2022-07-31, 20:33
  #192109
Medlem
raskenss avatar
Komik på hög nivå. Ryska affischer om flottans dag med ett.....tadaa.... amerikanskt hangarfartyg

https://twitter.com/MiisaTrAnCe/status/1553729120961429504?t=KV7_sJsoybBEm_olqhnQ0w&s=19

Ryssarna är tamefan dummare än en sten.
Citera
2022-07-31, 20:35
  #192110
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Vad tror ni om myggjagaren putte, vad lider han av med sin hängande högerarm ?

Nya frågor om Putins hälsa – efter myggklipp

https://www.aftonbladet.se/a/V9Wm1l

Vi får hoppas att det är cancern som tar ut sin rätt. Han har varit ganska stel i höger armen under en längre tid.
Citera
2022-07-31, 20:35
  #192111
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Bilbomb i Kherson https://twitter.com/JimmySecUK/status/1553736159041306624?s=20&t=2lk1ibREqx1cft2npC5cxg

Där fick pensionärerna som blev utraderad av en rysk stridsvagn i början av kriget litet av en revansch.

Till och med Stele, han med lloyden, skulle vara imponerad över den korta stoppsträckan....
Citera
2022-07-31, 20:35
  #192112
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Vad tror ni om myggjagaren putte, vad lider han av med sin hängande högerarm ?

Nya frågor om Putins hälsa – efter myggklipp

https://www.aftonbladet.se/a/V9Wm1l

"Gurknyheter".

Har ju spekulerats om Putins hälsa sedan krim väl. Den ena vildare diagnosen efter den andra. Han är kvar, och kommer nog att bli kvar ett bra tag till. Notera även att han inte förefaller att vara glad i flaskan, som Jeltsin.
Citera
2022-07-31, 20:36
  #192113
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Återigen varför är ni Ukratroll så ofta rasister? Sen är det rätt korkat att avfärda 150 miljoner människors kunskaper…
Vad gäller programvara så slutar ju inte den och fungera över en natt trots sanktioner och ryssar är ju dessutom ofta rätt bra på programmering och cracking…
Vad Ryssland lever på är att man överproducerade krigsmateriel i enorma mängder innan sovjetunionens fall för att sysselsätta försvarsindustrin och behålla kompetensen.
Den kompetensen är förbrukad och fanns dessutom till stor del i Ukraina.
Citera
2022-07-31, 20:37
  #192114
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nu verkar en liknande situation blossa upp mellan Serbien och Kosovo som Ryssland och Ukraina.
Det ska bli intressant att se om västvärlden reagerar på samma sätt eller om det är det vanliga hyckleriet.

Fast i den analogin är Serbien Ukraina, och Kosovo är DPR, och vad som är Ryssland är lite långsökt, men minst dåliga analogin är Albanien, som i sig självt är en liten dvärg, men det får muskler genom sina NATO-vänner.
Citera
2022-07-31, 20:38
  #192115
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det kan ju vara något för framtiden, allt går att köpa för den rike. Trump provade att köpa Grönland från danskarna men fick nobben. Före honom så plundrade USA Irak på olja och nu stjäl dom i norra Syrien. Nu köper USA inte länder utan man går själv in i krig eller skapar inbördeskrig och skickar sedan in sina bolag då en korrupt presiden säljer ut. Efter det lämnar man landet eftersom det kostar att ta hand om folket. Att ta hand om folk verkar inte Ryssland ha problem med och det byggs för fullt i Mariupol och dessutom delar man ut pensioner.

Bäst vore om människor själv bestämmer där dom bor om dom blir åsidosatta av centralmakten, får dom det? På Krim hade dom folkomröstning och likaså i Donbas med det räknas inte för det finns andra intressen. Vill människorna i östra och södra Ukraina var kvar under Kiev som förbjuder deras språk och handel med Ryssland som i sin tur gör att dom blir arbetslösa och fattiga så borde dom få välja det i folkomröstningar. Det bästa för Kiev hade varit att lägga ner denna nationalism och inse att man har två olika befolkningar med olika önskemål och jobbat efter det istället för att tvinga alla in i deras mall av ukrainska övermänniskor. Nu delas landet med våld istället och man får hoppas att allt lugnar ner sig senare och människorna kan få leva i lugn och ro. Detsamma gäller alla länder där stor splittringar sker av olika anledningar men vissa maktgiriga dårar lär sig aldrig. Ryssland, Kina och USA liggar alla risigt till om man inte tar hand om sin befolkning men även lilla Sverige där suveränitet och demokrati ruttnar bort.

Snyggt jobbat Krim hade en riggad omröstning efter att gröna män som " inte " var Ryssar intagit regionen Revisionism och propaganda och ren förfalskning från din sida återigen

Enda poängen du hade som faktiskt stämmer var Irak vilket var ett orättmätigt krig som sedermera skapade mer konflikter och mer instabilitet i regionen .

Ett idiotkrig helt enkelt ungefär som Rysslands " specialoperation " dömd att misslyckas då man inte kan vinna freden efteråt .
Citera
2022-07-31, 20:39
  #192116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vi får hoppas att det är cancern som tar ut sin rätt. Han har varit ganska stel i höger armen under en längre tid.

Det där har nog enbart att göra med ”gångstilen” som han lärde sig i KGB. Högerarmen ska vara still och hänga längs kroppen så du når din pistol snabbare vid behov.

Det går dock att spekulera i att han är extremt paranoid om han känner sig hotad i ett sådant sammanhang.
Citera
2022-07-31, 20:39
  #192117
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Bilbomb i Kherson https://twitter.com/JimmySecUK/status/1553736159041306624?s=20&t=2lk1ibREqx1cft2npC5cxg

Så går det när man samarbetar med fienden.
Citera
2022-07-31, 20:40
  #192118
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vi får hoppas att det är cancern som tar ut sin rätt. Han har varit ganska stel i höger armen under en längre tid.

Så länge han lever kommer han att ha ett järngrepp om ryssland, även om han ligger halvdöd på sjukbädden. Det kan nog ta många år innan han dör. En dek nan vara rejält seglivade trots massor av krämpor.
Citera
2022-07-31, 20:40
  #192119
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Komik på hög nivå. Ryska affischer om flottans dag med ett.....tadaa.... amerikanskt hangarfartyg

https://twitter.com/MiisaTrAnCe/status/1553729120961429504?t=KV7_sJsoybBEm_olqhnQ0w&s=19

Ryssarna är tamefan dummare än en sten.

Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Det där måste vara bland det dummaste jag någonsin sett.

Fy fan vilka korkade människor. Helt otroligt.


Jag älskar att strypa ryssar. Men ändå förstår jag att den där är photoshoppad.

Så vem är dummare än stenen egentligen?
__________________
Senast redigerad av RIKSKRIM 2022-07-31 kl. 20:43.
Citera
2022-07-31, 20:41
  #192120
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Inte så smart sätt att förstöra en mina på https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1553801508365410304?s=20&t=2lk1ibREqx1cft2npC5cxg
På instruktions filmen jag såg i lumpen om avståndslagda minor petade de på den med en stor gren/litet träd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in