2022-07-31, 01:48
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanl
Dessa är dom jag kommer på, på uppstuds. Ultras Nord - West Hannover, Hannover 96
Sol Invictus - Biris Norte, Sevilla (inte officiellt som jag förstår det).
Ultra Caos Stockholm - Violet Crew (Osnabrück).
Brigada Malmö - Kaliber 030 (Hertha Berlin).
Ultras Göteborg - Ultras Nürnberg.
Inferno Örgryte - Winners Schaffhausen.
GAIS Tifo - Ultras Odense & Ultras BFC (Dynamo Berlin).
Helsingborg & FC Helsingør har väl även något typ av friendship (tryckt klibbor osv), dock inte mellan grupperingar vad jag vet.
J-Södra har kontakt med några från Paris SG (som fö är världens mest random friendship).
Bajen orkar jag inte ens börja på, men de har väl kontakt med flertalet Rapid Wien-grupperingar.

EDIT: det jag skrev kanske var OT då det endast var ultras/tifogrupper. Jag vet att DFG förr iaf har haft kontakt med Dynamo Kiev.

Har inte HBG något med Hamburg Ultras också?
Citera
2022-07-31, 02:00
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Så Landskrona BoIS, klubben som ej kan få sin ståplats halvfull spelade tuffa i Hamstad?

Herregud man blir mörkrädd när skitklubbar som Landskrona ska försöka storma hemmaklackens stektioner som man vore Firman Boys.

Nu har jag hört att Halmstad var de som började hetsa på säkert avstånd och börja be efter snuten när BoIS fick nog, men seriöst det är fan inte värt att uppvigla mot detta inavlade pack.

Varför testade inte HBK mot Helsingborg i kvalet om de nu tror att detta är nån lek? Alla vet HIF spräcker ett par skallben på HBK men o andra sidan så springer de om nu HBK mot förmodan skulle ha ett fåtal så pass blodtörstiga huliganer likt Helsingborg.
Citera
2022-07-31, 02:57
Medlem
Har inte följt firmor på länge men vad är grejen med fotbollsfirmor år 2022? det handlar ju inte ens om lagen längre, alla tränar massa kampsport och skit. De reser land och rike för att gå en fight som varar 2 min? varför inte bara träna i kampsport istället liksom, eller fungerar dem som gäng och sysslar med annan kriminalitet också?
Back in the day så söp ju alla skallen av sig och slogs när det var match, det var riktiga grejer.
Citera
2022-07-31, 04:43
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
.

Varför testade inte HBK mot Helsingborg i kvalet om de nu tror att detta är nån lek? Alla vet HIF spräcker ett par skallben på HBK men o andra sidan så springer de om nu HBK mot förmodan skulle ha ett fåtal så pass blodtörstiga huliganer likt Helsingborg.

Helsingborg hade ett uppstyrt box mot Halmstad kring 2012 som slutade oavgjort. Pinsamt nog. Halmstad skribenter på SS och Sthlm Södra påstod t.o.m att de hade övertaget innan snuten bröt upp. Givetvis kommer Helsingborg aldrig erkänna detta. Precis som de aldrig kommer erkänna att de fått stryk av Elfsborg heller.

https://www.youtube.com/watch?v=OkJ2tnd5AWk

Å andra sidan har MFF fått stryk av Landskrona och Mjällby. Skåne är ett skämt när det kommer till slagsmål, tyvärr.
Senast redigerad av Lundbonden 2022-07-31 kl. 04:50.
Citera
2022-07-31, 17:05
Medlem
Det är nss som gäller nu.vi är tbx
Citera
2022-07-31, 19:24
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Å andra sidan har MFF fått stryk av Landskrona och Mjällby. Skåne är ett skämt när det kommer till slagsmål, tyvärr.

Endast kebabteknikerna är de som kan sätta skräck i vanligt folk på gatorna i Skåne nästanintill. Inte konstigt att Brigada väljer att ta med sig juggar för att stöka på matchdagar.
Citera
2022-07-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zack81
Nej vart box igår 5nss mot 10 bajare

Vart?
Citera
2022-07-31, 23:38
Medlem
Gamla stan. Enkelt fight för nss som va hälften så många
Citera
2022-07-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Vart?
Gamla stan. Enkel fight för nss som bara va 5pers
Citera
2022-07-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Var NSS med i boxet mot KGB (34 vs 34) ?
Några veckor sedan. Men den tog KGB hem
Citera
2022-08-01, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Så Landskrona BoIS, klubben som ej kan få sin ståplats halvfull spelade tuffa i Hamstad?

Herregud man blir mörkrädd när skitklubbar som Landskrona ska försöka storma hemmaklackens stektioner som man vore Firman Boys.

Nu har jag hört att Halmstad var de som började hetsa på säkert avstånd och börja be efter snuten när BoIS fick nog, men seriöst det är fan inte värt att uppvigla mot detta inavlade pack.

Hahahah, det roliga är att det small på exakt samma sätt nere vid samma hörn i kvalet mellan Helsingborgare och HBKare.
Citera
2022-08-01, 07:48
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millienator
Hahahah, det roliga är att det small på exakt samma sätt nere vid samma hörn i kvalet mellan Helsingborgare och HBKare.
Det märkliga är ju att den gången var det BoIS:are som hade åkt dit och som stod på Halmstads sida. HBK gjorde ingenting åt saken trots att Landskrona stod där med sin 261-banderoll. Sen nu när de möter varandra så agerar man plötsligt som att det var värsta högriskmatchen, men det bevisar ju egentligen bara att Landskrona BoIS har mer stök i sig än Halmstads supportrar. Det är ju inget friendship mellan BoIS och HBK, men ändå gör de svartvita som de vill på Halmstads läktare, oavsett vilka som Halmstad spelar emot. HBK försökte heller inte störa vårt firande inne på planen när vi gick upp. Finns inte en tillstymmelse till motstånd i Halland.

Om man inte ska se saken med sina rödblå ögon så verkar det faktiskt som att Landskrona har en oproportionerligt stor andel aggressiva supportrar. Därmed inte sagt att Landskrona har många supportrar över huvud taget, men de verkar ha sett hur stora stygga HIF agerar på gatan och vill inte vara sämre. Spontana pubstormningar, läktarvåld och pyroteknik. Fattas bara att de anammar den brittiska stilen och börjar sjunga istället för att stå där och dunka på sin jävla trumma. Supportermässigt är de skit egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in