Citat:
Ursprungligen postat av
Citronita
Vi är många som gjort samma resa. Jag börjar tro att jag faktiskt gått på den ryska propagandan under många år, speciellt som jag har sympatiserat med många skribenter här på Flashback som nu, efter många år här på forumet, har avslöjat sig som fanatiska Putin-fans, och där ett otroligt hat mot Zelensky bubblat upp. Från ingenstans. Då har jag förstått att jag har varit lurad, och att Flashback har tagits över av olika intressen. Tyvärr.
Samma här. Har under lång tid ändå tyckt att man behandlat ryssland lite väl styvmoderligt. Har känt att man kanske kunde ha varit lite mer välvilligt inställd för att liksom locka över dem på en mer frihetsbejakande väg. Har t.o.m. argumenterat för att man bör försöka se saker mer ur Rysslands perspektiv etc. Annekteringen av Krim reagerade jag inte så starkt på egentligen…då den var oblodig. Jag trodde att de skulle ge fan i Ukraina efter detta.
I och med kraven på en ny säkerhetsordning etc, som de började ställa förra hösten, så började jag känna ett ordentligt obehag. Att de sedan visade att allt de säger är fullkomliga lögner och att de skyller allt på alla andra gjorde mig ganska ödmjuk inför att jag uppenbarligen inte varit immun mot den ryska propaganda som spridits den senaste 15 åren.
Nu känner jag ett enormt förakt mot Ryssland…och en sorg över hur de pissar på sin egen och Europas framtid. Nu förstår jag varför Ryssland alltid ansetts vara ”den ständiga fienden”. Oavsett nuvarande system eller det gamla kommunistiska systemet så är det något som på djupet är ruttet med Ryssland. Det märks också på pro-ryssarna här i tråden…de ljuger helt ogenerat och det blir bara absurdare och absurdare lögner ju mer uppenbart det blir att de ljuger. Nej, fyfan säger jag.