2022-07-31, 14:29
Medlem
Svidmyras avatar
Drogad idiot som läst om de andra avsiktliga knuffarna som har utförts på perronger senaste tiden. Bara bra att även knuffarna kan döden dö när de ägnar sig åt den nya populära perronggrejen. Hedra vakterna istället för att spotta på dem, de kan ha räddat flera liv genom att offra en pundar- eller psykdåre.
Citera
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vtorp
Exakt som jag skriver världens snällaste kille fick Snefylla o vart aggressiv o vart strypt av vakterna.
Konstigt att dom alltid är världens snällaste, enligt BLM så var ju Floyd en gudabenådad ängel också…
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vi kan ju inte ha dårar lösa som springer runt och slår folk i tunnelbanan. En sådan mindre nu. Jag vill kunna åka tunnelbana utan att bli slagen av en dåre. Jag vill att min familj ska kunna åka tunnelbana utan att bli ofredade och slagna. Synd om ordningsvakterna använt övervåld. Synd för dem om det behövdes innan polisen kom.

Så där säger man tills den dagen man blir utsatt för idiotiska väktare som älskar våldsmakt. Jag har råkat ut för många gånger fler "farliga" ordningsvakter än "farliga" pundare i kollektivtrafiken. Ett par år i restaurangbranschen ändrar dina åsikter;

Gamla hemlösa som får betongslag haglade över sig för att de värmer sig i en tom biljetthall, unga lätt berusade personer som blir inlåsta och misshandlade, lättkränkta vakter som inte kan ta ett invektiv utan att börja veva, med mera.

Jag, och du också, vill hellre se fredliga pundare än galna ordningsvakter på gatorna.
Citera
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
En missbrukare är endast skada för sig själv och inte ha ihjäl en någon annan än sig själv genom att ta överdos.

Men en väktare, vars plikt det är att skydda, bryter mot sin myndighetsutövning och dödar, är inget annat än en mördare.

Du är väldigt kategorisk trots att du inte vet ett skvatt om vad som egentligen hänt. Dödsfallet kanske berodde på hjärtinfarkt eller någon annan åkomma.
Citera
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Precis.
De försöker bara göra sitt jobb vilket många som kommenterar inte ens förstår sig på för de har antagligen aldrig ens arbetat själva.

Mhm, men deras jobb är att hantera riskfyllda situationer proportionerligt…
Citera
Medlem
Medelålders man från Bromma. Relativt nybyggda hus. Sambo. Trist historia.
Citera
2022-07-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Du har pöbelmentalitet, du vet inte vad som hänt

Måste markera mot detta meningslösa våld. Fram med namnen på mördarna
Citera
Avslutad
Ska vi slå vad om det klassiska "knä i nacken"metoden som effektivt avlivat människor förr?
Citera
Medlem
AngieDs avatar
Är han som dog vit kommer det inte bli upplopp, var han svart kommer det bli BLM 2.0, var han icke svart Mena kommer vänstern dra igång saker på Sergels torg. Som sagt om pursvenska kommer det inte höras ett pip ifrån vänstern. Ska bli spännande se om jag rätt.
Senast redigerad av AngieD 2022-07-31 kl. 14:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt VD:n på väktarbolaget så drabbades mannen av hjärtstopp, på grund av att han var påverkad av narkotika.

Detta högst märkliga uttalande får verkligen tankarna att gå mot att vakterna gjort sig skyldiga till brott.

Finns ju ingen som helst möjlighet för honom att komma med ett sådant uttalande och samtidigt ha på fötterna så tätt inpå händelsen.
Citera
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Nej, ordningsvakterna har gripits.
Glassförsäljarna har inte gripits, taxichaufförerna har inte gripits, veterinärerna har inte gripits och inte heller väktarna.
Hur jävla svårt skall det vara?
Om du har ont i benet och vill röntga det så går du väl inte till en trädfällare? Om du behöver få din skorsten fejjad så går du inte till en dykare?

En väktare är inte en ordningsvakt. En väktare jobbar med säkerhet, en ordningsvakt jobbar med ordningshållning. de har helt olika arbetsuppgifter.

Väktaren larmar på matbutiken när de stänger, en ordningsvakt ingriper mot ordningsstörningar. Så svårt kan det väl inte vara att begripa det?

En ordningsvakt har polisiära befogenheter, en väktare har inte polisiära befogenheter.

Gud vad du tjatar på om detta, känsligt ämne much?
Citera
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Narkotika påverka ja.

Men syrebrist på grund strypgrepp dog han utav.

Kan du sluta med ditt skitsnack, du har ingen aning om vad han dog av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in