904-1905 men under WWII är de mer eller mindre monster. Någonting händer mellan krigen. Det finns otaliga teorier

Krig brutaliserar människor. Det har vi vetat sedan det Peloponnesiska kriget - De grekiska historikerna diskuterade processen. Kriget i Ukraina är ingen skillnad. Sen ska man ställa sig frågan varför begår soldaterna krigsbrott? När det gäller ryssarna tror jag att det beror på ledningen, som verkar inte bestraffa brott, dålig disciplin och moral samt soldaterna som tas ut har troligen lägre IQ än genomsnittet. Dessutom den ryska värnplikten ökänd att vara brutal. När det gäller Ukraina så tror det är främst hämnd-känslor. Jag tror även ledningen i Ukraina inte vill att väst ska bli sura. Så de försöker stoppa det. Men den viktigaste förklaring krig brutaliserar mer ju längre kriget pågår.

Du har missat det centrala, helt.

Piss-ryzzarna har invaderat ett fredligt grannland. En suverän stat.

Innan man kommer på att man ska ge sig in på ett främmande lands territorium och mörda människor så är det naturligtvis fel i huvudet på en. Man har redan passerat gränsen, ryzz-fittorna varken har eller hade före invasionen några betänkligheter att mörda och slakta andra människor.

Krigsbrott? Våldta barn? Kastrera krigsfångar levande? En random rysk soldat fattar inte ens vad du är ute efter. Han är ju på plats för att mörda och lemlästa, civila såväl som försvarande soldater. Det är ju själva poängen med invasionskriget, att tvinga den andra nationens medborgare till underkastelse, med våld.

Vaddå ”krigsbrott”?!

Inte är du väl så naiv att du tror att en ryzk sexualsadist till soldat får någon som helst utbildning i ex. Genevekonventionen? Eller att piss-ryzzarna har ett internt regelverk som sätter stopp för eller beivrar övergreppen och hemskheterna?

De har inte blivit brutaliserade av något krig, de var brutaliserade innan, innan de gav sig på Ukraina.

En normal människa, däremot. En människa som tvingas in i ett krig för att försvara sig, som engelsmännen under andra världskriget, eller nu Ukrainarna, de blir naturligtvis förråade, allt efter kriget lider. Lärare, statstjänstemän, bilmekaniker, folk som knappt hållit i ett vapen och som definitivt inte misshandlat hustru och barn eller grannen för att han spelar musik på hög volym, eller tagit till våld för att han känner sig kränkt och förorättad, blir tvungen att hantera en situation där han plötsligt ska döda människor, för att freda sig själv och sin familj. Klart att gränserna tänjs, efter att han tagit död på de första ryzz-svinen.

Men det går inte att jämföra med den medfödda ryzzbrutaliteten.
__________________
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-01 kl. 08:37.
Citera
2022-08-01, 08:36
  #192244
Medlem
Kommer Zirkon missilerna ändra nåt i kriget?
Citera
2022-08-01, 08:38
  #192245
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ett exempel på en hög rysk officer som glatt erkänner han är nazist och gärna skär av öron och gillar doften av brända människor:

https://twitter.com/olex_scherba/status/1553322085321252866?t=xFnBeoTmgEL9_g1sTFooYg&s=19

Sådana är dom. Ryska soldater. Råttor och kackerlackor. Samtliga ryska soldater som inte släpper vapnen i ukraina ska dödas.


https://www.mirror.co.uk/news/world-news/russian-neo-nazi-mercenaries-who-26667959
Du ser att det är en fejkad film, eller? Munnen rör sig inte till talet och ser inte naturlig ut heller. Man kan göra såna där fakes mycket bättre idag, men med tanke på den gemene Ukrainadårens intelligens så räcker väl det där.
Citera
2022-08-01, 08:39
  #192246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Du har missat det centrala, helt.

Piss-ryzzarna har invaderat ett fredligt grannland. En suverän stat.

Innan man kommer på att man ska ge sig in på ett främmande lands territorium och mörda människor så är det naturligtvis fel i huvudet på en. Man har redan passerat gränsen, ryzz-fittorna varken har eller hade före invasionen några betänkligheter att mörda och slakta andra människor.

