2022-07-31, 14:53
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Tänk om vårt rättssystem skulle baseras på huruvida man "sympatiserar" eller inte med personen i fråga. Rättssystemet handlar som tur är inte om "sympati" utan om att följa lagen. Bara för den avlidna mannen begått brott betyder att han förtjänar att dö och absolut inte att OV är oskyldiga.

Förklara gärna hur narkotikan skulle kunna vara dödsorsaken. Menar du att obduktionen kommer visa att dödsorsaken är narkotika?

Inte den direkta orsaken, men hade han inte tahit narkotika och flippat hade han mest troligt levt. Troru inte?
Citera
2022-07-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Jo visst, men mannen var obeväpnad när ordningsvakterna stryper honom till döds.

Även utan vapen kan han ha varit så våldsam att det grepp som användes bedöms vara inom gränserna för vad som är lagligt nödvärn. Obeväpnad är inte detsamma som ofarlig.
Citera
2022-07-31, 14:54
Avslutad
Kan ingen från csg spoila namnen på ordningsvakterna åt oss? Så vi slipper vänta till morgondagen?
Citera
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Skillnad på "attackerat" och misshandlat.
Om jag slår dig, helt oprovocerat, är det en attack eller en misshandel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och gör utifrån ditt inlägg en rimlig gissning att jag rört mig i innerstan och pratat med säkerhetsvakter sedan innan du föddes. Men gulligt att du försöker

Då är det ungefär dubbelt så löjligt att du allvarligt tror att sköta sig ger dig ett komplett skydd mot att bli behandlad illa av OV. Kanske för 30 år sedan, inte nu. Andelen vakter man ser bete sig som den genomsnittliga förortsgangstern eller värre är skyhög, för det är dessa och bolapumpat WT som tar upp majoriteten av yrket.
Citera
2022-07-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Varför svara du inte på frågan jag ställde istället för att tramsa off-topic?

Jag skrev aldrig att man får räkna med att dö. Jag skrev att riskerna ökar. 2 helt olika saker…..du är så upprörd så att du inte ens kan läsa. Tycker du att det är ett normalt beteende, att attackera andra på stan och inte kunna få ta konsekvenserna av sitt leverne?
Citera
Medlem
Hört rykten om att negern fick smaka batöng i skallen, ska tydligen ha sett ut som att man slängt en lindt lindor mjölkchoklad i backen och sen stampat på den. Ragn-sells fick komma med avfallshanteringen och städa neger från perrongen
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Om jag slår dig, helt oprovocerat, är det en attack eller en misshandel?

Finns inget uttryckligen som säger att personen slagit någon. Om jag säger "jävla hora" till dig, är det en attack eller misshandel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Rådmansgatans perrong är tämligen smal så det gäller nog att få stopp på personen fortast möjligt.

Den är väl högst normal som alla andra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Inte den direkta orsaken, men hade han inte tahit narkotika och flippat hade han mest troligt levt. Troru inte?
Utan narkotika hade OV inte blivit tvungna att ingripa, men betyder inte att OV inte vållat hans död. Narkotikan i sammanhanget är helt ointressant om det visar sig att OV använt övervåld. Om man anser att det är övervåld så har man ändå redan tagit hänsyn till att killen varit narkotikapåverkad.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Skillnad på "attackerat" och misshandlat.

– Han ska ha sprungit runt, ofredat och misshandlat personer på perrongen

Aftonbladet
Citera
2022-07-31, 14:56
Medlem
Citat:
En man har avlidit efter ett ingripande från ordningsvakter i Stockholms tunnelbana. Två ordningsvakter ha gripits misstänkta för vållande till annans död, uppger polisen.
https://www.dn.se/sverige/man-dod-efter-ingripande-i-tunnelbanan/

Anhållna misstänkta för vållande till annans död.
Återstår att se om åklagaren tänkt häkta, och i så fall blir det mer allvarligt för vakterna.

Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter har vakterna tagit stryptag på mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in