2022-07-31, 20:42
  #192121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Man kunde gjort som USA med Guantanamo. Låtit Krym med Sevastopol vara och betalt en hyra. VAD FAN skall man med mer territorier till när man har tillgång till basen?

Detta kommer på sikt att bli Rysslands undergång att man överskattar sig självt och ger sig in i vansinniga krig istället för att bygga landet.

Ukraina var inget hot mot Sevastopol men nu kommer det på sikt att bli ett stort hot.
Ryssland hade redan hyresavtal med Ukraina om Sevastopol. Men ännu ett avtal som ryssarna skiter fullkomligt att följa!
Citera
2022-07-31, 20:45
  #192122
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Komik på hög nivå. Ryska affischer om flottans dag med ett.....tadaa.... amerikanskt hangarfartyg

https://twitter.com/MiisaTrAnCe/status/1553729120961429504?t=KV7_sJsoybBEm_olqhnQ0w&s=19

Ryssarna är tamefan dummare än en sten.

Nån ryss har ju beställt en affisch med hangarfartyg på o då fick de det 😂. Inte så fint med Admiral Kuznetsov för den ryker ju tjock svart rök på alla bilder
Citera
2022-07-31, 20:46
  #192123
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Komik på hög nivå. Ryska affischer om flottans dag med ett.....tadaa.... amerikanskt hangarfartyg

https://twitter.com/MiisaTrAnCe/status/1553729120961429504?t=KV7_sJsoybBEm_olqhnQ0w&s=19

Ryssarna är tamefan dummare än en sten.
Ha ha, ja vad gör man när man inte har ett eget. Jag kom ihåg rekryterings affischerna med amerikanska soldater på.
Citera
2022-07-31, 20:46
  #192124
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Komik på hög nivå. Ryska affischer om flottans dag med ett.....tadaa.... amerikanskt hangarfartyg

https://twitter.com/MiisaTrAnCe/status/1553729120961429504?t=KV7_sJsoybBEm_olqhnQ0w&s=19

Ryssarna är tamefan dummare än en sten.

Nä? Eller? Nej asså detta kan jag bara inte köpa före det är bevisat bortom allt rimligt tvivel. Ser en derbyannons framför mig där stockholmslaget jag håller på klistrat in en av stjärnorna från antagonistklubben...

Cringe:t i detta vore bortom möjligheternas gränser och då är det ett sketet 08-derby vi talar om medan ryssen om detta stämmer klistrat in ett krigsdon från sin främsta antagonist under nej vaffan. Vad i helvete händer
Citera
2022-07-31, 20:47
  #192125
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Jag älskar att strypa ryssar. Men ändå förstår jag att den där är photoshoppad.

Så vem är dummare än stenen egentligen?

Okej då får du gärna bevisa att den är photoshoppad om du nu är så säker.

Kollar du förövrigt kommentarerna på Twitter så har flertalet användare lagt upp liknande exempel.
Men det är klart, de är säkert photoshoppade allihopa.

"Jag älskar att strypa ryssar". Fan är du 12 år gammal eller.
Citera
2022-07-31, 20:49
  #192126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Fast i den analogin är Serbien Ukraina, och Kosovo är DPR, och vad som är Ryssland är lite långsökt, men minst dåliga analogin är Albanien, som i sig självt är en liten dvärg, men det får muskler genom sina NATO-vänner.

Nej, Serbien är som Ryssland och Kosovo är Ukraina.

Norra delen i Kosovo är som DPR där det finns serbisk befolkning.

Serbien kanske går in i Kosovo.
Citera
2022-07-31, 20:50
  #192127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nä? Eller? Nej asså detta kan jag bara inte köpa före det är bevisat bortom allt rimligt tvivel. Ser en derbyannons framför mig där stockholmslaget jag håller på klistrat in en av stjärnorna från antagonistklubben...