Krigsbrott? Våldta barn? Kastrera krigsfångar levande? En random rysk soldat fattar inte ens vad du är ute efter. Han är ju på plats för att mörda och lemlästa, civila såväl som försvarande soldater. Det är ju själva poängen med invasionskriget, att tvinga den andra nationens medborgare till underkastelse, med våld.

Vaddå ”krigsbrott”?!

Inte är du väl så naiv att du tror att en ryzk sexualsadist till soldat får någon som helst utbildning i ex. Genevekonventionen? Eller att piss-ryzxarna har ett internt regelverk som sätter stopp för eller beivrar övergreppen och hemskheterna?

De har inte blivit brutaliserade av något krig, de var brutaliserade innan, innan de gav sig på Ukraina.

En normal människa, däremot. En människa som tvingas in i ett krig för att försvara sig, som engelsmännen under andra världskriget, eller nu Ukrainarna, de blir naturligtvis förråade, allt efter kriget lider. Lärare, statstjänstemän, bilmekaniker, folk som knappt hållit i ett vapen och som definitivt inte misshandlat hustru och barn eller grannen för att han spelar musik på hög volym, eller tagit till våld för att han känner sig kränkt och förorättad, blir tvungen att hantera en situation där han plötsligt ska döda människor, för att freda sig själv och sin familj. Klart att gränserna tänjs, efter att han tagit död på de första ryzz-svinen.

Men det går inte att jämföra med den medfödda ryzzbrutaliteten.

Håller helt med, ryssarna som mördar och våldtar i ukraina kan alla utan undtag säga upp sig idag och gå hem, deras "kontrakt" går att säga upp ensidigt på dagen.

Att tro att "ryssarna" är bara missförstodda, förtryckta och drömmer om fred är ett falsarium som dagligen motsägs i den objektiva verkligheten.
Citera
2022-08-01, 08:39
  #192247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Du har missat det centrala, helt.

Piss-ryzzarna har invaderat ett fredligt grannland. En suverän stat.

Innan man kommer på att man ska ge sig in på ett främmande lands territorium och mörda människor så är det naturligtvis fel i huvudet på en. Man har redan passerat gränsen, ryzz-fittorna varken har eller hade före invasionen några betänkligheter att mörda och slakta andra människor.

Krigsbrott? Våldta barn? Kastrera krigsfångar levande? En random rysk soldat fattar inte ens vad du är ute efter. Han är ju på plats för att mörda och lemlästa, civila såväl som försvarande soldater. Det är ju själva poängen med invasionskriget, att tvinga den andra nationens medborgare till underkastelse, med våld.

Vaddå ”krigsbrott”?!

De har inte blivit brutaliserade av något krig, de var brutaliserade innan, innan de gav sig på Ukraina.

En normal människa, däremot. En människa som tvingas in i ett krig för att försvara sig, som engelsmännen under andra världskriget, eller nu Ukrainarna, de blir naturligtvis förråade, allt efter kriget lider. Lärare, statstjänstemän, bilmekaniker, folk som knappt hållit i ett vapen och som definitivt inte misshandlat hustru och barn eller grannen för att han spelar musik på hög volym, eller tagit till våld för att han känner sig kränkt och förorättad, blir tvungen att hantera en situation där han plötsligt ska döda människor, för att freda sig själv och sin familj. Klart att gränserna tänjs, efter att han tagit död på de första ryzz-svinen.

Men det går inte att jämföra med den medfödda ryzzbrutaliteten.

Ja invasionen är ett brott i sig men det ska man straffa ledarna för inte enskilda soldater.

Det finns säkert brutala aspekter i det ryska samhället. Bevisen för det är hög andel kvinnomisshandel och alkoholkonsumtion och hög andel dödligt våld, Men jag skulle inte dra hela det ryska samhället över en kant.

Ukraina har också problem med kvinnomisshandel, hög nivå av dödligt våld och hög alkoholkonsumtion.
Citera
2022-08-01, 08:40
  #192248
Medlem
Reimers avatar
Ryssarna fortsätter med den Stalinistiska taktiken att kasta in orcher i köttkvarnen, c:a 200 döda igår vilket ger en total på c:a 41030

Materielförlusterna är också väldigt bra, 16 stycken artillerisystem t.ex.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=370666591912466&set=a.234922835486843
Citera
2022-08-01, 08:43
  #192249
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja invasionen är ett brott i sig men det ska man straffa ledarna för inte enskilda soldater.

