2022-07-31, 12:24
Medlem
bithaxs avatar
Vakterna var vita svenskar som röstar på AFS?
Citera
2022-07-31, 12:26
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vakterna var vita svenskar som röstar på AFS?

Behövs fler sådana.
Citera
2022-07-31, 12:26
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Exakt, men många på flashback verkar varken ha föräldrar, syskon, kusiner eller egna barn....inget "svart får" i familjen.

Och de verkar glida genom verkligheten på en räkmacka......

Ett svart får som oprovocerat attackerar oskyldiga människor vilket föranleder dennes egen död, det är sorgligt men förväntat. De flesta medlemmar i familjen hade givetvis beklagat sig, men samtidigt kunnat medge att den personen satt sig i den situationen alldeles på eget bevåg och det förmodligen bara var en tidsfråga innan något sådant skulle hända. Natural selection om man ska tala klarspråk.
Citera
2022-07-31, 12:27
Medlem
Haha men nu får ni väl ge er 😂😂
Det var fullt med folk på perrongen, tror inte någon annan än jag gjorde något åt saken. Dom flesta gick bara därifrån när han började skrika.
Jag hann se honom i typ 30 sekunder innan han klev på den andra tbanan not Skarpnäck!
Jag ville inte utsätta mina barn för fara eftersom jag inte litar på att allmänheten skulle hjälpa till om han gav sig på oss!!
Jag såg honom snabbt och jag ringde direkt till SL trygghetscentral och meddelade dom om exakt tid och plats/tbana mannen var på!
NU vet ju ingen här ens om det handlar om samma man heller!!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
De oskyldiga resenärer som utsattes för denna gärningsmans våldsamma tokspel drabbades

Ordningsvakterna som ingrep drabbades av mannens vansinne.

GM försatte sig själv i situationen och drabbade sin omgivning.

Och så råkade ordningsvakterna döda personen, totalt fiasko.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Oavsett vad utredningen visar har de hans död på sitt samvete, liksom denna flashbackare som såg honom innan uppståndelsen och inte ringde 112.

Fast tunnelbanan mot "Skarpnäck" åker INTE till station "Rådmansgatan", bara på tillbakavägen då, vilket väl tar en timme, minst.

Det kan ju ha varit fler knäppskallar ute.

Eller stämmer signalimentet "sjukhus-T-shirt och mjukisbyxor" in på den som senare greps av vakterna?
Citera
2022-07-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Oavsett vad utredningen visar har de hans död på sitt samvete, liksom denna flashbackare som såg honom innan uppståndelsen och inte ringde 112.

Förutsatt att inte ordningsvakterna medvetet och avsiktligt avlivade GM finns ingen anledning för dem att ha dåligt samvete. De gjorde sitt jobb och ingrep för att skydda allmänheten. GM försatte sig själv i situationen, gjorde han dessutom motstånd vid omhändertagandet är han fullt ansvarig för sin egen död.

Såvitt jag förstår har du dessutom fel angående den skribent du anklagar för att inte ha agerat som du anser att man borde gjort. Om du läser tråden framgår det att signalementet på den person skribenten iakttog inte stämmer överens med den avlidne GM.
Citera
2022-07-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kca1988
Haha men nu får ni väl ge er 😂😂
Det var fullt med folk på perrongen, tror inte någon annan än jag gjorde något åt saken. Dom flesta gick bara därifrån när han började skrika.
Jag hann se honom i typ 30 sekunder innan han klev på den andra tbanan not Skarpnäck!
Jag ville inte utsätta mina barn för fara eftersom jag inte litar på att allmänheten skulle hjälpa till om han gav sig på oss!!
Jag såg honom snabbt och jag ringde direkt till SL trygghetscentral och meddelade dom om exakt tid och plats/tbana mannen var på!
NU vet ju ingen här ens om det handlar om samma man heller!!

Dina vittnesuppgifter är viktiga kontakta polis
Citera
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Mannen skadades allvarligt under ordningsvakternas ingripande. "

https://www.tv4.se/artikel/3UlB0bFVPl76KockXDYRSi/man-doed-efter-ingripande-i-tunnelbanan?utm_medium=social&utm_source=facebook. com&utm_campaign=nyheterna&utm_content=tunnelbaned %C3%B6d

Mannen kan ha skadat sig pga olyckligt fall, hjärtstopp eller så användes våld - övervåld vid gripandet.
Han sprang runt i sjukhuskläder - var han kanske redan då skadad innan ingripandet?
Många frågor som jag hoppas vi får svar på.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ett svart får som oprovocerat attackerar oskyldiga människor vilket föranleder dennes egen död, det är sorgligt men förväntat. De flesta medlemmar i familjen hade givetvis beklagat sig, men samtidigt kunnat medge att den personen satt sig i den situationen alldeles på eget bevåg och det förmodligen bara var en tidsfråga innan något sådant skulle hända. Natural selection om man ska tala klarspråk

Det vore ju bra om alla empatistörda idioter drabbades av detta själva......vilket ju kommer att hända förr eller senare då människan är en social varelse samt inte kommer att överleva i naturen helt på egen hand, där ALLA behövs för att överleva!
Citera
2022-07-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Och så råkade ordningsvakterna döda personen, totalt fiasko.
Eller en formidabel succé?
Citera
2022-07-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Förutsatt att inte ordningsvakterna medvetet och avsiktligt avlivade GM finns ingen anledning för dem att ha dåligt samvete. De gjorde sitt jobb och ingrep för att skydda allmänheten. GM försatte sig själv i situationen, gjorde han dessutom motstånd vid omhändertagandet är han fullt ansvarig för sin egen död.

Såvitt jag förstår har du dessutom fel angående den skribent du anklagar för att inte ha agerat som du anser att man borde gjort. Om du läser tråden framgår det att signalementet på den person skribenten iakttog inte stämmer överens med den avlidne GM.

Enligt din tolkning skulle Floyds mördare inte ha begått mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in