2022-07-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Yep. Kan bara spekulera vilt här men tillfälligheterna skriker väldigt mycket "Kremls senaste drag". Befarar att det är ett rätt lyckat drag dessutom; ett ens i närheten av ett enat NATO/EU/Väst i denna krutdurk är helt off the table. Rädd för att Flashbacks administratörer tidigare än vi velat kommer behöva skapa en ny forumdel. Tredje Världskriget.

Samtidigt är det ett gott tecken. En desperat åtgärd från Kreml eftersom de håller på att förlora.
Putte misslyckades med att få lydstaten Belarus att förklara krig mot Ukraina. Förhoppningsvis kommer vasallstaten Serbien också enbart ställa till med en scen, utan invasion av Kosovo, för att bevisa sin undergivenhet till Kreml.
Citera
2022-07-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Var tog den stora ryska offensiven som Segui beordrade för snart 2 veckor sen vägen?

Jag vet inte om han sagt något om en storoffensiv men det går ju ganska bra nu. Snart är hela Donbas taget.
Citera
2022-07-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ditt kategoriska förnekande till exakt varje dålig sak Ryssland anklagas för är helt bisarr. Begår Putin och Ryssland aldrig något fel?

Det är ju jättekonstigt med den helt blinda lojalitet.
Nej det jättekonstiga är din dåliga läsförståelse. Jag har inte alls kategorisk förnekat varje dålig sak Ryssland har gjort…
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-31 kl. 22:58.
Citera
2022-07-31, 22:57
Medlem
Reimers avatar
Stämmer det här ryktet så är det ännu bättre, svinet kan i så fall vara vid liv och kan ställas inför rätta.

Citat:
Reports that Ukrainian special forces have already caught that Russian bastard who's been cutting off Ukrainian war prisoner's testicles.
Video to be published soon.

https://twitter.com/lilygrutcher/status/1553833510074564608
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Samtidigt är det ett gott tecken. En desperat åtgärd från Kreml eftersom de håller på att förlora.
Putte misslyckades med att få lydstaten Belarus att förklara krig mot Ukraina. Förhoppningsvis kommer vasallstaten Serbien också enbart ställa till med en scen, utan invasion av Kosovo, för att bevisa sin undergivenhet till Kreml.

Du har förmodligen rätt. Kände själv efter post att jag tog i lite väl med världskrig och allt men onekligen rätt oroligt i omvärlden just nu. Får hoppas situationen stannar vid just ett hack i skivan före nått som eskalerar iväg okontrollerat.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det jättekonstiga är din dåliga läsförståelse. Jag har inte alls kategorsikt förnekat varje dålig sak Ryssland har gjort…

Ja jag läser inte varje inlägg i tråden, så jag kan ha missat nåt.

Vilka dåliga saker anser du Ryssland har gjort?
Citera
2022-07-31, 23:01
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Stämmer det här ryktet så är det ännu bättre, svinet kan i så fall vara vid liv och kan ställas inför rätta.

https://twitter.com/lilygrutcher/status/1553833510074564608

Fuat är snabb som fan på nyheter så värd att följa iofs men han retweetar precis allt utan ngn faktakoll och är säkert även ursprunget till rykten ibland också. Ibland läser man om någonting som sedan stämmer, och ibland blir man uppsnurrad och tagen till en fantasivärld han hittat på. Det är lite 50/50 max där faktiskt.
Citera
2022-07-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Otäckt. Och han ser bokstavligen ut som en mongol. Så att kalla ryssarna för en mongolarmé är rätt rent tekniskt.
Vad sade jag för månader sedan. - tillåt inte milistrupper, frivilliga och legosoldater och kriga. Förvisso består bara Luhansk och Donetsk av milistrupper - vilket kanske är förståeligt men nu har Luhansk och Donetsk drivor med frivilliga och legosoldater från inte bara Ryssland men andra länder. Det blir värre - även ryssarna använder frivilliga och legosoldater. Det är vad jag vet nu bekräftat att det var en frivillig soldat från rysk-mongoliska delrepubliken Jakutien alternativt Kalmuckien som torterade och avrättade den ukrainska fången.

Tydligen har pro-ryska bloggare och opinionsbildare också surnat till över detta. I synnerhet över att Ryssland tillåter milistrupper, frivilliga och legosoldater att kriga i Ukraina och sedan nonchalant ignorerar eventuella krigsbrott. Vidare har jag noterat på kinesiska Twitter - Sino Weibo att (civila) kineserna också har surnat till. Ryssarnas massiva PR-problem blir inte bättre av ryssarnas konstanta PR-misslyckanden.

Vidare så har fler kommentarer på amerikanska pro-ryska bloggen Moon of Alabama pekat på att den interna kritiken växer mot Ryssland eftersom den ryska staten inte förklarar hur det går i kriget samt att alla (på taktisk och antagligen även strategisk nivå) misslyckanden inte talas om.

