2022-07-31, 23:12
Medlem
cock sucking group, slår på allt och alla. Riktiga råttor
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arekden
Vakterna på CSG är ju fan helt efterblivna, det var tyvärr bara en tidsfråga innan dem skulle döda. Nästa gång blir det väl en stackars hemlös man på Centralstationen, enär vakterna där älskar att puckla på den som redan ligger ner..

En gammal klasskompis anställer ordningsvakter för ett större vaktbolag i Sverige. På frågan om vad som krävs för att bli ordningsvakt i Sverige svarade han - "du måste ha puls".

Jaha puls som i kondition då menar du sa jag?

Nej inte alls menade han, puls som att du lever. Det är det enda kravet, att du har puls. Dvs att hjärtat slår...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp

Nej, det är lungt, uppfattade det inte som drygt. Som sagt, bakgrunden till min fråga var en lite urspårad diskussion kring George Floyd med vad som kändes som olika extrema positioner. Där vissa menade att chokes var väldigt säkert och bra, och sen fanns det en kanske politisk överreaktion där man menade att bara ta en choke skulle klassas som typ mordförsök per automatik eller något galet. För en som inte är insatt är det svårt att hänga med. Jag har nog inte riktigt kunskap för att förstå det här med receptorprofiler och det börjar kanske bli lite lite off-topic, men jag tackar för informationen iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ratsit är ju offentlig.

Jag menade att man brukar maskera namn på flashback med olika symboler för att man inte ska hamna på tråden när man söker på Google tex. Jag har inte riktigt koll på vad som är kutym i det här fallet, men man ser ju inte namnet i texten för texten, även om namnet framgår i själva URLen.
Senast redigerad av dualtofilter 2022-07-31 kl. 23:16.
Citera
2022-07-31, 23:13
Medlem
Läste att video fanns, någon som har videon?
Citera
2022-07-31, 23:16
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jobbat med tidigare?
De är ju typ 20.
Är man inte 19 när man går ut gymnasiet, vilket är ett krav.
Inte mycket livs o arbetslivserfarenhet där.

De är ju födda -98? Det var 5 år sen de gick ut gymnasiet…
Citera
2022-07-31, 23:23
Medlem
grungewhores avatar
Inte förvånad att vaktsvinen var CSG-anställda. De använder alltid övervåld och skyddar varandra.
Citera
2022-07-31, 23:30
Medlem
För att bidra till tråden istället så noterar jag att det verkar bara finnas en person som passar in på tidigare angett kvinnonamn på OV. Jag orkar inte posta hela namnet ens maskerat i detta läge, då det är väldigt lätt att hitta detta.

Vidare sökning på google ger dokument som antagligen förklarar den något kryptiska kommentaren om tivoliverksamhet. Ser dock inget kopplat till arbete som ordningsvakt i dessa dokument.
Citera
2022-07-31, 23:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
För att bidra till tråden istället så noterar jag att det verkar bara finnas en person som passar in på tidigare angett kvinnonamn på OV. Jag orkar inte posta hela namnet ens maskerat i detta läge, då det är väldigt lätt att hitta detta.

Vidare sökning på google ger dokument som antagligen förklarar den något kryptiska kommentaren om tivoliverksamhet. Ser dock inget kopplat till arbete som ordningsvakt i dessa dokument.

Nej, och jag tror inte de har ordningsvakter anställda på Gröna Lund? Så antagligen något annat.
Citera
2022-07-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, och jag tror inte de har ordningsvakter anställda på Gröna Lund? Så antagligen något annat.

Det arbetar ordningsvakter på grönalund, Jo.

Har någon ID på ordningsvakterna som är involverade? Har läst tillbaka till sidan 50 och ej påträffat något inlägg även fast folk har skrivit att det har postats.
Citera
2022-07-31, 23:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
För blev han medvetslös SEN dog han. Att narkotikan direkt skulle orsakat hans medvetslöshet i samma stund som OV ingriper är OSANNOLIKT. Om vakterna orsakat att han blivit medvetslös så har de sannolikt även orsakat hans död.

Menar du att vakterna gjorde honom medvetslös och sedan dog han av sitt knark? Haha

Vakterna har anhållits. I samma stund som de häktas tycker jag du ska hålla käften.

Snälla du vet inte ens skillnad på gripen, anhållen och häktad. Du bör göra en sorti om du inte vill skämma ut dig.
Citera
2022-07-31, 23:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Man gör sig inte skyldig till brott för man inte ingriper fysiskt mot en våldsam person.

Det kan man göra. Beror på situationen. Läs länken.
Citera
2022-07-31, 23:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaliNali
Det arbetar ordningsvakter på grönalund, Jo.

Har någon ID på ordningsvakterna som är involverade? Har läst tillbaka till sidan 50 och ej påträffat något inlägg även fast folk har skrivit att det har postats.

När jag jobbade på Grönan 1996 så använde de vaktbolag i entren, men inte inne på själva Grönan.....

Vi har bara förnamn och födelseår.

1996, och Ilm#a och Al#ex.

Och att en av dem arbetat på "tivoli".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in