2022-07-31, 15:01
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Att ringa SL istället för 112 är som att ringa amatörer och avstå från att ringa proffs.

112 hade väl troligen delegerat det till vaktbolaget? Förvirrade människor i tunnelbanan är främst deras uppgift.
Citera
2022-07-31, 15:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Hahaha…visst. Båda var ju uppenbarligen påverkade av andra substanser än kaffe. Det här kanske är ett normalt beteende i ditt umgänge? Är man narkotikapåverkad löper man större risk att dö vid ett gripande tydligen.. du verkar vara efterbliven eller naiv

Nej, men risken är bra mycket större att substanspåverkade blir gripna och att de dör vid ett gripande pga ordningsvakters/polisers övervåld mot dem!

De som dör av narkotika dör av en överdos, vilken inte är våldsam, de dör i "sömnen"!!

Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Människor försvarar ett narkotikapåverkat as som ofredade personer, helt overkligt alltså.

Dessa ordningsvakterna är hjältar, inget annat!

Det heter ORDNINGSvakter för en anledning.

Du kan ju läsa lite andra inlägg i tråden istället för bara dina egna........

Det finns nämligen 2 oberoende inlägg om att BO INTE var knarkare.......
Citera
2022-07-31, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Kör man bil får man räkna med att dö i trafikolycka också. Vad är det för idiotiskt argument?

Det handlar bara om att OV använt övervåld eller inte. Inget annat. Du behöver inte oroa dig för att man inte kommer ta hänsyn till att mannen varit narkotikapåverkad. På samma sätt som man tar hänsyn till om mannen varit beväpnad.

Om du skulle satsa pengar så skulle du alltså satsa på att OV inte kommer bli dömda för vållande till annans död? Dina odds ser inte bra ut.

Jag hoppas de blir friade isåfall, lika mycket som jag hade hoppats att chauvin skulle bli friad mot Floyd. Nu dömdes han av pöbeln och då blev det så här..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Om en människa beter sig hotfullt oprovocerat mot andra, ja han förtjänar döden.
Starta inga problem så blir det inga problem.

Du försvarar säkert våldtäktsmän och pedofiler med.
Ditt inlägg uppfattar jag som hotfullt mot andra.

Vänligen gå och dö. Tack på förhand.

Att tycka vara emot dödsstraff är något helt annat än att försvara våldtäktsmän och pedofiler eller deras handlingar.

Någon som vet etnicitet på vakterna och den döde?
Citera
Medlem
Tigerhund79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Någon förvånad. OV består extrem ruttetvirke, dom klara inte ens kustjägarskolan på Rindö. Tom ABAB vakterna få bära basker men inte OV. Dom slog ihjäl IOsmo Vallo, nu slår dom ihjäl en vanlig Svensson som åker tunnelbana.

Säger väl allt om dessa kronvrak .
Det var poliser som dödade Osmo Vallo, din fubbick.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://sverigesradio.se/artikel/man-dod-efter-ingripande-i-tunnelbanan

Det finns uppgifter om att dom tog stryptag på mannen.

Vittnen som denne man var utåtagerande mot blev hans vittnen i polisens gripande av ordningsvakterna.
Citera
2022-07-31, 15:04
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Finns inget uttryckligen som säger att personen slagit någon. Om jag säger "jävla hora" till dig, är det en attack eller misshandel?
Nej, och det finns inget som säger att OV har strypt någon heller
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://sverigesradio.se/artikel/man-dod-efter-ingripande-i-tunnelbanan

Det finns uppgifter om att dom tog stryptag på mannen.

Polisens hemsida.
Ok tack.
I DN står gripna - men då är de anhållna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Ditt inlägg uppfattar jag som hotfullt mot andra.

Vänligen gå och dö. Tack på förhand.

Att tycka vara emot dödsstraff är något helt annat än att försvara våldtäktsmän och pedofiler eller deras handlingar.

Någon som vet etnicitet på vakterna och den döde?

Ironin du upplever mitt inlägg hotfullt men ber mig att gå och dö.

Snacka om att kasta sten i glashus.

Pedofiler och våldtäktsmän ofredar människor också oprovocerat, precis som brottsoffret gjorde.

Så du som är emot dödsstraff du anser att pedofiler som våldtar oskyldiga barn bör fortsätta leva alltså? Häpnadsväckande minst sagt.
Citera
2022-07-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Vittnen som denne man var utåtagerande mot blev hans vittnen i polisens gripande av ordningsvakterna.

Jag tycker mig läsa att filmer finns på ingripandet av mannen. Och då kommer det synas vad som hänt . Om det nu stämmer dvs. Inledningen på ett brott kan alltid ändras eftersom.
Citera
2022-07-31, 15:06
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
När dom häktas, om det nu blir så
De är antagligen anhållna för att inte kunna prata ihop sig.
Fler förhör ska väl hållas och stämmas av mot vittnesmål.
Gissningsvis blir de släppta utan att bli häktade.
Går åklagaren däremot fram med en häktningsframställan så betyder det att Polisen har bra bevisläge för att de gjort sig skyldiga till ordentligt med våld.

Jag har träffat bra OV och dåliga OV, så vem vet.
Citera
2022-07-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Och så råkade ordningsvakterna döda personen, totalt fiasko.

Å du var på platsen o kan avgöra de hela? En efterbkibrn pundare som hitar folk., får skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in