Det finns säkert brutala aspekter i det ryska samhället. Bevisen för det är hög andel kvinnomisshandel och alkoholkonsumtion och hög andel dödligt våld, Men jag skulle inte dra hela det ryska samhället över en kant.

Ukraina har också problem med kvinnomisshandel, hög nivå av dödligt våld och hög alkoholkonsumtion.

Då har du missat en annan central del.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
Håller helt med, ryssarna som mördar och våldtar i ukraina kan alla utan undtag säga upp sig idag och gå hem, deras "kontrakt" går att säga upp ensidigt på dagen.

Och varför kan man inte dra ett helt samhälles mentalitet över en kam?

Ett och annat undantag kommer det alltid att finnas, men i stort så är fitt-ryssen brutaliserad. I sitt DNA.

Det märks inte minst här, i den här tråden.

Alla Putinrunkare som rättfärdigar, försvarar och förhärligar invasionen och övergreppen. Samma efterblivna mentalitet. Utan undantag.
__________________
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-01 kl. 08:56.
Citera
2022-08-01, 08:47
  #192250
Moderator
-Info-s avatar
Kirill Stremousov, en av ledarna för Khersons ryska militär-civilia administration, erkänner att den kommande folkomröstningen om att Kherson ska tillhöra Ryssland är riggad:

Citat:
Last week, Kirill Stremousov, the deputy head of the Kherson Military-Civilian Administration who is seen as one of Putin's "puppet governors", hit out at Ukraine's plans to counterattack and retake Kherson, saying they would be sending people "to their certain deaths".

"We want to say that no matter what you do: criminal responsibility, intimidation, information terror, there will still be a referendum in the Kherson region that will clearly define the region as part of the Russian Federation," he said in a video message posted to the Telegram app.

Mr Stremousov added that the referendum would be held soon, with expectations that there could be a vote by September.

https://www.abc.net.au/news/2022-08-01/ukraines-ticking-clock-to-reclaim-the-city-of-kherson/101280674

Han säger inte att det kommer bli en folkomröstning utan han säger att det kommer att bli en folkomröstning som tydligt kommer definiera området som en del av Ryssland. Dvs utgången av omröstningen är redan given. Det är en fejkad omröstning med ett i förväg bestämt resultat.
Citera
2022-08-01, 08:52
  #192251
Medlem
baggebo1s avatar
Svensk medias oerhörda okunskap och dumhet, exempel 43,425...
Citat:
På lördagen meddelade Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj att alla personer i och kring staden Donetsk ska evakueras.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/experten-om-evakueringen-av-donetsk-finns-absolut-mojlighet-att-fa-ut-civila

Antingen vet inte SVT att Donetsk har varit kontrollerad av proryska trupper sedan 2014, eller så tror de att Zelensky kan beordra förflyttning av civila i ryskkontrollerat område. Oavsett är detta bara läskigt korkat. Det är den här dumheten (och ljugandet så klart) som skapar nya Ukrainadårar dagligen, och det om något är en pest vi borde försöka få stopp på, inte uppmuntra.
Citera
2022-08-01, 08:54
  #192252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Då har du missat en annan central del.

Jag försvarar dem inte. Dock ska man kunna förklara det. Men det finns en stark press enskilda soldater. Allt i från dödshot till att de inte vet att de kan säga upp kontrakten. Kom ihåg ryssarna kontrakterar personer som är outbildade och fattiga.

Det juridiska ansvaret försvinner aldrig från den enskilde, men förklaringarna gäller grupper och samhället i stort varför Ryssland producerar många krigsförbrytare.

En annan förklaring kan vara att hela 1900-talet var extremt brutalt för ryssarna. Se till ex Finland de har haft mycket högre andel dödligt våld än Sverige. Endast på senare tid närmat sig Sverige. Det kan bero på det finska inbördeskriget och WWII, kanske ända tillbaks det traumatiska 1809. Då Finland redan då hade en extrem uppgång av knivjunkare.

I Ukraina lägger relationen till väst och NATOs utbildning ett hinder på extremt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in