2022-07-29, 23:59
Avslutad
Hej!
Jag funderar på att köpa ett larm via SecuritasHome.se, men är lite osäker på om jag kanske ska ta via Verisure istället då verisure har fler antal privatkunder i Sverige.

Kan tänka mig att Verisure har bättre larm, men det känns onödigt att gå via Verisure när det ändå är Securitas väktare som skickas ut.

Ni med erfarenhet av SecuritasHome får gärna skriva!
Senast redigerad av entligen18ar 2022-07-30 kl. 00:03.
Citera
2022-07-31, 15:48
Avslutad
Vad skulle ni valt?

Securitas eller Verisure?
Citera
2022-07-31, 19:05
Medlem
Sonny00s avatar
Vad ska du med ett larm till? Tjuvarna är långt borta med dina värdesaker innan några ”väktare” anländer.
Citera
2022-07-31, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Vad ska du med ett larm till? Tjuvarna är långt borta med dina värdesaker innan några ”väktare” anländer.
Tanken är att väktarna åtminstone kan återställa skada + ge tjuvarna mindre tid + bli själv informerad + kamera om det värsta händer.

Så det är värt det, inte om man bor i lägenhet iofs.
Citera
2022-07-31, 23:13
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entligen18ar
Vad skulle ni valt?

Inget av dom. Du slänger bara pengarna I sjön. Vill tjuvarna in i ditt hus så går dom in oavsett om du har larm och innan larmcentralen har kommit dit så är dom borta för länge sedan.

Läste du inte hur Verisure lurar sina kunder in i en falsk trygghet. Vill du slänga pengarna på skit är helt upp till dig själv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7enRb/200-sekunder-tjuven-slog-till-men-larmet-fran-verisure-loste-inte-ut

Du kan även söka efter Aschberg 200 sekunder om verisure larm så får du läsa ännu mer. Sen är det upp till dig själv om du känner att det är värt pengarna att betala för något som inte fungerar.
Citera
2022-07-31, 23:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entligen18ar
Vad skulle ni valt?

Är inte det samma bolag?
Citera
2022-07-31, 23:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det beror nog på var du bor. På vischan är det bättre att ett larm går till grannarna (som självklartär beväpnade).
När jag bodde i Sverige, i en stad, så kom Securitas på 3 minuter. (när jag råkade falsklarma själv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in