Jag vidhåller fortfarande att chanserna är stora för att Ryssland skall "vinna" i Donbas men bortom detta verkar det se mörkt ut. I synnerhet verkar en offensiv till den polska gränsen vara orealistisk och frågan är hur det är möjligt när ryska reguljära trupper inte skall göra mera än att gå bakom milistrupper, frivilliga och legoknektar. USA krigar på det här sättet men USA såg i alla fall till att deras proxykrigare i Afghanistan och Irak rörde sig framåt. Vidare är inte alla de här ryska krigsbrotten smickrande och uppenbart pinsamma för väldigt tysta Moskva.
Senast redigerad av Edgerton 2022-07-31 kl. 23:39.
Citera
2022-07-31, 23:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Tydligen har pro-ryska bloggare och opinionsbildare också surnat till. I synnerhet över att Ryssland tillåter milistrupper, frivilliga och legosoldater att kriga i Ukraina och sedan nonchalant ignorerar eventuella krigsbrott. Vidare har jag noterat på kinesiska Twitter - Sino Weibo att (civila) kineserna också har surnat till. Ryssarnas massiva PR-problem blir inte bättre av ryssarnas konstanta PR-misslyckanden.

Tack för att du har spanat runt lite !

Är lite nyfiken på Kineserna, vad är de missnöjda med ?
Citera
2022-07-31, 23:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Fuat är snabb som fan på nyheter så värd att följa iofs men han retweetar precis allt utan ngn faktakoll och är säkert även ursprunget till rykten ibland också. Ibland läser man om någonting som sedan stämmer, och ibland blir man uppsnurrad och tagen till en fantasivärld han hittat på. Det är lite 50/50 max där faktiskt.

Yes, Fuat är lite för het på gröten ibland och drar lite väl förhastade slutsatser så det var därför jag skrev om ryktet stämmer.

WarMonitor har tweetat att han (ryssen) är död så vi får se om någon har rätt.

Jag hoppas på Fuats version, skulle verkligen vara fint att se fanskapet få livstid på riktigt i ett Ukrainskt fängelse.
Citera
2022-07-31, 23:09
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vad sade jag för månader sedan. - tillåt inte milistrupper, frivilliga och legosoldater och kriga. Förvisso består bara Luhansk och Donetsk av milistrupper - vilket kanske är förståeligt men nu har Luhansk och Donetsk drivor med frivilliga och legosoldater från andra länder. Det blir värre - även ryssarna använder frivilliga och legosoldater. Det är vad jag vet nu bekräftat att det var en frivillig soldat från rysk-mongoliska delrepubliken Jakutien alternativt Kalmuckien som torterade och avrättade den ukrainska fången.

Tydligen har pro-ryska bloggare och opinionsbildare också surnat till. I synnerhet över att Ryssland tillåter milistrupper, frivilliga och legosoldater att kriga i Ukraina och sedan nonchalant ignorerar eventuella krigsbrott. Vidare har jag noterat på kinesiska Twitter - Sino Weibo att (civila) kineserna också har surnat till. Ryssarnas massiva PR-problem blir inte bättre av ryssarnas konstanta PR-misslyckanden.

Vidare så har fler kommentarer på amerikanska pro-ryska Moon of Alabama pekat på att den interna kritiken växer mot Ryssland eftersom den ryska staten inte förklarar hur det går i kriget samt att alla (på taktisk och antagligen även strategisk nivå) misslyckanden inte talas om.
Jag vidhåller fortfarande att chanserna är stora för att Ryssland skall "vinna" i Donbas men bortom detta verkar det se mörkt ut.

I synnerhet verkar en offensiv till den polska gränsen vara orealistisk och frågan är hur det är möjligt när ryska reguljära trupper inte skall göra mera än att gå bakom milistrupper, frivilliga och legoknektar. USA krigar på det här sättet men USA såg i alla fall till att deras proxykrigare i Afghanistan och Irak rörde sig framåt. Vidare är inte alla de här ryska krigsbrotten smickrande och uppenbart pinsamma för tysta Moskva.
Väl summerat.

Just tystnaden från Moskva är ju väldigt talande. Kriget går så dåligt att Kreml blivit helt förstummade.

Om ryssarna kände sig minsta säker på sin sak så skulle de inte spara på krigsskrytet. Men nu orkar de knappt Baghdad-Bobba längre.
Senast redigerad av Jiren 2022-07-31 kl. 23:11.
Citera
2022-07-31, 23:13
Medlem
Det här har jag föreslagit.
"Anton Gerashchenko says Ukraine is forming a Mossad-like structure which will bring to justice every Russian war criminal wherever he made hide."
https://twitter.com/lilygrutcher/status/1553730703954681858

"Ukrainian war crimes hunters will make the Mossad and Shin bet look like boy-scouts."

Advisor to Zelensky, @Leshchenkos, on how he thinks Ukraine will get justice for what happened in Bucha: “I think Ukraine will form—or maybe it will form on its own—a group that will seek revenge all over the world, the same way Israel does.”

Det här är ett måste. Är man en rysk krigsbrottsling från den oprovocerade fascistiska invasionen av Ukraina ska man jagas resten av livet och man ska veta att varje dag så kan rättvisan hinna ikapp. I första hand ska de naturligtvis kidnappas och föras till åtal. Om det ej är möjligt får straffet verkställas på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in