Enligt VD:n på väktarbolaget så drabbades mannen av hjärtstopp, på grund av att han var påverkad av narkotika. Det är alltså inte så att uppgifterna om strypgrepp ska ha bidragit till mannens död.
VD:n säger vidare att de ”precis som polisen” utreder detta, så vi får väl utgå från att CSG själva genomfört en rättsmedicinska undersökning alternativt tagit del av RMV:s rekordsnabba rättsmedicinska undersökning, innan dess att polisen själva tagit del av den. Om jag hade varit Pelle Johansson så skulle jag kontakta polisen och informera dem om vilka substanser mannen var påverkad av, och hur det ledde fram till hans död.
Enligt VD:n på väktarbolaget så drabbades mannen av hjärtstopp, på grund av att han var påverkad av narkotika. Det är alltså inte så att uppgifterna om strypgrepp ska ha bidragit till mannens död.
VD:n säger vidare att de ”precis som polisen” utreder detta, så vi får väl utgå från att CSG själva genomfört en rättsmedicinska undersökning alternativt tagit del av RMV:s rekordsnabba rättsmedicinska undersökning, innan dess att polisen själva tagit del av den. Om jag hade varit Pelle Johansson så skulle jag kontakta polisen och informera dem om vilka substanser mannen var påverkad av, och hur det ledde fram till hans död.
Absolut, jag vet att många ordningsvakter är mobbare och gillar våld. Men du kan ju inte dömma dom innan du vet hela historien. Visst?
Då ställer jag samma fråga till dig, hur skulle ordningsvakt 2 hantera situationen? Låta pundaren springa amok mot ordningvakt 1 och hålla tummarna att han ska ångra sig i sista stund eller vadå? Detta händer just nu, det är för sent att ringa polisen eller förstärkning för han har redan börjat springa.
Vad är ett "proffsigt hanterande" i denna situationen, enligt dig?
Du begär detaljer i fiktiva scenarion. Om jag, som inte gått utbildning men har sunt förnuft skulle kunna deeskalera situationen säger det en hel del om ordningsvakters existensberättigande.