2022-07-30, 04:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
HAHA, har grubblat på det själv!
Han ser ju helt normal ut men det är inte något som inte stämmer, kanske blev han strypt av navelsträngen vid födseln?

Hade gärna sett han i en duell med Magmysmicke(Mikelkock) för att ha något att jämföra med.
Ja, titta honom i ögonen. Den slöa ointelligenta blicken säger vad vi behöver veta.

En kockduell med magmuppen hade varit fantastiskt. Varför inte en tävlan om vem som gör den bästa lasagnen, i en alldeles för stor form så att halvfabrikaten rinner ut på sidorna till en stor platt pannkaka av tetra-béchamel och burk-köttfärssås?
Citera
2022-07-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Du är väldigt engagerad ifrågan.
Själv tror jag inte Andreas kan knyta sina egna skor.
Följer honom och pratat med honom.
Han har fixat min bil ett par gånger. Skulle hyra ett diagnos verktyg för bilen och det råkade vara han som var uthyraren.
Citera
2022-07-30, 21:21
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabdalen
Följer honom och pratat med honom.
Han har fixat min bil ett par gånger. Skulle hyra ett diagnos verktyg för bilen och det råkade vara han som var uthyraren.

Vi säger så gubben
Citera
2022-07-31, 19:41
Medlem
En macka med potatis lät ju inte helt dumt!

https://www.youtube.com/watch?v=buD-EntFav8
Citera
2022-07-31, 22:05
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
En macka med potatis lät ju inte helt dumt!

https://www.youtube.com/watch?v=buD-EntFav8

Man ju inte anklaga honom för att laga för avancerade rätter i alla fall.
Citera
2022-08-04, 13:44
Medlem
Vad sägs om en äggröra/carbonara toppad med en halvliter vatten till middag?

"Det blir inte bättre än såhär"
https://youtu.be/daPROrtoijc
Citera
2022-08-05, 00:22
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
En bonus med Sven är att han verkar vara lika lättstött som självaste "Matgeek". Kritik är icke välkommet.

Hur menar du, spill please! En annan, som har mer simpla smaklökar tycker ju Jalby är befriande prestigelös i sin matlagning. Men tycker icke om ifall han inte klarar lite kritik!
Citera
2022-08-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja, titta honom i ögonen. Den slöa ointelligenta blicken säger vad vi behöver veta.

En kockduell med magmuppen hade varit fantastiskt. Varför inte en tävlan om vem som gör den bästa lasagnen, i en alldeles för stor form så att halvfabrikaten rinner ut på sidorna till en stor platt pannkaka av tetra-béchamel och burk-köttfärssås?

Alltså, egentligen tycker jag ni är ena rena sur-kukar vad gäller Jalby. Tycker han verkar mycket sympatisk! Men själva tanken på en sån duell med MMM får mig på gott humör! (Tycker dock det finns andra än Jalby som skulle passa bättre i kombination med Salems mästerkock. Matgeek kanske? Han verkar skapligt skitnödig, tycker jag.)

Åter till Jalby: Min reservation mot honom handlar om ifall han är så överdrivet känslig mot kritik som antyddes ovan. I så fall faller han i mina ögon. Annars tycker jag som sagt hittills att han verkar rätt skön...
Citera
2022-08-05, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Man ju inte anklaga honom för att laga för avancerade rätter i alla fall.

Nä verkligen inte! Är dock ganska säker på att en hel del människor, myself included, tycker att hans enkla tips är bra. Vi kommer liksom inte ställa oss och dra ihop en sandwich i tre lager med åtta ingredienser bara för att vi blir lite småsugna...

(Sedan skulle jag ju önska att jag hade tålamodet att fixa de där lite mer krävande grejerna, men det är en annan sak.)
Senast redigerad av Dancer-in-the-dark 2022-08-05 kl. 01:23.
Citera
2022-08-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iiyama
Vad sägs om en äggröra/carbonara toppad med en halvliter vatten till middag?

"Det blir inte bättre än såhär"
https://youtu.be/daPROrtoijc

Att ha i pastavatten i en carbonara är i sig inget konstigt. Men en halvliter låter definitivt i överkant!! Tänker att han misslyckades med att ha lagom temperatur efter att han tillsatt äggen, så att det blev något av en äggröra...
Senast redigerad av Dancer-in-the-dark 2022-08-05 kl. 01:24.
Citera
2022-08-05, 01:42
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Hur menar du, spill please! En annan, som har mer simpla smaklökar tycker ju Jalby är befriande prestigelös i sin matlagning. Men tycker icke om ifall han inte klarar lite kritik!

Han ger hjärtan åt de som klappar honom på ryggen. Minsta lilla kritik och han förvandlas till Matgeek. Ett av de senaste är väl när han lagade fish nuggets eller dyl.
Citera
2022-08-05, 01:44
Avslutad
Citat:
Att ha fanta i den "vita" kebab såsen var också ganska udda :

Varenda jämrans pizzeria i sverige har haft Fanta eller möjligtvis Zingo i den vita kebabsåsen iaf de senaste 25 åren. Speciellt udda hör du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in