2022-07-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Gripna enligt aftonbladet dödat honom genom stryptag flertal filmer finns

Filmerna kommer att bli åklagarens starkaste bevisning. Ett sjukt samhälle som vi har idag.
Citera
2022-07-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt VD:n på väktarbolaget så drabbades mannen av hjärtstopp, på grund av att han var påverkad av narkotika. Det är alltså inte så att uppgifterna om strypgrepp ska ha bidragit till mannens död.

VD:n säger vidare att de ”precis som polisen” utreder detta, så vi får väl utgå från att CSG själva genomfört en rättsmedicinska undersökning alternativt tagit del av RMV:s rekordsnabba rättsmedicinska undersökning, innan dess att polisen själva tagit del av den. Om jag hade varit Pelle Johansson så skulle jag kontakta polisen och informera dem om vilka substanser mannen var påverkad av, och hur det ledde fram till hans död.

https://www.expressen.se/nyheter/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/

Citera en partisk vd. De är gripna nu så dra nåt gammalt över dig
Citera
2022-07-31, 14:19
Medlem
Greps ordningsvakterna i tjänst eller i bostaden?
Citera
Medlem
Citat:
Enligt VD:n på väktarbolaget så drabbades mannen av hjärtstopp, på grund av att han var påverkad av narkotika. Det är alltså inte så att uppgifterna om strypgrepp ska ha bidragit till mannens död.

VD:n säger vidare att de ”precis som polisen” utreder detta, så vi får väl utgå från att CSG själva genomfört en rättsmedicinska undersökning alternativt tagit del av RMV:s rekordsnabba rättsmedicinska undersökning, innan dess att polisen själva tagit del av den. Om jag hade varit Pelle Johansson så skulle jag kontakta polisen och informera dem om vilka substanser mannen var påverkad av, och hur det ledde fram till hans död.

https://www.expressen.se/nyheter/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/

Låter märkligt och defensivt av VD eller jobbar han som rättsläkare också?
Citera
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Ordningsvakterna tog strypgrepp på honom så att han fick syrebrist.
Finns motstridiga uppgifter, kan fortfarande vara en överdos, finns ju hur många exempel på det som helst, betydligt fler än på övervåld
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Gripna enligt aftonbladet dödat honom genom stryptag flertal filmer finns
Bra bevisning och sjukt bra att ha i undervisningsyfte.

Nä ingen får bete sig hursomhelst i T-banan

Gäller både offer och väktare
Citera
Medlem
Helt vanlig 47 årig kille med bra jobb fick en Snefylla o åtta vakter kvävde honom.
Citera
2022-07-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Okej. Du har noll koll. Läs på lite om mordet som skedde i Skanstull för några år sen.
Vilket mord I skanstull? Vad hände där
Citera
2022-07-31, 14:20
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Absolut, jag vet att många ordningsvakter är mobbare och gillar våld. Men du kan ju inte dömma dom innan du vet hela historien. Visst?

Då ställer jag samma fråga till dig, hur skulle ordningsvakt 2 hantera situationen? Låta pundaren springa amok mot ordningvakt 1 och hålla tummarna att han ska ångra sig i sista stund eller vadå? Detta händer just nu, det är för sent att ringa polisen eller förstärkning för han har redan börjat springa.
Vad är ett "proffsigt hanterande" i denna situationen, enligt dig?

Du begär detaljer i fiktiva scenarion. Om jag, som inte gått utbildning men har sunt förnuft skulle kunna deeskalera situationen säger det en hel del om ordningsvakters existensberättigande.
Citera
2022-07-31, 14:21
Medlem
Citat:

À la poliser som mördade floyds försvar: ”påverkad av narkotika”
Citera
2022-07-31, 14:22
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Undra om du hade sagt samma sak om han hade misshandlat dej eller någon du känner.

Väktarna måste plocka ner idioter som bara är där för att kaosa. Hjälper inte låsa in heller han är ute igen inom kort och kan fortsätta.

Ska bli intressant se vad det var för idiot.
Sant men det betyder inte man ska ha ihjäl personen.
Citera
2022-07-31, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Finns motstridiga uppgifter, kan fortfarande vara en överdos, finns ju hur många exempel på det som helst, betydligt fler än på övervåld

Narkotika påverka ja.

Men syrebrist på grund strypgrepp dog han utav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in