Cringe:t i detta vore bortom möjligheternas gränser och då är det ett sketet 08-derby vi talar om medan ryssen om detta stämmer klistrat in ett krigsdon från sin främsta antagonist under nej vaffan. Vad i helvete händer

Scrolla twittertråden. Mängden exempel i kommentarerna är… för mycket.
Citera
2022-07-31, 20:50
  #192128
Medlem
Soterns avatar
Zelensky ger order till alla ukrainare i Donetsk-området att evakuera. Då ger han ju i praktiken bort området till ryssarna då ryssar blir en majoritet?
Citera
2022-07-31, 20:51
  #192129
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nej, Serbien är som Ryssland och Kosovo är Ukraina.

Norra delen i Kosovo är som DPR där det finns serbisk befolkning.

Serbien kanske går in i Kosovo.

haha, ja så kan man också se det. Det är bara metaforer hursomhelst.
Citera
2022-07-31, 20:51
  #192130
Medlem
Naofumis avatar
Verkar som Ryssland inte fick slut på missiler för 4 månader trots PK-diktaturerna media påstående.
Massive Russian shelling of Mykolaiv, about 40 rockets, one of the largest attacks so far.
https://www.youtube.com/watch?v=PVTExroMUg8
Citera
2022-07-31, 20:53
  #192131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det kan ju vara något för framtiden, allt går att köpa för den rike. Trump provade att köpa Grönland från danskarna men fick nobben. Före honom så plundrade USA Irak på olja och nu stjäl dom i norra Syrien. Nu köper USA inte länder utan man går själv in i krig eller skapar inbördeskrig och skickar sedan in sina bolag då en korrupt presiden säljer ut. Efter det lämnar man landet eftersom det kostar att ta hand om folket. Att ta hand om folk verkar inte Ryssland ha problem med och det byggs för fullt i Mariupol och dessutom delar man ut pensioner.

Bäst vore om människor själv bestämmer där dom bor om dom blir åsidosatta av centralmakten, får dom det? På Krim hade dom folkomröstning och likaså i Donbas med det räknas inte för det finns andra intressen. Vill människorna i östra och södra Ukraina var kvar under Kiev som förbjuder deras språk och handel med Ryssland som i sin tur gör att dom blir arbetslösa och fattiga så borde dom få välja det i folkomröstningar. Det bästa för Kiev hade varit att lägga ner denna nationalism och inse att man har två olika befolkningar med olika önskemål och jobbat efter det istället för att tvinga alla in i deras mall av ukrainska övermänniskor. Nu delas landet med våld istället och man får hoppas att allt lugnar ner sig senare och människorna kan få leva i lugn och ro. Detsamma gäller alla länder där stor splittringar sker av olika anledningar men vissa maktgiriga dårar lär sig aldrig. Ryssland, Kina och USA liggar alla risigt till om man inte tar hand om sin befolkning men även lilla Sverige där suveränitet och demokrati ruttnar bort.
På Krim stängde ryssarna ned ukrainska skolor, man förbjöd ukrainska böcker etc.
Ville man inte ta emot ryskt pass/medborgarskap så blev du jagad,fängslad, du fick inte ta del av sjukvård/sociala förmåner etc.
Ryssarna gjorde redan då livet till ett helvete för den ukrainska befolkningen!
Så läs på om hur det verkligen gick till på Krim, alltså sanningen, den ni enträget försöker att förneka!
Och fortfarande handlar inte denna tråd om vad andra länder har eller inte har gjort! Handlar om Putins folkmord i Ukraina för att han är maktgalen.
Citera
2022-07-31, 20:54
  #192132
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Jag älskar att strypa ryssar. Men ändå förstår jag att den där är photoshoppad.

Så vem är dummare än stenen egentligen?

Men du förstår inte hur korkat det är att ha en bild på ett amerikanskt hangarfartyg insvept i ryska färger när Putin står och skriker att USA är det största hotet mot Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in