2021-12-08, 21:31
Medlem
Finns ett dussintal trådar om bandet, minst en ganska omfattande (FB) Amon Amarth
Citera
2021-12-09, 00:33
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det har varit tyst i Amon Amarth-lägret ett tag nu. De brukar släppa ett album med 2-3 års mellanrum så 2022 borde det vara dags igen.

Covern som Sabaton gjorde på "Twilight Of The Thunder God" är ju inte så lyckad egentligen men det är svårt att toppa en otroligt bra låt från ett band som har ett eget sound.

Ska man göra en cover borde man tillföra något eller hitta en ny tappning att göra det hela på.
Citera
2022-01-01, 15:06
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Spelningssiffrorna på Spotify på de mest populära Amon Amarth-låtarna.

"Twilight Of The Thunder God" (2008) - Över 64 miljoner streams.

"Raise Your Horns" (2016) - Lutar mot 40 miljoner streams.

"Guardians Of Asgaard" (2008) - Över 38 miljoner streams.

"The Pursuit Of Vikings" (2004) - Närmar sig 29 miljoner streams.

"War Of The Gods" (2011) - Tickar mot 15 miljoner streams.

Förstaplatsen kan inte förvåna någon? Hade varit kul att se bandet live och få känna på om det är något drag på en Amon Amarth-konsert.
Citera
2022-01-30, 12:43
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Ingen som hört något om nytt Amon Amarth-album?

Det är ju turnéstart 8 sept i Nottingham, England, med Machine Head och som förband The Halo Effect.

Skulle man ju egentligen vilja se men vi får väl vänta med att köpa biljett till Stockholmsspelningen tills vi vet mer hur pandemiläget ser ut.
Citera
2022-02-27, 10:57
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu har Amon Amarth en ny release redo. En låt med video har kommit hittills.

- Länk till "Put Your Back Into The Oar" (Official Music Video)

Och populär blev den som vanligt. På väg mot 680 000 views.
Citera
2022-04-02, 16:06
Medlem
Är ingen riktig metalhead, men såg Amon Amarth i Malmö under förra turnén och det var den bästa spelningen jag sett.
Jävligt snyggt och brutalt arrangemang 10/10.

Ser fram emot nästa gång jag får möjlighet att se dem live!
Citera
2022-06-01, 21:40
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu är ännu mer på gång för Amon Amarth. Ny låt/video "Get In The Ring" släpps på YouTube 2 juni 2022, 6:00 AM (Premieres in 8 hours). Fanns en trailer redan nu men den gav inte så mycket.
Citera
2022-06-01, 22:52
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
På Reddit är det nån som säger att det nya albumet kallas "The Great Heathen Army" och kommer ut 5 augusti.

1. "Get In The Ring"
2. "The Great Heathen Army"
3. "Heidrun"
4. "Oden Owns You All"
5. "Find A Way Or Make One"
6. "Dawn Of Norsemen"
7. "Saxons And Vikings" (feat. Saxon)
8. "Skagul Rides With Me"
9. "The Serpent's Trail"

Det är då ingenting som bandet själva har sagt och inte heller skivbolaget så vi får se.

Länken till Reddit är

https://www.reddit.com/r/AmonAmarth/
Citera
2022-06-02, 12:57
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Bandet har gått ut med det själva nu.

Jag tycker inte att Get In The Ring är en vidare passande titel på en Amon Amarth-låt. Av naturliga skäl, tänker jag förstås på Guns N Roses när jag hör titeln.

Iced Earth hade dessutom en låt vid namn Great Heathen Army på deras senaste skiva.

Jag är inte något megafan av bandet, men skivan ska absolut kollas upp sedan.
Citera
2022-07-31, 21:58
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Jag är inte något megafan av bandet, men skivan ska absolut kollas upp sedan.

Har du några förväntningar?
Citera
2022-08-01, 19:46
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Har du några förväntningar?

Inte direkt. Det vore kul om bandet skrivit en låt som är bättre än Twilight Of The Thunder God, men det vore ju att kräva lite för mycket.

Så länge det är välspelat, med snygga låtuppbyggnader, kommer jag att vara nöjd. Jag är som sagt inget jättefan av bandet, så jag är inte den bästa på att svara på frågor om eventuella förväntningar i detta fall
Citera
2022-08-06, 21:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Inte direkt. Det vore kul om bandet skrivit en låt som är bättre än Twilight Of The Thunder God, men det vore ju att kräva lite för mycket.

Så länge det är välspelat, med snygga låtuppbyggnader, kommer jag att vara nöjd. Jag är som sagt inget jättefan av bandet, så jag är inte den bästa på att svara på frågor om eventuella förväntningar i detta fall

Trevligt att du frågar mig också vad mina förväntningar är.

På det svarar jag i alla fall att jag är besviken på de låtar som kommit hittills, hade rätt stora förväntningar i relation med deras förra platta som jag tycker är en av deras bästa.

Av det som kommit hittills är det ändå "The Great Heathen Army"-låten som gjort lite intryck. Men man får ha is i magen och tänka att det kanske finns någon guld eller silverklimp undanstoppad i tracklisten, inte hunnit med hela albumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in