2022-07-31, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Dom flesta här som försvarar ordningsvakter är själva insyltade eller för kåta på uniformer.
Dom är ofta usla pga för dålig utbildning. Det är ju avskrapet av samhället som söker sig till sådana jobb. Enkla att få och låg lön. Som parkeringsvakt för den aggressive

Helt rätt bättre då att försvara narkotika personer som gör omgivningen hotfullt och sexuellt ofredar människor!

Så jävla coolt alltså!
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Poliser får skjuta om En person är hotfull. Vad får vakter göra om en Person är hotfull mot omgivningen
Inte strypa honom. Man får försöka brotta ner offret, gripa. Om det inte går ska man kontakta polis. Larmar en ordningsvakt polis går det ganska snabbt så ni vet. Men det anses väl fegt av dessa så dom tar i lite extra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Medelålders man från Bromma. Relativt nybyggda hus. Sambo. Trist historia.

Frågan uppkommer, varför är en medelålders man från Bromma ute i Stockholms city mitt i natten och trakasserar och puttar på folk?
Är inte detta ett utslag av trenden de senaste åren att man ska vägra att bli medelålders och gammal, femti är det nya trettio osv. Herre min skapare en medelålders karl som beter sig som en hög artonåring. Var var sambon? Hemma i Bromma antagligen. Och gubben rännandes på stan och leka tonåring…
När jag var ung på sjuttiotalet och åttiotalet då uppträdde en medelålders man med värdighet. Kostymklädd gick mannen med sin maka på teater och fin restaurang. Sen tog man en taxi hem. Var mannen ensamstående kanske han gick på danskrog, snyggt klädd, artig, tog kanske en GT i baren, bjöd upp någon dam. Hälsade artigt på personal och vakt.
Nu år 2022 leker medelåldersgubbar tonåringar och muckar bråk med folk på gatan och i tunnelbanan och slåss med vakter och poliser…
Kan säga att denne mannen inte är den ende; min dotter som varit ordningsvakt flera år har berättat om åtskilliga gubbar som leker tonåring på stan. Herre du milde vilka tider…
Citera
2022-07-31, 15:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Du skriver exakt det jag skrev i andra ord. I princip är alla vanliga svenssons, och de har id-kort, hemlösa/missbrukare har oftast inte leg på sig
Hemlösa och missbrukare har vanligen leg på sig - eftersom det krävs i kontakter med myndigheter, härbärgen och för att ha konton till bidrag osv..

Nej alla är inte "svenssons" .. inte ens om de har arbete och är folkbokförda i landet.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Eller så är det troligen befogat.
Lägg din bet på att våldet var befogat trots att båda nu är gripna och misstänkta för vållande till annans död. Du skulle nog inte betta på det. Du har nog bara ett hat mot knarkare.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Helt rätt bättre då att försvara narkotika personer som gör omgivningen hotfullt och sexuellt ofredar människor!

Så jävla coolt alltså!
Nej men jag tycker att ordningsvakter ska få en bättre utbildning. Låt dom få lön under tiden.
Citera
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Dom flesta här som försvarar ordningsvakter är själva insyltade eller för kåta på uniformer.
Dom är ofta usla pga för dålig utbildning. Det är ju avskrapet av samhället som söker sig till sådana jobb. Enkla att få och låg lön. Som parkeringsvakt för den aggressive
Eftersom läget är ganska oklart ännu men med den info som finns så är det 3 olika läger att ta
1. Försvara en aggressiv pundare
2. Försvara OV, personer som faktiskt har ett jobb
3. Hålla sig något neutral och avvakta mer info

Tyvärr för många utav nr 1 & 2 i tråden, jag förstår nr 2 mer än nr 1
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Rent svamlande; hur skulle ni kunna veta det?

Jobbat med många, umgåtts med många, tränat med flera. Ej mig du svarade men att en stor del av OV i Stockholms tunnelbana är rötägg är etablerad kunskap.
Citera
2022-07-31, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, vi försvarar rättssystemet. OV har inte rätt att döda narkotikapåverkade personer. Så om dom använt övervåld som inte är befogat ska de dömas , precis som alla andra som begår brott.

BO betedde sig hotfullt, framgår i artikeln att han betedde sig aggressivt och misshandlade människor.
Tror inte det aggressiva beteendet tog stopp när OV dök upp därav följande konsekvenser.
De bedömde att han betedde sig hotfullt och reagerade därefter.
Senast redigerad av ytmamz 2022-07-31 kl. 15:20.
Citera
Medlem
Ordningsvakter är hjältar, otroligt att infinna sig på jobbet och tvingas hantera denna typen av människor, narkotikapåverkade, missanpassade och våldsamma varje dag. All heder åt dem som vågade ingripa mot den våldsamme mannen.
Senast redigerad av PovelRamlar 2022-07-31 kl. 15:19. Anledning: Autokorrektfel
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Eftersom läget är ganska oklart ännu men med den info som finns så är det 3 olika läger att ta
1. Försvara en aggressiv pundare
2. Försvara OV, personer som faktiskt har ett jobb
3. Hålla sig något neutral och avvakta mer info

Tyvärr för många utav nr 1 & 2 i tråden, jag förstår nr 2 mer än nr 1
Dom skulle larmat polis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Frågan uppkommer, varför är en medelålders man från Bromma ute i Stockholms city mitt i natten och trakasserar och puttar på folk?
Är inte detta ett utslag av trenden de senaste åren att man ska vägra att bli medelålders och gammal, femti är det nya trettio osv. Herre min skapare en medelålders karl som beter sig som en hög artonåring. Var var sambon? Hemma i Bromma antagligen. Och gubben rännandes på stan och leka tonåring…
När jag var ung på sjuttiotalet och åttiotalet då uppträdde en medelålders man med värdighet. Kostymklädd gick mannen med sin maka på teater och fin restaurang. Sen tog man en taxi hem. Var mannen ensamstående kanske han gick på danskrog, snyggt klädd, artig, tog kanske en GT i baren, bjöd upp någon dam. Hälsade artigt på personal och vakt.
Nu år 2022 leker medelåldersgubbar tonåringar och muckar bråk med folk på gatan och i tunnelbanan och slåss med vakter och poliser…
Kan säga att denne mannen inte är den ende; min dotter som varit ordningsvakt flera år har berättat om åtskilliga gubbar som leker tonåring på stan. Herre du milde vilka tider…

Han kan väl varit på g hem? Blackan = gröna linjen, tunnelbanestationen detta hände på var också på gröna linjen. Han kanske hade börjat åka och den fick gå av pga stök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in