Citat:
Ursprungligen postat av
Rasmus4805
Medelålders man från Bromma. Relativt nybyggda hus. Sambo. Trist historia.
Frågan uppkommer, varför är en medelålders man från Bromma ute i Stockholms city mitt i natten och trakasserar och puttar på folk?
Är inte detta ett utslag av trenden de senaste åren att man ska vägra att bli medelålders och gammal, femti är det nya trettio osv. Herre min skapare en medelålders karl som beter sig som en hög artonåring. Var var sambon? Hemma i Bromma antagligen. Och gubben rännandes på stan och leka tonåring…
När jag var ung på sjuttiotalet och åttiotalet då uppträdde en medelålders man med värdighet. Kostymklädd gick mannen med sin maka på teater och fin restaurang. Sen tog man en taxi hem. Var mannen ensamstående kanske han gick på danskrog, snyggt klädd, artig, tog kanske en GT i baren, bjöd upp någon dam. Hälsade artigt på personal och vakt.
Nu år 2022 leker medelåldersgubbar tonåringar och muckar bråk med folk på gatan och i tunnelbanan och slåss med vakter och poliser…
Kan säga att denne mannen inte är den ende; min dotter som varit ordningsvakt flera år har berättat om åtskilliga gubbar som leker tonåring på stan. Herre du milde vilka tider…